تور مجارستان ارزان: معرفی برترین دانشگاه های بوداپست

به گزارش کهن پارس، دانشگاه های بوداپست | Budapest Universities

مجارستان یکی از کشورهای زیبای اروپایی است که تحصیل در آن از بسیاری از شهرهای اروپایی دیگر، راحت تر و ساده تر است. از آن جایی که بوداپست مرکز کشور مجارستان است، در این کشور زبان تدریس به انگلیسی است و به همین دلیل، یکی از دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل این است که با زبان انگلیسی می توان تحصیل کرد. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که دانشگاه های بوداپست را با متقاضیان زیادی برای تحصیل روبرو نموده است. عواملی همانند؛ اعتبار علمی و قدمت دانشگاه های این شهر و بعلاوه هزینه های مناسب زندگی و امکانات فراوان برای زندگی راحت این کشور را در بین کشورهایی قرار می دهد که گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با دانشگاه های بوداپست آشنا شوید.

تور مجارستان ارزان: معرفی برترین دانشگاه های بوداپست

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

کالج بین المللی بوداپست | College International

یکی از قدیمی ترین مراکز آموزشی و موسسات آموزش عالی نه تنها در بین داشنگاه های بوداپست بلکه در بین دانشگاه های مجارستان هم در رده دانشگاه های خوب قرار می گیرد. در کالج بین المللی بوداپست دوره های پیش دانشگاهی و آماده سازی پیش پزشکی هم در کنار دوره های تحصیلی برگزار می گردد. این کالج یکی از مراکز معتبر علمی اروپایی است.

کالج آویسینا در بوداپست | Avicenna International College

آموزشگاه بین المللی اویسینا که حتی در تهران هم دفتر رسمی دارد، از سال 1995 فعالیت خود را تحت عنوان کالج بین المللی آویسینا شروع نمود. این آموزشگاه تحصیلی امروزه در برگیرنده فعالیت های علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و هنری در اروپا و ایران است و مسئولیت توسعه تمامی این فرایندها را بر عهده گرفته است .این آموزشگاه تحصیلی در مجموع بیش از 3 دهه مشغول به برگزاری دوره های تحصیلی مختلف تا قبل از انتخاب نام آویسینا بوده است. آموزش های آموزشگاهک از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی در پردیس های بین المللی ارائه خواهند شد.

دانشگاه بین المللی فنی و مهندسی بوداپست | Budapest University of Technology and Economics

یکی از معروف ترین دانشگاه های فنی و مهندسی در اروپای مرکزی دانشگاه بین المللی فنی و مهندسی بوداپست است که در سال 1782 بنا شده و همان طور که گفته شد به 6 زبان آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی، فرانسوی و روسی در آن دروس رشته های گوناگون تدریس می گردد. این دانشگاه که نامش در بین دانشگاه های بوداپست و از نوع بسیار معتبرش قرار گرفته است، از جمله مراکزی علمی است که برای تحصیل مناسب است. این دانشگاه دارای رشته ها و گرایش های زیادی است.

رشته های موجود در این دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا شامل: رشته های مرتبط با مهندسی راه و ساختمان، مهندسی طراحی منطقه ای و شهری، پلاستیک صنعتی، رشته های مهندسی در زمینه شیمی آلی و بیولوژیک، مهندسی تکنولوژی غذایی، رشته های مهندسی راه و راه آهن، مهندسی سازه، مهندسی رشته برق و قدرت، مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار، مهندسی کامپیوتر، مهندسی میکرو الکترونیک، مهندسی کنترل و تجهیزات، رشته های مهندسی فراوری، مدیریت صنعتی، مهندسی صنایع غذایی و شیمیایی، ریاضیات، رشته های مهندسی حمل و نقل، مهندسی هسته ای، مهندسی تکنولوژی هسته ای، تربیت معلم، مدیریت، ارتباطات و چندین و چند رشته دیگر از جمله رشته هایی هستند که در دانشکده های این دانشگاه تدریس می شوند.

هزینه شهریه در مقطع کارشناسی برای هر سال در این داشنگاه میانگینی برابر با 6 هزار یورو است و برای مقطع کارشناسی ارشد مبلغ 7 هزار تا 9 هزار یورو است و در دوره دکترا هم حدودا همین مبلغ است. توجه داشته باشید که شهریه دانشجویان در این دوره ها به صورت اقساط و در 2 نوبت دریافت می گردد. پردیس های این دانشگاه که یکی از برترین دانشگاه های مجارستان است همه دارای امکانات خوبی برای دانشجویان خارجی هستند.

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست | Semmelweis University

اگر شما از آن دسته دانشجویان و متقاضیانی هستید که قصد دارید یک دانشگاه با قدمت بالا و معتبر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید و علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی نیز هستید، دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست در بین دانشگاه های بوداپست برای شما به عنوان یکی از برترین گزینه ها است. این دانشگاه که یکی از معتبرترین مراکز علمی و دانشگاه های علوم پزشکی مرکز اروپا در مرکز کشور مجارستان است به نام پروفسور سملوایز کاشف ماده وایتکس نام گذاری شده است و مورد تایید سازمان علوم و تحقیقات ایران نیز می باشد.

در این دانشگاه رشته های تحصیلی به زبان های آلمانی و انگلیسی و مجارستانی تدریس می گردد. رشته هایی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می گردد شامل: انواع رشته های پزشکی، رشته دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی و تربیت بدنی است. این دانشگاه از برترین دانشگاه های مجارستان و بوداپست در تمامی مقاطع است.

کالج مک دانیل بوداپست | McDaniel College Budapest

شعبه اصلی این دانشگاه که در مریلند قرار گرفته است در سال 1867 میلادی به نام کالج وست مینستر مک دنیل تاسیس شد. البته نام اولیه این دانشگاه در ابتدا مک دانیل نبود و کالج وست مینستر نام داشته اما در سال 2002 میلادی این دانشگاه به افتخار دکتر ویلیام رابرتز مک دانیل به این نام تغییر پیدا کرد. به هر حال شعبه مک دانیل در بین دانشگاه های بوداپست در سال 1994 تاسیس شد و یکی از برترین دانشگاه های مجارستان و بوداپست در رشته های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، علوم سیاسی، علوم سیاسی و اقتصاد، ارتباطات، تاریخ هنر، مطالعات ارتباطات بین الملل، روزنامه نگاری و رسانه های نو و بعلاوه هنرهای تجسمی است. ساختمان کالج مک دانیل در بوداپست متعلق به سال 1896 میلادی ساخته شده است. کلاس های درسی این کالج کاملا مجهز و بزرگ هستند.

کالج سوینبرن بوداپست | swinburne college budapest

این کالج در زمره یکی از برترین کالج ها و دانشگاه های بوداپست است. کالج سوینبرن بوداپست شعبه ای از دانشگاه سوینبرن در کشور استرالیا است و به عنوان یکی از برترین دانشگاه های مجارستان شناخته می گردد. زبان مورد استفاده این دانشگاه در مقطع کارشناسی به قطع زبان انگلیسی است. از جمله رشته هایی که در این دانشگاه معروف است و دانشجوهای بسیاری خواستار تحصیل در آن هستند، رشته های مدیریت گردشگری و انواع شاخه های مدیریت و علی الخصوص مدیریت اطلاعات است.

دانشگاه اتوش لورند در بوداپست |University of Ottosh Lorand, Budapest

دانشگاه اتوش لورند در بوداپست یکی از برترین دانشگاه های بوداپست است. این دانشگاه در سال 1635 میلادی در شهر بوداپست از طریق پیتر پازمانی تاسیس شد. جالب است درباره این دانشگاه این نکته را بدانید که در ابتدا این دانشگاه فقط یه عنوان دانشکده هنر و الهیات فعالیت می کرد ولی بعدها به این دانشگاه پردیس های حقوق و دانشکده پزشکی هم اضافه شد. تدریس در دانشگاه اتوش لورند بوداپست به زبان های انگلیسی و مجارستانی است و این دانشگاه که یکی از برترین دانشگاه های مجارستان است در رشته های زیست شناسی، ادبیات و زبان شناسی دانشجو می پذیرد.

شرایط تحصیل در مجارستان و دانشگاه های بوداپست

داشتن مدرک دیپلم ماز طریقه مقطع تحصیلی در مجارستان جهت ورود به موسسات آموزش عالی الزامی است. پذیرش دانشجو در کشور مجارستان تا حد زیادی تحت تاثیر نیازهای مراکز آموزشی، پژوهشی و شرکت های تحقیقاتی است. پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به سه طریق انجام می پذیرد. آنالیز امتیازات کسب شده در دوره ماز طریقه، آنالیز امتیازات کسب شده در آزمون ورودی دانشگاه ها، آنالیز امتیازات کسب شده در دوره ماز طریقه و نیز نمره آزمون ورودی دانشگاه ها. دانش آموزانی که در رقابت های علمی ملی رتبه ممتاز را به دست آورده باشند ارجح تر بوده و به طور نسبی و یا حتی کامل از آزمون ورودی دانشگاه ها معاف می شوند.

وزارت آموزش مجارستان در کوشش است تا با راه اندازی سیستم کنکور سراسری، شرایط یکسانی را برای داوطلبان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور فراهم کند. نظام آموزش عالی سنتی در کشور مجارستان، نظامی دو گانه بر پایه تحصیلات در کالج یا دانشگاه است. تحصیلات عالی در سطح کالج 3 تا 4 سال به طول می انجامد و برابر مقطع کارشناسی است. تحصیلات در سطح دانشگاه 4 تا 6 سال طول می کشد و برابر مقطع کارشناسی ارشد است. موسسات آموزش عالی بعلاوه مجاز به راه اندازی دوره های دو ساله آموزش عالی فنی حرفه ای هستند.

این دوره ها عمدتاً از طریق کالج ها و در بیشتر موارد، با همکاری مدارس ماز طریقه فنی حرفه ای برگزار می شوند و بیشتر شامل دروس عملی هستند. دوره آموزش عالی فنی حرفه ای منتهی به اعطای درجه نمی گردد و به دانش آموختگان فقط گواهی اتمام دوره حرفه ای داده می گردد. دانش آموختگان کالج ها و دانشگاه ها می توانند در مقطع ادامه تحصیل دهند که با انجام یک کار پژوهشی همراه است. این مقطع بین 1 تا 3 سال به طول می انجامد و مدرک ارائه شده معادل کشور انگلستان است و بالاتر از کارشناسی ارشد و کمتر از دکترا است. تحصیل در مقطع دکترا نیازمند داشتن مدرک کارشناسی ارشد بوده و حداقل 3 سال به طول می انجامد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1176

به "تور مجارستان ارزان: معرفی برترین دانشگاه های بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: معرفی برترین دانشگاه های بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید