گشایش نهمین نمایشگاه گردشگری پارس

به گزارش کهن پارس، نهمین نمایشگاه گردشگری پارس روز یکشنبه 19 آذر 96 با حضور مقامات و مسئولان استانی و کشوری، سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس گشایش یافت.

گشایش نهمین نمایشگاه گردشگری پارس

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی فارس، اسماعیل تبادار استاندار فارس در سخنان خود در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه توریستی پارس، خواستار توسعه صنعت توریستی برای ارتقاء سطح کیفی و توسعه اقتصادی شد.

او اعلام نمود:

در جهانی امروز صلح، امنیت و پیشرفت کشورها در هم تنیده شده است و مفهوم جهانی شدن با توریستی امری بدیهی است.

استاندار فارس شرح داد:

ایران به دلیل سابقه تاریخی، همواره مورد توجه جهانیان قرار گرفته است و از سده 17 میلادی به بعد تصویر واقعی از ایران در فکر توریستان ترسیم و جریان ایران شیفتگی در جهان به ویژه در فرانسه مشاهده شد.

تبادار در ادامه وجود ادبیات غنی، مفاخر انسانی به همراه شرایط اقلیمی و تنوع قومیت ها را از دلایل برتری ایران در میان دیگر کشورهای جهان مطرح نمود و افزود:

وقتی سخن از ایران به زبان می آید نام زیبای فارس می درخشد؛ چراکه استان فارس در قله های معارف، هنر و ادبیات قرار گرفته است و سعدی و حافظ شاهدی بزرگ بر این موضوع هستند.

استاندار فارس با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز و امامزادگان جلیل القدری در سطح استان مطرح نمود:

دستگاه های اجرایی باید از تمام ظرفیت های خود در راستای توسعه صنعت توریستی با مشارکت بخش خصوصی استفاده کنند.

او در سرانجام با تأکید بر توجه جدی به توریستی از رسانه ها خواست با اطلاعات دقیق و مؤثر به ظرفیت های استان پرداخته و در راستای جذب مردم و سرمایه گذاران تلاش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان فارس در این مراسم اعلام نمود:

برگزاری نمایشگاه ها یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و همچنین معرفی توانمندی واحدهای اقتصادی و خدماتی به بازارهای مختلف است.

مصیب امیری ادامه داد:

نمایشگاه ها، مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیده های نوین و بروز صنعت و انتقال دانش، تجربه و مهارت هستند.

او با تأکید بر این که بر اساس بررسی های صورت گرفته، برگزاری نمایشگاه ها در سال حداقل 300 میلیارد دلار عاید اقتصاد جهانی می کند، افزود:

برپایی نمایشگاه ها، ضمن ایجاد رقابت های سالم داخلی و خارجی، عامل توسعه اشتغال ملی و رونق اقتصاد مقاومتی است و در سطوح منطقه ای و بین المللی، زمینه پویایی اقتصاد بومی را از جنبه های مختلف فراهم می سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه هدف از برگزاری نمایشگاه های توریستی را شناخت و کشف ظرفیت ها و امکانات صنعت توریستی در داخل و خارج از کشور، شناسایی مسائل موجود در صنعت توریستی، تشویق بخش ها و شرکت های خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه توریستی، ایجاد اشتغال و بهره مندی از سطح بالای اقتصادی در این صنعت، فراهم کردن بسترهای لازم برای ورود توریستان هرچه بیشتر به کشور، پیدا کردن راه حل های مناسب برای رفع موانع موجود در این صنعت با توجه به خصوصیات فرهنگی و شرایط اجتماعی کشور، آشنایی دست اندرکاران با دستاوردهای کمپانی های فعال در این صنعت و آشنایی عموم مردم با زیرساخت های صنعت توریستی برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود جاذبه های مذهبی، زیارتگاه ها و اماکن مقدس در کشور که هر ساله تعداد زیادی توریست را به سوی خود جذب می کنند، اعلام نمود:

شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و با داشتن اماکن زیارتی می تواند جایگاه خود را در توریستی حلال به دست آورد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1232

به "گشایش نهمین نمایشگاه گردشگری پارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش نهمین نمایشگاه گردشگری پارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید