آشنایی با برترین تفریحات آبی استانبول!

به گزارش کهن پارس، سرگرمیات آبی استانبول تنوع زیادی دارد و گردشگران با هر سن و سلیقه ای می توانند در این شهر ساحلی شگفت انگیز در کشور ترکیه تعطیلات خوشی را سپری نمایند. استانبول یکی از بزرگترین شهرهای توریستی کشور ترکیه محسوب می گردد که در مجاورت دریای سیاه و مرمره قرار گرفته است و بسیاری از گردشگران در روزهای گرم سال برای گذراندن تعطیلات خود همراه با خانواده به این شهر سفر می نمایند. تنوع امکانات سرگرمیی، جاذبه های تاریخی و طبیعی و مراکز خرید در شهر استانبول زیاد است، اما در روزهای گرم تابستان هیچ چیز به مقدار آب تنی لذت بخش و پرطرفدار نیست، اغلب گردشگران شهر استانبول در فصل تابستان هم ترجیح می دهند برای سرگرمی در روزهای گرم سال در این شهر به سواحل زیبای استانبول بروند و چند ساعتی را در ساحل سپری نمایند.

آشنایی با برترین تفریحات آبی استانبول!

البته سرگرمیات آبی استانبول فقط محدود به سواحل این شهر نیست و گزینه های متنوع بسیاری در این شهر برای خوشگذرانی گردشگران وجود دارد. اگر شما هم دوست دارید قبل از سفر به کشور ترکیه با سرگرمیات آبی استانبول بیشتر آشنا شوید، حتما با این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران تا خاتمه همراه شوید تا به شما در خصوص جزئیات امکانات سرگرمیی آبی در این شهر بیشتر بگوییم.

برترین سرگرمیات آبی استانبول

استانبول بدون شک یکی از محبوب ترین شهرهای کشور ترکیه در بین گردشگران ایرانی است و سالانه بسیاری از هموطنان برای گذراندن تعطیلات خود در خارج از کشور به این شهر گردشگری در کشور ترکیه سفر می نمایند. مسافران احتمالا در یک سفر کوتاه چند روزه فرصت بازدید از همه امکانات سرگرمیی این شهر را نداشته باشند، به همین علت بهتر است قبل از سفر به استانبول برای گردش و سرگرمی در این شهر سحر آمیز برنامه ریزی کنید و امکانات سرگرمیی این شهر را بشناسید. گزینه های متعددی برای سرگرمی در شهر استانبول برای گردشگران وجود دارد و گردشگران با هر بودجه ای می توانند از این امکانات و جاذبه های سرگرمیی نهایت لذت را ببرند.

در شهر زیبای استانبول هر چیزی که برای سرگرمی و خنک شدن در فصل تابستان احتیاج دارید را می توانید در اسرع وقت پیدا کنید، کافیست به یکی از سواحل این شهر بروید و یا از تورلیدر خود سراغ پارک های آبی استانبول را بگیرید. سرگرمیات و امکانات این شهر ساحلی محدودیت سنی ندارد و هرکس با هر سن و سلیقه ای می تواند اوقات خوشی را در روزهای گرم تابستان در استانبول بگذراند. جت اسکی، موج سواری، کایاک، فلای برد، پاراسلینگ و قایق سواری جز برترین سرگرمیات آبی استانبول محسوب می گردد که اغلب گردشگران برای خوشگذرانی از آنها استفاده می نمایند.

قایق سواری در آب های خروشان

رفتینگ یا قایق سواری در آب های خروشان، یک از مجذوب کننده ترین سرگرمیات آبی استانبول است که در بین علاقه مندان به ورزش های آبی محبوبیت زیادی دارد. ماجراجویی گروهی در آب های رودخانه های خروشان استانبول با قایق های مخصوص یکی از سرگرمیات مورد علاقه گردشگرانی است که در پی ورزش های مهیج برای بالا بردن آدرنالین خون خود هستند. این ورزش معمولا چیزی بین دو تا سه ساعت طول می کشد و در بعضی از قسمت های رودخانه سرنشینان قایق باید با سرعت و قدرت زیادی پارو بزنند، البته در بیشتر مواقع این جریان آب است که سرنشین های قایق را به جلو می کشاند.

اگر دوست دارید یک روز هیجان انگیز را در شهر استانبول سپری کنید و در پی سرگرمیات ماجراجویانه و هیجان انگیز در این شهر هستید، حتما رفتینگ در رودخانه های حومه شهر استانبول همانند رودخانه ریوا را تجربه کنید. ریوا یک منطقه ساحلی زیبا در شهر استانبول است که یک رودخانه معروفی هم برای قایق سواری دارد، اغلب گردشگران برای استفاده از امکانات سرگرمیی منطقه ییلاقی ریوا به این بخش از شهر استانبول در زمان سفر به ترکیه سر می زنند.

غواصی و ماجراجویی در عمق آب های خنک

اگر به کشف جهانی شگفت انگیز زیر آب علاقه دارید و از دیدنی زیبایی های اعماق دریا و اقیانوس لذت می برید، غواصی و ماجراجویی در عمق آب های خنک دریای سیاه در شهر استانبول قطعا برای شما بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز خواهد بود. آب دریای سیاه به حدی خنک و زلال است که عمق آب به وضوح قابل رویت می باشد و شما با پوشیدن لباس غواصی و رفتن به عمق آب می توانید زیبایی ها و موجودات زیر آب را هم به این شکل دیدن کنید.

دیدنی زندگی زیر آب، صخره های مرجانی حیرت انگیز و ماهی های رنگارنگ تجربه هیجان انگیزی است که با غواصی در شهر استانبول می توانید به دست آورید. در بعضی از سواحل شهر استانبول امکانات غواصی به صورت ساعتی اجاره داده می گردد و شما می توانید با بودجه محدود هم از این سرگرمیات آبی استانبول بهره ببرید. امکانات و تجهیزاتی که به تورهای غواصی در این شهر اختصاص داده می گردد، از ایمنی کاملی برخوردار است و تمامی نکات به صورت کامل به افراد مبتدی آموزش داده می گردد.

جت اسکی

جت اسکی یکی از محبوب ترین سرگرمیات آبی استانبول است که گردشگران می توانند در اغلب سواحل بزرگ این شهر این ورزش آبی هیجان انگیز را تجربه نمایند، البته محبوبیت این ورزش مفرح و مجذوب کننده در بین جوانان و نوجوانان بیشتر است. استفاده از جت اسکی و حرکت بر روی امواج با سرعت زیاد برای کسانی که عاشق هیجان و آدرنالین هستند، تجربه ای بسیار مفرح و مجذوب کننده محسوب می گردد. به وسیله جت اسکی می توانید روی سطح آب شناور شوید و با سرعت زیادی در حالی که باد خنک دریا در شهر استانبول روی صورت شما می خورد، در محدوده ای معین دریانوردی حرکت کنید. جت اسکی را می توانید به صورت انفرادی و یا با یک نفر همراه سوار شوید و این ورزش مهیج را در کنار عزیزان خود تجربه کنید.

بیگ بال

بیگ بال هم یکی از امکاناتی سرگرمیی مجذوب کننده و جدیدی است که معمولا در محیط پارک های آبی و یا در بخشی ویژه ای در نزدیکی ساحل دریا واقع شده است و بچه ها هوادار پروپاقرص این سرگرمیات آبی استانبول هستند. در این سرگرمی فرد باید وارد یک توپ شفاف و بسیار بزرگ گردد، فردی که درون توپ واقع شده است باید مدام خود را تکان دهد تا توپ به خاطر حرکات او بر روی آب به حرکت درآید. بعلاوه در این بازی مهیج هزینه بر اساس مدت زمان حضور شما در توپ ها محاسبه می گردد.

اسکی روی آب

اسکی روی آب یکی از سرگرمیات تابستانی مجذوب کننده در سواحل دریای سیاه و مرمره در شهر استانبول است و اسکی روی آب در بین گردشگران جوان و نوجوان شهر استانبول هواداران زیادی دارد. اسکی روی آب ورزشی مفرح و هیجان انگیز برای هواداران سرعت محسوب می گردد، شما برای انجام این ورزش ابتدا باید اسکی مخصوص را به پا کنید، سپس به وسیله قایقی که با سرعت تقریبی حدود 30 کیلومتر بر ساعت حرکت می نماید، بر روی آب کشیده می شوید. اسکی روی آب یک از سرگرمیات آبی استانبول برای علاقه مندان به سرعت است، در سال های اخیر امکانات این ورزش آبی در اغلب سواحل شهر استانبول فراهم شده تا گردشگران بتوانند از این ورزش مهیج لذت ببرند.

فلای برد سواری

فلای برد سواری هم یکی از سرگرمیات آبی استانبول است که امکانات آن در اغلب سواحل این شهر در دسترس علاقه مندان به این ورزش مهیج واقع شده است، فلای برد سواری به تازگی در سواحل استانبول رونق گرفته است و هواداران خاص خودش را هم در بین جوانان و نوجوانان دارد. برای تجربه کردن این ورزش مجذوب کننده باید سوار دستگاهی شوید که با فشار آب شما را از سطح دریا جدا می نماید و در جایی بین زمین و آسمان به حرکت در می آورد. فلای برد سورای را می توان جز خاص ترین و متفاوت ترین سرگرمیات آبی در سواحل استانبول دانست که بسیاری از افراد علاقه دارند آن را در آبی های دریای سیاه و مرمره تجربه نمایند.

برای فلای برد سواری می توانید به ساحل توزلا یا ببک بروید، این ساحل زیبا و دیدنیی در سال های اخیر معروفیت زیادی پیدا نموده و بسیاری از گردشگران برای فلای برد سواری به این ساحل مجذوب کننده می روند. شاید این ورزش آبی در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسد، اما برای کسانی که خواستار افزایش آدرنالین هستند بسیار سرگرم نماینده و مجذوب کننده است.

قایق سواری در دریا

سوار قایق شدن و گردش در تنگه زیبای بسفر یکی از مجذوب کنندهیت های سفر به شهر استانبول محسوب می گردد، قایق سواری در دریا یکی از سرگرمیات آبی استانبول است که گردشگران در زمان سفر به این شهر با رفتن به اسکله های شهر استانبول می توانند آن را با قایق های کوچک و بزرگ تجربه نمایند. در اغلب سواحل و اسکله های شهر استانبول قایق ها به صورت روزانه و یا ساعتی کرایه داده می گردد و شما به راحتی می توانید برای سرگرمی و گردش در آب های زیبای دریای سیاه و مرمره از این قایق ها بهره ببرید و چند ساعتی را روی دریا چشم انداز شهر استانبول را دیدن نمایید. قایق سواری در استانبول با هر بودجه ای امکان پذیر است، گردشگران می توانند شب ها هم قایق ها را با کاپیتان اجاره نمایند و از دیدن چشم انداز دریا در ساعت های پایانی روز هم لذت ببرند.

پاراسل سواری در سواحل استانبول

پاراسل سواری در سواحل استانبول هم یکی از تجربه های هیجان انگیز و مجذوب کننده سفر به استانبول می باشد که بسیاری از علاقه مندان به پرواز و ورزش های آبی هوادار پروپاقرص آن هستند، به این ورزش مهیج پاراگلایدر در آب هم گفته می گردد. برای پاراسل سواری در شهر استانبول اول باید خودتان را به یکی از سواحل این شهر زیبا برسانید که در آنجا امکانات پاراسل سواری وجود دارد. برای پاراسل سواری شما باید جلیقه مخصوص بپوشید و بعد با یک چتر بزرگ که با چند کمربند مخصوص به شما متصل می گردد، وارد آب دریا شوید.

کمربند شما با یک طناب محکم به قایق تندرو متصل می گردد و سپس این قایق با سرعت زیاد آغاز به حرکت می نماید و شما با سرعت زیادی به سمت بالا می روید. لذت آب بازی و پرواز را در پاراسل سواری می توان به صورت همزمان تجربه کرد، شاید به همین دلیل است که پاراسل سواری در شهر زیبای استانبول هواداران زیادی دارد. در زمان پرواز روی دریا می توانید طبیعت بکر شهر استانبول را هم دیدن کنید اگر اهل سرگرمیات پرهیجان هستید، حتما رفتن به ساحل توزلا را به عنوان یکی از سرگرمیات آبی استانبول در برنامه سفر خود قرار دهید.

پارک های آبی استانبول

اگر با خانواده به شهر زیبای استانبول سفر نموده اید، رفتن به پارک های آبی یکی از سرگرمیات هیجان انگیز در این شهر محسوب می گردد که با بچه ها خود می توانید آن را تجربه کنید. امکانات و لوازم بازی موجود در پارک های آبی استانبول هیچ خطری برای بچه ها ندارد و یکی از برترین سرگرمیات آبی استانبول با خانواده محسوب می گردد. در استانبول بیش از 20 پارک آبی متنوع وجود دارد و امکانات پارک های آبی این شهر بسیار زیاد است و شما می توانید بر اساس سلیقه و علاقه خود یکی از آنها را برای سرگرمی انتخاب کنید.

پارک آبی کلاب دلفین، پارک آبی آکوا مارینا، پارک آبی مارینا پارک، پارک آبی ویالند، پارک آبی موی پارک، پارک آبی ویاپورت مارینا، پارک آبی کالسیوم و پارک آبی جواهیر هیبلی آدا جز مشهورترین پارک آبی های استانبول هستند که در منطقه ها مختلف این شهر ساحلی واقع شده است. هزینه استفاده از پارک های آبی باری هر نفر مبلغی حدود 100 تا 150 لیر ترکیه است، هزینه این پارک ها در مقایسه با امکانات آنها ارزان می باشد و شما می توانید یک روز مهیج را در این پارک ها سپری کنید.

8 تا از برترین پارک آبی های استانبول

شهر استانبول به علت وسعت بالا و تعداد بی شمار گردشگر هایی که از سراسر جهان در تمام فصول سال به خصوص در فصل تابستان به این شهر سفر می نمایند اقدام به راه اندازی تعداد زیادی پـارک آبـی نموده است. در زیر برترین پارک های آبی استانبول از نظر گردشگران را نام برده ایم.

پارک آبی کلاب دلفین استانبول

پارک آبی کلاب دلفین استانبول یکی از هیجان انگیز ترین پارک آبی های استانبول است که علاوه بر سرسره ها واستخرهای فراوان، امکان لذت بردن از سرگرمیات دیگری مانند والیبال ساحلی، شنا با دلفین ها و نمایش دلفین ها و شیرهای دریایی را برای شما فراهم نموده است. در این پارک آبی استانبول، سرسره های آبی مهیج بسیاری وجود داشته که بعضی از آن ها شامل سرسره شاه کبرا، آناکوندای مشکی، آناکوندای آبی، سرسره سونامی، سرسره سقوط آزاد و سرسره پیچشی می شوند.

علاوه بر تمامی این سرسره ها که می توانند برای بزرگترها یک سرگرمی هیجان انگیز باشند، پارک آبی کلاب دلفین استانبول برای بچه ها هم سرسره های مخصوص درست نموده است. استخرهای این پارک آبی شامل 7 استخر می شوند که در بزرگترین آن ها، یک ماکت کشتی ساخته شده تا نمایی زیباتر به استخر ببخشد. پس از یک شنای حسابی در این پارک آبی، می توانید در رستوران های کلاب دلفین یک غذای خوشمزه به همراه خانواده خود نوش جان کنید.

ساعات کاری: در ماه های تابستانی از ساعت 9 صبح تا 19

پارک آبی آکوا مارین استانبول

پارک آبی آکوا مارین یکی از بزرگترین و قدیمی ترین پارک آبی های استانبول است. این پارک آبی سرسره ها و استخرهای هیجان انگیز زیادی داشته که از جمله آن ها می توان به سرسره های سیاه چاله، سرسره آبشاری و سرسره هیجان اشاره نمود. علاوه بر این سرسره ها و استخرها، این پارک یک سیاه چاله هیدرو تیوب داشته که افراد را با قایق به سمت خود می کشاند. سرگرمی در این پارک آبی می تواند یکی از برترین خاطرات برای شما و خانواده شما باشد.

بی شک یکی از برترین پارک آبی های استانبول از نظر رعایت بهداشت و نظافت، پارک آبی آکوا مارین استانبول است. در این پارک از یک سیستم نظافتی و مواد شوینده مورد تایید سازمان بهداشت جهانی استفاده می گردد. بعلاوه این پارک آبی یکی از برترین پارک آبی های استانبول برای مسلمانان محسوب می گردد. چرا که بانوان می توانند به ساحل مخصوص بانوان رفته و با خیال راحت از تابستان خود لذت ببرند. قیمت بلیت این پارک آبی از 35 لیر آغاز شده و تا 80 لیر ادامه دارد. لازم به ذکر است که ورود برای بچه ها زیر 5 سال رایگان است.

ساعات کاری: در ماه های بهار و تابستان از 9 صبح تا 19

پارک آبی ویالند استانبول

پارک آبی ویالند استانبول یکی از پارک آبی های استانبول است که در واقع بخشی کوچک از یک شهربازی بزرگ محسوب می گردد. مجموعه آبی ویالند در مجموعه شهربازی اسفانبول قرار گرفته است که خود این مجموعه یکی از جاذبه های گردشگری استانبول به حساب آمده و به نام دیزنی لند ترکیه معروف است. امکانات موجود در ویالند استانبول بیشتر مناسب بچه ها بوده و دکوراسیون داخلی این پارک آبی، با کاراکترهای انیمیشنی بوده و بچه ها را کاملا به وجد خواهد آورد.

سرسره های زیادی در این پارک آبی وجود داشته که برترین و معروف ترین آن ها سرسره وایکینگ است. در واقع بیشتر می توان گفت که این پارک آبی از پارک آبی های استانبول، یک شهربازی با تم آبی است. در این پارک می توانید سوار وسیله های مختلف مانند ترن هوایی شده و در رودخانه وحشی آن به قایق سواری مشغول شوید. قیمت بلیت ویالند استانبول برای بزرگسالان از 89 تا 99 لیر و برای بچه ها رایگان است.

ساعات کاری: همه روزه از 10 صبح تا 18

پارک آبی مارینا آکوا یا توزلا استانبول

جدیدترین و بزرگ ترین پارک آبی استانبول، پارک آبی توزلاست که در سال 2019 افتتاح شد. این پارک که به نام مارینا آکوا هم شناخته می گردد، بزرگترین سرسره اروپا را با ارتفاع 24.5 متر در خود جای داده است. در این پارک 17 سرسره هیجان انگیز وجود دارد که معروف ترین آن ها پس از سرسره تیوپی 24.5 متری، سرسره سقوط آزاد است. شما می توانید با امتحان کردن این سرسره، تجربه پروازی امن با چتر نجات را داشته باشید.

در این پارک آبی علاوه بر استخرها و سرسره های زیبا و رنگارنگ، موسیقی زنده و سرگرمیاتی برای بچه ها هم ارائه می گردد. جشن ها و نمایش های انیمیشنی بسیاری برای بچه ها وجود داشته و بی شک تمامی افراد خانواده می توانند یک شب عالی را در این پارک از پارک آبی های استانبول بگذرانند. قیمت این استخر سرباز به سن افراد و روزهای هفته بستگی داشته و از 45 تا 85 لیر فرق دارد. ورود برای بچه ها زیر 4 سال رایگان است.

ساعات کاری: در ماه های تابستانی از ساعت 10 صبح تا 19

پارک آبی کلوسیوم استانبول

پارک آبی کلوسیوم استانبول بخشی از یک مجموعه ورزشی است. در این پارک از پارک آبی های استانبول می توانید سرسره و استخرهای هیجان انگیز بسیاری پیدا کنید که برترین و معروف ترین آن ها سرسره های سقوط آزاد، سرسره آناکوندا و استخر موج است. برای بچه ها هم یک استخر و سرسره مخصوص طراحی شده است تا آن ها بتوانند در نهایت امنیت از روز خود در این پارک آبی استانبول لذت ببرند.

برای افرادی که در استانبول زندگی می نمایند، پارک آبی کلوسیوم استانبول یکی از برترین پارک آبی های استانبول برای یادگیری شناست. همان طور که اشاره شد، این پارک آبی در واقع بخشی از یک مجموعه ورزشی است که شنا کردن هم یکی از ورزش هایی است که در این مجموعه آموزش می دهند. ورود بچه ها زیر 7 سال به این پارک آبی رایگان بوده و قیمت بلیت برای سایر افراد خانواده فرق دارد.

ساعات کاری: همه روزه از 10 صبح تا 20

پارک آبی تکنو استانبول

یکی دیگر از برترین پارک آبی های استانبول پارک آبی تکنو استانبول است. این پارک آبی هیجان انگیز در استانبول، محیطی کاملا عالی برای سرگرمیات بچه ها و بزرگترها فراهم نموده است. علاوه بر استخر و سرسره های هیجان انگیزی که در این پارک وجود دارد، سالن ماساژ و سونا جکوزی هم برای استفاده بزرگترها فراهم شده است. در این پارک سرسره های آبی و استخرهای کاملا امن برای استفاده بچه ها وجود دارد.

یکی دیگر از امکانات بسیار جالب و هیجان انگیز این پارک آبی، وجود امکاناتی مانند حمام ترکی در آن است. حمام های ترکی که جزو فرهنگ دیرینه ترکیه محسوب می شوند، می توانند یکی از خاطره انگیزترین سفرها را برای شما به همراه داشته باشند. پارک آبی تکنو یکی از پارک آبی های استانبول با استخر سرپوشیده است و به همین علت مسافران می توانند در تمام طول سال از امکانات آن استفاده نمایند.

ساعات کاری: از 8 صبح تا 18

ویاپورت مارینا

پارک آبی ویاپورت مارینا زیباترین و جدیدترین پارک آبی استانبول است که به علت قرار گرفتن روی دریا یکی از معروف ترین و مفرح ترین پـارک های آبی اسـتانبـول بهـ شمار می رود. این پارک آبی از چندین پارک که هر کدام دارای امکانات متنوع و موضوعی هستند تشکیل شده. بعلاوه پارک آبی Viaport Marina دارای 47 نمایشگاه، پارک کروکودیل، و پارک شیر یا Aslan است.

پارک آبی جنگل استانبول

آخرین پارک آبی در فهرست پارک آبی های استانبول، پارک آبی جنگل استانبول است. این پارک آبی مناسب افرادی است که به طبیعت و حیوانات علاقه داشته و در عین حال از سرگرمیات و ورزش های آبی هم لذت می برند. طراحی این پارک آبی به گونه ای است که تمامی وسایل، ترن ها و سرسره های آن در محیطی شبیه یک پارک جنگلی قرار گرفته است. این پارک آبی یک اقامتگاه با کیفیت نیز برای مسافران دارد.

بچه ها می توانند در این پارک انواع حیوانات را مشاهده نموده و از سرگرمیات و ورزش های آبی این پارک لذت ببرند. سایر امکانات سرگرمیی این پارک آبی، شامل آلاچیق هایی برای میل کردن غذا، رستوران های بسیار باکیفیت، امکان استراحت در کنار استخرها و آفتاب گرفتن و گشت و گذار در بخش جنگلی پارک است. اگر در پی تجربیات متفاوت در سفر خود به استانبول هستید، پیشنهاد ما بازدید از پارک آبی جنگل استانبول است.

ساعات کاری: از 9 صبح تا 17

پارک آبی جواهر هیبلی آدا استانبول

یکی دیگر از برترین پارک آبی های استانبول، در جزیره هیبلی آدای این شهر قرار گرفته است. این پارک آبی در واقع بخشی از تفرجگاه ساحلی هیبلی آدا در مرز این جزیره است. دسترسی به این جزیره و این پارک آبی، تنها به وسیله قایق و اتوبوس های آبی امکان پذیر است. با خودرو شخصی به هیچ عنوان نمی توانید به این پارک از پارک آبی های استانبول دسترسی داشته باشید.

این پارک علاوه بر استخر و سرسره های هیجان انگیزی که برای بزرگترها فراهم نموده است، یک استخر و محوطه بازی برای بچه ها هم دارد و می تواند برترین گزینه برای خانواده ها باشد. به علت این که این پارک آبی در جزیره واقع شده است، دسترسی به آن سخت است. به همین علت توصیه ما این است که اگر قصد بازدید از این جزیره و اقامت در آن را دارید، پارک آبی جواهر هیبلی آدای استانبول را انتخاب کنید. در غیر این صورت، سایر پارک آبی های استانبول گزینه بهتری برای شما خواهند بود.

ساعات کاری: همه روزه از 9 صبح تا 19

نکات مهم قبل از رفتن به پارک آبـی های استانـبول

  • در فصل پاییز و زمستان بیشتر پارک های آبی که فضای روباز دارند تعطیل هستند.
  • قبل از ورود به بخش داخلی پارک آبی استانبول کنترل کیف برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی انجام می گیرد.
  • از بردن پول نقد، نوشیدنی و ظروف شیشه ای به داخل پارک آبی اجتناب کنید.
  • پارک آبی های استانبول همگی مختلط هستند و مایو و مایوبیکینی لباس مناسب پارک های آبی است.
  • ورود بچه ها زیر 12 سال حتما باید با یک بزرگسال باشد.
  • استفاده از استخرهای مخصوص بزرگسالان برای بچه ها زیر 12 سال ممنوع است.

پارک آبی های مناسب بچه ها در استانبول

بیشتر پارک آبی های استانبول سرسره ها و استخرهای مخصوص بچه ها دارند. هزینه ورودی برای بچه ها زیر 5 یا 7 سال در بیشتر این پارک های آبی رایگان بوده و خدماتی برای بچه ها هم ارائه می گردد. به همین علت می توان گفت که بی شک می توانید بچه ها خود را به همراه خود به تمامی پارک های آبی ذکر شده در این مقاله ببرید. اما پارک آبی کلاب دلفین و ویالند استانبول می توانند برترین گزینه برای بچه ها باشند. این دو پارک جزو پارک آبی های مناسب بچه ها در استانبول هستند، چرا که طراحی داخلی ویالند با کاراکترهای انیمیشنی بوده و در کلاب دلفین سرگرمیاتی مانند شنا با دلفین ها برای بچه ها فراهم شده است. این سرگرمیات می توانند بچه ها را تا ساعت ها سرگرم نگه دارند.

پارک آبی سرپوشیده در استانبول

از پارک های سرباز استانبول تنها در فصل بهار و تابستان می توان بازدید کرد. اما اگر در پاییز و زمستان قصد سفر به این شهر را داشته باشید، باز هم می توانید از پارک آبی های استانبول لذت ببرید. تنها کافی است تا یک پارک آبی سرپوشیده در استانبول پیدا کنید. یکی از برترین پارک آبی های سرپوشیده استانبول، پارک آبی کلوسیوم است. این پارک آبی به علت این که بخشی از یک مجموعه ورزشی است، کاملا سرپوشیده بوده و در تمام فصل ها با مسافران خدمات رسانی می نماید.

آیا بانوان محجبه در پارک های آبی استانبول محدودیت پوشش دارند؟

محدودیتی برای پوشش بانوان در پارک های آبی استانبول وجود نداشته و بانوان محجبه و مسلمان می توانند پوشش دلخواه خود را در پارک آبی های استانبول داشته باشند. حتی برای بانوانی که با پوشش کامل و لباس شنای اسلامی باز هم با شنا در بخش اصلی پارک آبی راحت نیستند، بعضی از پارک های آبی بخش جدا مخصوص بانوان دارند. یکی از این پارک های آبی، پارک آکوا مارین است که ساحل مخصوص بانوان فراهم نموده است. به همین دلیل، بانوان مسلمان می توانند بی هیچ محدودیتی از فعالیت های آبی لذت ببرند.

آیا پارک های آبی استانبول در تمام فصول باز هستند؟

بعضی از پارک آبی های استانبول سرباز بوده و در فصل های سردتر سال بسته می شوند. اما بعضی دیگر کاملا سرپوشیده بوده یا بخش هایی از آن ها سرپوشیده هستند. پارک های آبی سرپوشیده استانبول در تمام فصول باز بوده و مسافران هر هنگام که به استانبول سفر نمایند می توانند از این پارک های آبی بهره مند شوند. اما سایر پارک ها که پارک های سرباز هستند، تنها در فصل بهار و تابستان خدمت رسانی می نمایند.

سوالات متداول پارک آبی های استانبول

  • بزرگترین پارک آبی استانبول کدام است؟

پارک آبی ویاپورت مارینا یا توزلا، بزرگترین و معروف ترین پارک آبی در استانبول است. در این مقاله این پارک به طور کامل معرفی شده است.

  • برترین پارک آبی برای بچه ها در استانبول کدام است؟

پارک آبی ویالند به علت این که در شهربازی ویالند قرار گرفته است، مهیج ترین و برترین پارک آبی استانبول برای بچه ها محسوب می گردد.

  • هزینه ورودی پارک های آبی استانبول چقدر است؟

هزینه ورودی پارک های آبی استانبول با یکدیگر متفاوت بوده و به سن افراد بستگی دارد. هزینه ورودی پارک های آبی در تعطیلات از روزهای عادی بیشتر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1556

به "آشنایی با برترین تفریحات آبی استانبول!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین تفریحات آبی استانبول!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید