چین: پرداخت غرامت از سوی ما به خاطر کرونا خیالبافی است، آمریکا و کره شمالی مذاکره نمایند

به گزارش کهن پارس، وزیر امور خارجه چین امروز، یکشنبه اظهار کرد، چین و آمریکا از همکاری با یکدیگر سود خواهند برد و از اختلاف، متضرر می شوند. او همچنین خواهان یافتن راهکاری برای هم زیستی مسالمت آمیز میان دو کشور شد و کوشش بعضی کشورها برای وادار کردن چین به پرداخت غرامت بر سر شیوع کروناویروس جدید را خیالبافی توصیف کرد.

چین: پرداخت غرامت از سوی ما به خاطر کرونا خیالبافی است، آمریکا و کره شمالی مذاکره نمایند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در کنفرانس خبری سالانه خود گفت، چین و آمریکا نیازمند شروع هماهنگی در زمینه سیاست های کلان مالی و اقتصاد دنیای هستند.

او با اشاره به اینکه پکن و واشنگتن هر دو از همکاری سود خواهند برد و اختلاف و رفتار خصومت آمیز برای هر دو طرف زیان بار است، تاکید نمود، دو طرف باید راهی برای هم زیستی مسالمت آمیز بیایند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در بخش دیگری از سخنانش گفت، افرادی که خواهان وادار کردن چین به پرداخت غرامت بر سر شیوع کرونا هستند، خیالبافی می نمایند.

او در ادامه گفت، آمریکا باید دست از اتلاف وقت بردارد و به خبرنگاران گفت، چین آماده همکاری با آمریکا با روحیه همکاری و احترام متقابل است.

وانگ یی هم چنین اظهار کرد، آمریکا باید دست از اتلاف وقت در مبارزه با کرونا بردارد و به جای انتشار دروغ و حمله به پکن، برای شکست این همه گیری با چین همکاری کند. او همچنین با مردم آمریکا که بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر وابسته به کرونا را تجربه می نمایند، ابراز همدردی کرد.

وانگ گفت: متاسفانه علاوه بر کرونا، ویروسی سیاسی در حال گسترش در آمریکا است. این ویروس از هر فرصتی برای حمله به چین و لکه دار کردن وجهه آن استفاده می نماید.

وی اضافه نمود: بعضی سیاستمداران اساسی ترین حقایق را نادیده گرفته و دروغ های بسیار زیادی را علیه چین مطرح نموده و دست به توطئه های بسیاری زده اند. می خواهم همینجا بگویم که زمان ارزشمند خود را بیش از این تلف نکنید و جان مردم را نادیده نگیرید. چیزی که چین و آمریکا بیش از هر چیز نیازمند آن هستند، یاد دریافت از یکدیگر و تبادل تجربیاتشان در مقابله با این بیماری و یاری به یکدیگر برای مبارزه با آن است.

او در ادامه گفت: چین همیشه از این دیدگاه حمایت نموده که ما (آمریکا و چین) به عنوان عظیمترین کشور در حال توسعه و عظیمترین کشور توسعه یافته مسئولیتی عظیم برای توسعه و صلح دنیای بر دوش داریم.

او درباره اقدامات حقوقی علیه چین در زمینه واکنش این کشور در مدیریت کرونا گفت، این پرونده ها فاقد پایه و اساس حقوقی هستند.

وانگ گفت: چینِ امروز چینِ یک قرن پیش نیست و دنیا هم همینطور. اگر می خواهید استقلال و شأن چین را با شکایت های آنالیز نشده و بی اساس نقض کنید و نتیجه سختکوشی مردم چین را به زور از آنان بگیرید، متاسفم زیرا این خیالپردازی ای بیش نیست و با این کار تنها خود را تحقیر می کنید.

وانگ حمایت شدید خود را از سازمان دنیای بهداشت و رییس آن ابراز کرد و گفت: حمایت از سازمان دنیای بهداشت، حمایت از جان مردم است و این تصمیمی است که هر کشوری که وجدان دارد، باید آن را اتخاذ کند.

وزیر خارجه چین در ادامه سخنانش ابراز امیدواری کرد که آمریکا و کره شمالی گفتگوی معنی دار خود را در نزدیک ترین زمان ممکن از سر گیرند.

وی یادآور شد، آمریکا نباید نتایج به دست آمده از این مذاکرات را به باد دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 94

به "چین: پرداخت غرامت از سوی ما به خاطر کرونا خیالبافی است، آمریکا و کره شمالی مذاکره نمایند" امتیاز دهید

861 کاربر به "چین: پرداخت غرامت از سوی ما به خاطر کرونا خیالبافی است، آمریکا و کره شمالی مذاکره نمایند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: پرداخت غرامت از سوی ما به خاطر کرونا خیالبافی است، آمریکا و کره شمالی مذاکره نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید