معرفی دانمارک ، 6 جاذبه برتر این کشور

به گزارش کهن پارس، معرفی دانمارک

دانمارک کشوری اسکاندیناوی در شمال اروپا و هم مرز با بالتیک و دریای شمال است. این کشور از یک شبه جزیره بزرگ و بسیاری از جزایر تشکیل شده است که از آنها به عنوان مجمع الجزایر دانمارک یاد می شود.

معرفی دانمارک ، 6 جاذبه برتر این کشور

کشورهای همسایه آن شامل آلمان، نروژ و سوئد هستند. دانمارک دارای یک مکان استراتژیک است که تنگه های دانمارک را که دریاهای بالتیک و شمال را به هم پیوند می دهند کنترل می کند.

خلاصه ای از شرایط دانمارک

سیستم حکومتی یک سلطنت مشروطه است. رهبردولت ملکه است و رئیس دولت نخست وزیر است.

دانمارک دارای یک اقتصاد بازار مدرن است که در آن قیمت کالاها و خدمات در یک سیستم قیمت آزاد تعیین می شود. دانمارک یکی از اعضای اتحادیه اروپا (EU) است.

جمعیت دانمارک 5 و نیم میلیون نفر است. در مقایسه با وسعت کشور، مرکز آن یعنی کپنهاگ شهری بزرگ است که تقریباً 1.5 میلیون نفردر مرکز سکونت دارند.

دومین شهر بزرگ ارهوس با 300000 شهروند است. از جمله دیگر شهرهای بزرگ می توان به آلبورگ، اودنسه و ازبرگ اشاره کرد.

همانطور که کفتیم دانمارک یکی از اعضای اتحادیه اروپا است اما واحد پول آن یورو نیست، گرچه کرون دانمارک بسیار به یورو نزدیک است.

در دانمارک به طور سنتی کشاورزی و تولید مواد غذایی برای اقتصاد ملی بسیار مهم بوده و هنوز هم تولید گوشت خوک و پنیر در این کشور پررونق است.

نکته بسیار مهم این است که دانمارک از طریق آب احاطه شده است و حمل و نقل هنوز بخش مهمی در این کشور است.

تاریخچه دانمارک

دانمارک از همان اوایل تاریخ ماقبل تاریخ خود محل سکونت دانمارکی ها بوده است. وایکینگ ها در طول قرن 9 به قدرت رسیدند. در طول 300 سال آینده وایکینگ ها به منطقه ها اطراف دانمارک حمله می کنند و به جزیره انگلیس وارد میشوند.

در اواخر دهه 1300 دانمارک قدرتمند شد. در 1397 دانمارک ، سوئد ، نروژ ادغام شدند و دانمارک حاکم امپراتوری متحد شد و قدرت زیادی به دست آورد.

دانشگاه کپنهاگ در سال 1478 تاسیس شد.سال های 1559-1588آغاز جنگ با سوئد و به اصطلاح جنگ سه پادشاه بودکه دانمارک از این جنگ سود زیادی کسب نکرد.

وقایع

1615-1613و 1643-1645 دانمارک و سوئد دوباره در جنگ بودند. دانمارک مجبور شد منطقه ها خاصی از شبه جزیره اسکاندیناوی را آزاد کند. 1657-1660سوئد به دانمارک حمله کرد. دانمارکی ها از کپنهاگ دفاع کردند و در نهایت در جنگ پیروز شدند. دانمارک منطقه ها خاصی از جنوب سوئد را پس می دهد.

1720-1807 دوره صلح بود. تجارت و زندگی معنوی شکوفا شد و کپنهاگ در تجارت جهانی از اهمیت بیشتری برخوردار شده بود. 1808-1808 انگلیس به دلیل ترس از استفاده ناوگان جنگی و تجاری دانمارکی از طریق ارتش ناپلئون به کپنهاگ حمله کرد.

حمله انگلیسی دانمارک را مجبور به اتحاد با فرانسه کرد که منجر به درگیری دانمارک در جنگ ناپلئون شد.

1814 توافقنامه صلح منعقد شد. دانمارک نروژ را از دست داد. 1849قانون اساسی در دانمارک اجرا شد.در 1939-1945 جنگ جهانی دوم. دانمارک بی طرف ماند.

آلمان دانمارک را اشغال کرد. 1972 مارگرت دوم ملکه شد. دانمارک به اتحادیه اروپا پیوست و در 1972 استقلال نسبی به گرینلند اعطا شد.

جاذبه های دانمارک

جذابیت های فراوان دانمارک به ویژه در سال های اخیر برای مخاطبان جهانی آشکار شده است. بال اروپایی اسکاندیناوی دارای سواحل باشکوه، قلعه های زیبای افسانه ای، جنگل های سرسبز، آب و هوای معتدل، شهروندان صمیمی است.

در ادامه برخی از مهم ترین جاذبه های دانمارک را با هم مرور میکنیم:

1)باغ های تیوولی، کپنهاگ، دانمارک:

هنگام بازدید از کپنهاگ، بسیاری از بازدیدکنندگان برای این فضای تفریحی نمادین صف می کشند.

Tivoli با قدمت از سال 1843 الهام بخش پارک های معروف Disney در جهان است و در اینجا، شما می توانید طیف وسیعی از جاذبه ها از جمله تئاترهای عروسکی، رستوران ها، کافه ها، باغ ها، غرفه های مواد غذایی و حتی یک سالن کنسرت به سبک مورسی را مشاهده کنید.

تیوولی در سراسر جهان شناخته شده است ، در فیلم های متعددی ظاهر شده است و نمادی واقعی از شهر است.

2)خانه LEGO، بیلوند، دانمارک

خانه LEGO در بیلوند دانمارک، محل تولد آجر نمادین LEGO ، یک جاذبه خانوادگی است که همه سنین از آن لذت می برند.

گردشگران همچنین می توانند برای گشت و گذار در منطقه ها ، هر یک از رنگهای آجر کلاسیک را نشان دهند.

قرمز برای خلاقیت ، سبز برای نقش آفرینی ، آبی برای چالش های شناختی و زرد برای احساسات ، خرید ورودی را انتخاب کنند. بازدید کنندگان همچنین فرصتی برای یادگیری همه چیز در خصوص تاریخچه LEGO و بنیانگذاران آن دارند.

3)قلعه کرونبورگ، هلسینگور، دانمارک

قلعه کرونبورگ نه تنها مکان هملت شکسپیر است، بلکه در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است. در نتیجه ، امتیازات برتر را در لیست مکانهای دیدنی هلسینگور در دانمارک که باید بازدید کنید، به دست می آورد.

قلعه فعلی مربوط به سال 1640 است ، اگرچه چندین قلعه دیگر نیز قبل از آن بوده است. این قلعه که یک قرن یا بیشتر به عنوان پادگان خدمت می کرد، در سال 1924 بازسازی شد.

در بخش جنوبی ، کلیسای کوچک قلعه را می یابید که در سال 1629 از آتش سوزی جان سالم به در برد و دارای فضای داخلی با شکوه رنسانس با حکاکی های چوبی آلمان است.

بخش شمالی شامل سالن پایکوبی بزرگ یا تالار شوالیه ها است ، در حالی که ملیله های نفیس در بخش غربی به نمایش گذاشته می شوند.

خانه لگو بیلوند

4)قلعه اگسکوف، کوران استروپ، دانمارک

قلعه افسانه ای اگسکوف در مکانی زیبا قرار گرفته است که کمتر از 30 دقیقه با اودنس فاصله دارد و بهترین قلعه خندق در اروپا است. ساختار عالی رنسانس همانطور که امروز دیده می شود در سال 1554 تکمیل شد و در اصل برای اهداف دفاعی ساخته شد.

در طول قرن ها، قلعه بارها تغییر دست داده و بعداً به یک مزرعه نمونه تبدیل شده است. در سال 1959، محوطه به روی عموم باز شد و از آن زمان بازسازی و ساخت و سازهای زیادی اجرا شده است.

5)موزه هانس کریستین اندرسن، اودنسه، دانمارک

بدون آگاهی از هانس کریستین آندرسن، نمی توانید به دانمارک سفر کنید.قصه ها و داستان های افسانه ای او در تار و پود جامعه دانمارک بافته شده است.

تاریخ ساخت این موزه از سال 1908 است و با نمایش آثار ، یادگارها و طرح ها و آثار هنری خود آندرسن به زندگی و کار نویسنده اختصاص یافته است.

در جنوب غربی کلیسای جامع اودنس ، در Munkemøllestræde ، خانه کودکی هانس کریستین آندرسن (Barndomshjem آندرسن) را خواهید دید که بخشی از موزه است.

قلعه اگسکوف

6)موزه کشتی وایکینگ، روزکیلده، دانمارک

موزه کشتی وایکینگ در روزکیلده این فرصت منحصر به فرد را به گردشگران می دهد تا از نزدیک ببینند که چگونه وایکینگ ها قایق های خود را ساختند و کشتی سازان مدرن چگونه کشتی های کشف شده را بازسازی و تعمیر می کنند.

در داخل موزه، بازدیدکنندگان با دوران وایکینگ ها و نقش اصلی زندگی دریایی در فرهنگ و بقای مردم آشنا می شوند.

در نمایشگاه مرکزی ، تالار کشتی وایکینگ ، پنج کشتی وجود دارد که زمانی از طریق وایکینگ ها مورد استفاده قرار می گرفت.

اطلاعاتی در خصوص bls ,vfs ,ckgs و ویزا متریک

موزه ونگوگ | ونگوگ فقط یک تابلو، را به فروش رساند

اروپا مملو از مقاصد زیبا از شهرهایی با معماری خیره کننده...

ادامه مطلب

کپنهاگ، مرکز دانمارک و بزرگترین شهر این کشور است. در ا...

ادامه مطلب

روز ملی انگلیسسالانه مناسبت های زیادی هستند که در سرار د...

ادامه مطلب

معرفی 5 سوغاتی معروف بلژیکدر بلژیک اقلامی مانند شکلات، ن...

ادامه مطلب

در هرکشور یک سری مناسبت ها و تاریخ ها وجود دارد که برای مر...

ادامه مطلب

موزه بیزانتین و مسیحیتاین موزه برجسته در آتن، مجموعه متش...

ادامه مطلب

براتیسلاوا تکه ای از تاریخبراتیسلاوا، مرکز اسلواکی، در...

ادامه مطلب

روز جهانی موزه و میراث فرهنگی 28 اردیبهشتانجمن بین الملل...

ادامه مطلب

روز ملی بلاروسجمهوری بلاروس در همسایگی روسیه قرار گرفته ...

ادامه مطلب

روز ملی لهستانکشور لهستان در مرکز اروپا واقع شده و با کش...

ادامه مطلب

روز ملی ایسلندیکی از تعطیلات سالانه در ایسلند، گرامیداشت...

ادامه مطلب

مقدمهدر اصل روز ملی لوکزامبورگ برای جشن تولد گراند دوک ب...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1234

به "معرفی دانمارک ، 6 جاذبه برتر این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دانمارک ، 6 جاذبه برتر این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید