راهنمای سفر به اسپانیا

به گزارش کهن پارس، راهنمای مسافرتی به اسپانیا | Travel Guide To Spain

اسپانیا، کشور زیبا و پرهیاهویی است که سالانه مسافران زیادی برای تماشا سبک زندگی و معماری بناهایی که در این کشور وجود دارد به آن سفر می نمایند. شهرهایی با جاذبه های متنوع و جالب که سبب شده این کشور در لیست کشورهای تماشای دنیا قرار بگیرد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به اسپانیا خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور اسپانیا همراهی کنید.

راهنمای سفر به اسپانیا

موقعیت جغرافیایی اسپانیا

اسپانیا کشور مستقل و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است. کشور اسپانیا از غرب با پرتغال و در شمال غرب در راستای کوه های پیرنه با فرانسه و آندورا همسایه است. مساحت کشور اسپانیا 505992 کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2016 در این کشور اجرا شده حدود 46 میلیون نفر در آن زندگی می نمایند.

مختصری از تاریخ اسپانیا

با توجه به باستان شناسی هایی که در کشور اسپانیا اجرا شده شبه جزیره ایبریا 1/2 میلیون سال پیش محل زندگی انسان سانان بوده است. ایبریا قدیمی ترین تشکیل دهندگان تمدّن های ایبری، باسکی و سلتی بوده اند. در حدود 200 سال پیش از میلاد از این منطقه تحت فرمان حکومت روم نهاده شد و در اوایل قرون وسطی ژرمن ها ایبریا را تصرف کردند. پس از ژرمن ها ایبریا به وسیله مورها مهاجم تصرف شد. پس از آن حکومت های کوچک مسیحی به تدریج و طی چند قرن زمام امور را در ایبریا به دست گرفتند. آخرین بقایای مورها در همان سالی که کریستوف کلمب به قاره آمریکا رسید، سقوط کردند. امپراطوری دنیای اسپانیا با تبدیل این کشور به قدرتمندترین کشور اروپا و ابرقدرت دنیا شروع شد و برای یک ونیم قرن ادامه یافت. جنگهای پی در پی و ادامه دار و وجود مسائل فراوان در نهایت باعث زوال و اضمحلال امپراطوری شد. حمله ناپلئون به اسپانیا منجر به هرج ومرج شد و جنبش های استقلال طلب و جدایی خواه را که در سراسر امپراتوری پراکنده بودند، بیدار کرد و باعث بی ثباتی سیاسی شد. پیش از جنگ دنیای دوم جنگ داخل ویرانگر اسپانیا به وقوع پیوست و پس از آن کشور تحت فرمان حکومتی استبدادی نهاده شد. در نهایت دموکراسی در قالب قانون اساسی شاهنشاهی پارلمانی حاکم شد. بعدها اسپانیا به اتحادیه اروپا پیوست و دوره رنسانس فرهنگی و رشد باثبات مالی را تجربه کرد.

اطلاعات ضروری کشور اسپانیا

واحد پول: یورو

زبان رسمی: اسپانیایی

ولتاژ برق: 230 ولت

اختلاف زمان اسپانیا با تهران: کشور اسپانیا 1 ساعت از ایران جلوتر است.

پیش شماره: +34

شماره های ضروری:

آمبولانس، پلیس و آتش نشانی: 112

فرودگاه های کشور اسپانیا:

  • فرودگاه مادرید-باراخاس
  • فرودگاه بارسلونا
  • فرودگاه لاکرونیا
  • رودگاه ساراگوسا

آب و هوای کشور اسپانیا

شرایط آب و هوایی در کشور اسپانیا متغیر است و هر نقطه از این کشور آب و هوای خاص خودش را دارد. بعضی از منطقه ها آب و هوای مدیترانه ای دارند بعضی دیگر از نقاط این کشور دارای آب و هوای کوهستانی یا اقیانوسی است، بعلاوه در جنوب شرقی اسپانیا تابستان ها داغ و زمستان ها معتدل مدیترانه ای است. بهترین زمان برای سفر به این کشور بهار و پاییز است. آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور) همواره بهترین ماه برای گذراندن تعطیلات در اروپا است. انبوهی از جمعیت که از فرانسه، هلند و آلمان به اسپانیا می آیند، اما فکر سفر مالی را باید از سرتان خارج کنید زیرا این فصل اوج حضور گردشگران است.

هزینه اقامت در اسپانیا

همانطور که گفتیم اسپانیا جزء کشورهای جهانگردی دنیا است از همین تعداد هتل هایی که می توانید در این شهر مطابق با بودجه و میلتان پیدا کنید بسیار زیاد است. خیالتان هم بابت امکانات و خدماتی که این هتل به شما ارائه می دهد راحت باشد زیرا تمامی هتل ها دارای شرایط بسیار خوب و ایده آلی برای اقامت هستند. برای پیدا کردن هتل خوب می توانید از سایت های معتبر و آژانس های گردشگری قابل اعتماد یاری بگیرید. اقامت در هاستل هم می تواند گزینه خوبی برای در این شهر باشد اما خوب باید در خصوص موضوع امنیت و امکانات هم با خودتان کنار بیایید که آن انتظاراتی که در هتل دارید را نمی توانید هاستل داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به اسپانیا به چند هتل خوب و مناسب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در اسپانیا

  • هتل یورو استارز بی سی ان دیزاین بارسلونا | Eurostars BCN Design

این هتل 5 ستاره با نام هتل یورو استارز بی سی ان دیزاین بارسلونا Eurostars BCN Design درست در کنار پاساژ دو گارسیا واقع شده و تنها 5 دقیقه پیاده روی تا میدان کاتالونیا دارد. این اقامتگاه، با قرارگیری خوبی که در شهر بارسلونا دارد، امکان پیاده روی تا جاذبه های مطرحی مانند آثار گائودی و میدان های شلوغ را به شما می دهد. اینترنت رایگان وای فای در تمام فضای عمومی آن، در دسترس است. از دیگر امکانات هتل می توان باربر و آسانسور، مرکز تجاری،خدمات فکس و فتوکپی، قهوه و چای در لابی، فضایی برای افراد غیر سیگاری و یا فضایی برای افراد سیگاری، تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی و روزنامه رایگان در لابی اشاره نمود.

آدرس: Passeig de Gràcia, 29-31, 08007 Barcelona, Spain

  • هتل اکسیدنتال مادرید | Occidental Madrid Este

امکانات مرکز تجاری شبانه روزی این هتل 4 ستاره، شامل 2 اتاق دیدار، فضای کنفرانس و امکانات فکس و فتوکپی است که در اختیار شما مهمانان تاجر قرار خواهد گرفت. کارکنان میز پذیرش بسیار خوشرو بوده و در میز پذیرش برای انجام کارهای مربوط به تحویل اتاق در خدمت شما خواهند بود. کارکنان هتل به زبان فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی صحبت می نمایند و می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص جاذبه های محلی از آنها بگیرید.

آدرس: Calle de Julian Camarillo, 19-21, 28037 Madrid, Spain

  • هتل کاتالونیا کستلنو بارسلونا | Hotel Catalonia Castellnou

هتل 3 ستاره و صمیمی در شهر بارسلونا و در خیابان آرام کستلنو می باشد. هتل کاتالونیا کستلنو بارسلونا Hotel Catalonia Castellnou در 250 متری ایستگاه متروی ترس تورس قرار گرفته است و به جاذبه های معروف شهر مانند منطقه گوتیک، کاخ کاتالونیا، کاخ سلطنتی Petralbes و بعلاوه انبوهی از مراکز خرید، کافه ها و رستوران ها نزدیک می باشد. از جمله خدمان این هتل شامل رستوران، فضایی مجزا برای دیدنی تلویزیون در لابی هتل، خدمات نگهبانی، فضایی برای افراد غیر سیگاری، دستگاه وندینگ برای نوشیدنی، دستگاه وندینگ برای تنقلات، روزنامه رایگان، آسانسور و تهویه مطبوع را می توان نام برد.

آدرس: Castellnou, 61, 08017 Barcelona, Spain

هزینه خورد و خوراک در اسپانیا

غذاهای کشوراسپانیا به مقدار ای عالی هستند که می توانیم به شما قول دهیم که نهایت لذت را در وعده غذایی خودتان خواهید برد. اگر می خواهید که در سفرتان مالی عمل کنید، می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. به این ترتیب می توانید کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به اسپانیا به چند رستوران خوب در شهرهای کشور اسپانیا و بعلاوه هزینه های مربوط به آن ها هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 10 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 35 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای اسپانیایی به نسبت ارزان تر است و مبلغ 7 یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی 1.12 یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 1.53 یورو بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در اسپانیا

  • رستوران ال پاراگوس | El Paraguas

یک رستوران لوکس و گران که دارای کیفیت مناسب است و می توانید در آن تجربه سرو یک غذای مناسب را داشته باشید رستوران ال پاراگوس است. اگر می خواهید یک شب رمانتیک را داشته باشید این رستوران در شهر مادرید بهترین گزینه است.

آدرس: Calle de Jorge Juan، 16، 28001 Madrid، Madrid، Spain

  • رستوران الویر ویت تویست | Olivers With A Twist Restaurants

دیگر رستوران خوبی که می توانید در اسپانیا بروید، رستوران الویر ویت تویست است. کیفیت غذاها، فضای داخلی رستوران و نحوه برخورد پرسنل این رستوران در سطح فوق العاده است.

آدرس: Calle Hermano Pedro de Bethencourt | Edif. Cerromar، Pedro de Bethencourt Los Cristianos، 38630 Los Cristianos، Arona، Tenerife،

  • رستوران میسون | Meson Restaurante La Mi Venta

از رستوران های خاص مادرید که بهترین غذاهای اسپانیایی و مدیترانه ای رو تو یه فضای منحصر به فرد سرو می کنه. قیمت ها تو این رستوران بالاس ولی کیفیت و مزه های خوب و درجه یک غذاها باعث میشن به مبلغی که قرارِ پرداخت کنین توجهی نکنید.

آدرس: Plaza de la Marina Española، 6، 28013 Madrid، Madrid، Spain

  • رستوران واپا تاپا | Wapa Tapa Restaurant

این رستوران یکی از بهترین رستوران های جزایر قناریه که در جزیره گرن کاناریا قرار گرفته است. واپا تاپا به مقدار ای شلوغ است که باید برای رزو میز در آن از سریق سایت این رستوران اقدام بنمایید. برخورد خوب و صمیمانه در کنار تنوع غذایی که یکی از یکی خوشمزه تر هستند سبب شده به عنوان یکی از محبوب ترین رستوران ها در این شهر شناسایی بشود.

آدرس: Av. Estados Unidos 54- Yumbo Centrum، Playa del Ingles، Gran Canaria

هزینه حمل و نقل در اسپانیا

سیستم حمل و نقل در کشور اسپانیا شامل اتوبوس، مترو، قطار و تاکسی می شود. بهترین گزینه برای جا به جایی در نقاط مختلف این کشور استفاده از اتوبوس ها و قطارها هستند که قیمت ارزان ای را هم دارا هستند. برای گردش در شهرهای بزرگ تاکسی ها دارای تاکسی متر هستند یعنی موقع پیاده شدن مبلغی که نمایش داده میشود را باید پرداخت کنید. در شهرهای کوچک و دهکده ها، تاکسی ها امکانات ندارند پس سعی کنید قبل از سوار شدن سر قیمت توافق کنید.

هزینه بلیط تک سفره 1.40 یورو

هزینه بلیط ماهانه 43 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 1.05 یورو به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 20 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.20 یورو

اگر می خواهید مدت زیادی در اسپانیا بمانی پیشنهاد ما این است که یک اتومبیل اجاره کنید، برای اینکار می توانید از شرکت اجاره اتومبیل های شخصی Auto Europ یاری بگیرید و با قیمت مناسب یک ماشین خوب در سفرتان سوار شوید. برای ودیعه باید پاسپورت و یک کارت اعتباری بیعانه بگذارید.

شهر های کشور اسپانیا

  • مادرید

شهر مادرید در کشور اسپانیا زیباترین شهر و مرکز این کشور است. مادرید در حاشیه رودخانه مانزاس قرار گرفته است و بعد از لندن و برلین، سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا به شمار میرود. جاذبه های دیدنی متعدد و تاریخی در این شهر شما به وجد می آورد و بعلاوه رستوران ها و کافه های همواره بیدار و مردم سر زنده شهر باعث شدند تا مادرید به یکی از پرجهانگرد ترین شهرهای اروپا تبدیل شود و در 4 فصل سال پر از مسافر باشد.

  • بارسلونا

شهر نام آشنای بارسلونام که بیشتر مردم دنیا به واسطه تیم فوتبال آن را می شناسند. . این شهر مهم ترین بندر اسپانیا و مرکز کاتالونیا در حاشیه دریای مدیترانه است. البته فقط به واسطه فوتبال نیست که این شهر به دنیایان شناسانده شده است بلکه برای کسانی که علاقمند به هنر هستند هم این شهر بهترین گزینه است. چون علاوه بر اینکه موسیقی زنده و تئاتر، همواره در خیابان هایش جریان دارد بلکه گوشه و کناره شهر نیز آثاری از معماران برجسته با معروفیت های دنیای یافت می شود که دیدنی آنها نیز بی نهایت لذت بخش و ارزشمند است. در راهنمای سفر به بارسلونا بیشتر برای سفر به این شهر آماده شوید.

  • والنسیا | valencia

این شهر سومین شهر بزرگ اسپانیا است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. این شهر با آب و هوای نیمه استوایی و ساحل های زیبا، مقصد مناسبی برای گردشگری انتخاب شده و جهانگرد های زیادی را جذب خود نموده است.

  • جزایر قناری

دیگر شهر این کشور دیدنی جزایر قناری است که یکی از مقاصد رویایی برای سفر به شمار می آید، به طوری که هر کسی می خواهد از سفر رویاییش صحبت کند نام جزیره قناری را به زبان می آورد. از همین رو به آن لقب بهشت کوچک را داده اند و با ترکیبی رویایی از دریای بی کران، طبیعت زیبا و سواحل منحصر به فرد، حس واقعی زندگی را القا می کند. جزایر قناری مجموعه ای از 7 جزیره و تعدادی جزیره فرعی آتشفشانی است که در اقیانوس اطلس نهاده شده اند.

ساراگوسا، سویا و سویلنیز از دیگر شهرهای مهم و دیدنی کشور اسپانیا هستند.

گشت و گذار در کشور اسپانیا

  • خرید در گرن ویا

گرن بیا (Gran Via) بدون شک یکی از شلوغ ترین و البته محبوب ترین خیابان های مادرید است و تمام برندهای دنیای معروف در این منطقه دیده می شوند. بعلاوه فروشگاه های برندهای اسپانیایی که خریدشان در خود اسپانیا به صرفه تر از جاهای دیگر است نیز در اینجا هستند.

  • پرسه زدن در منطقه پوئرتا دل سول

پوئرتا دل سول (Puerta del Sol area) درست در مرکز شهر مادرید قرار گرفته است و قطعا یکی از بهترین مکان هایی است که باید از آن بازدید کنید. این جا منطقه ای می باشد که مردم محلی برای تمام مناسبت ها نظیر سال نو در آن جمع می شوند و آن را می توان یکی از نمادین ترین جاذبه های مادرید دانست.

در اطراف این منطقه گشت و گذار کنید، در رستوران های بی نظیر آن غذا بخورید و دیدن و خرید در فروشگاه های دنیای و محلی آن را نیز از دست ندهید.

  • در حالی که در اطراف پلازا مایور قدم می زنید، رول ماهی مرکب بخورید!

رول ماهی مرکب (Squid Roll) یکی از معمول ترین غذاهای مادریدی است و بسیاری از رستوران ها مخصوصا در اطراف پلازا مایور آن را سرو می نمایند. یکی از بهترین کارها در مادرید این است که کمی از این رول ماهی خریداری کنید و در حالی آن را بخورید که به کشف معروف ترین میدان شهر یعنی پلازا مایور می پردازید.

پس می توان گفت که جاذبه های مادرید تنها آثار باستانی نیستند؛ با این کار می توانید مزه خوب، فضای دل انگیز و حس وحال مرکز اسپانیایی را در یک جا تجربه کنید.

جشنواره های کشور اسپانیا

جشن گوجه فرنگی

زمان برگزاری: آخرین چهارشنبه ماه آگوست

  • آتش بازی سنت جان

زمان برگزاری: روز 19 تا 24 ماه ژوئن

  • فستیوال سن فرمین

زمان برگزاری: 6 تا 14 ماه جولای

راهنمای خرید در اسپانیا

اسپانیا یکی از هیجان انگیز ترین کشورها برای خرید و گشت و گذار است، دلیل این امر هم وجود طراحان و برندهای مطرح اسپانیایی است که در این کشور وجود دارد. فروشگاه های اسپانیایی هفت روز همه در تمام سال باز هستند و می توانید علاوه بر خریدهای شخصی خودتان اقدام به خرید سوغاتی هم بنمایید.

برای خرید در اسپانیا سعی کنید در فصل هایی که حراجی ها شروع می شود به این کشور سفر کنید. حراج های زمستانی معمولاً از 1 ژانویه تا 28 فوریه دایر است، درحالی که حراج های تابستانی معمولاً از 1 ژوئیه تا 31 اوت برپا می شود. برپایی حراج های میان فصلی در طول سال نیز بسیار رایج است. یکی دیگر از زمان هایی که می توانید برای خرید اجناس مورد نظرتان با قیمت مناسب به یاد داشته باشید، آدینه سیاه است. این دوره از چهارمین آدینه ماه نوامبر شروع می شود و معمولاً تا آخر هفته ادامه دارد.

مراکز خرید در اسپانیا

  • مرکز خرید زانادو مادرید | Madrid Xanadú

آدرس: Calle Puerto de Navacerrada, km 23,5, 28939 Arroyomolinos, Madrid, Spain

  • مرکز خرید ماری مگنوم بارسلونا | Maremagnum mall

آدرس: Edifici Maremàgnum, Moll dEspanya, 5, 08039 Barcelona, Spain

  • مرکز خرید ال کورت اینگلز بارسلونا | El Corte Ingles Barcelona

آدرس: Placa Catalunya 14, 08002 Barcelona, Spain

  • مرکز خرید پلازا نورته 2 مادرید | Plaza Norte 2 Shopping Center

آدرس: Plaza del Comercio, 11-12, 28703 San Sebastián de los Reyes, Madrid, Spain

  • مرکز خرید لی لا دیاگونال بارسلونا | Lilla Diagonal Barcelona

آدرس: Avinguda Diagonal, 557, 08029 Barcelona, Spain

  • مرکز خرید ای بی سی مادرید | ABC Serrano mall madrid

آدرس: Calle de Serrano, 61, 28006 Madrid, Spain

بایدها و نبایدهای اسپانیا

  • آب لوله کشی در کشور اسپانیا قابل شرب نیست، از فروشگاه های این کشور آب معدنی تهیه کنید.
  • برای گشت و گذار در شهرها و اماکن شلوغ، همواره حداقل پول نقد را همراه داشته باشید و سعی کنید اشیاء گران قیمت را در گاوصندوق هتل نگهداری کنید.
  • حتما در سفرتان به اسپانیا کارت هوشمند City Pass را تهیه کنید زیرا استفاده از این کارت های هوشمند، هزینه های بازدید از اماکن دیدنی و ورودی آنها را 20 درصد کاهش می دهد
  • سعی کنید یک کتاب از جملات ضروری اسپانیایی همراه خودتان ببرید یاری بسیار زیادی به شما در این کشور می کند. زیرا عداد کمی از مردمان این کشور آن هم تنها در شهرهای ساحلی می توانند انگلیسی صحبت نمایند.
  • اسپانیا کشور امنی است و تنها خطری که ممکن است تهدیدتان کند جیب بری است. باید مراقب جیب برها و کیف قاپ هایی که در منطقه ها شلوغ و پر بازدید هستند باشید. خصوصا در ایستگاه های قطار و مترو و همین طور مکان هایی که جهانگرد ها در آنجا تردد می نمایند.
  • جهت کسب اطلاعات لازم درباره ویزای کشور اسپانیا می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1253

به "راهنمای سفر به اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید