چین: قصد مداخله در امور داخلی آمریکا را نداریم

به گزارش کهن پارس، سفارت چین در واشنگتن هرگونه کوشش پکن برای مداخله و تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را تکذیب کرد.

چین: قصد مداخله در امور داخلی آمریکا را نداریم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت چین در واشنگتن هر گونه مدعا در مورد کوشش برای مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرد.

سفارت چین در واشنگتن روز آدینه طی بیانیه ای اعلام نمود پکن قصد و علاقه ای به مداخله در امور داخلی آمریکا ندارد. این بیانیه می افزاید: پکن آمادگی همکاری با دولت دونالد ترامپ را برای حل مسائل فعلی دوجانبه دارد.

بیانیه سفارت چین در آمریکا در واکنش به گزارش اخیر روزنامه واشنگتن پست در مورد انتخابات آمریکا صادر شد. این روزنامه آمریکایی اخیر در مطلبی با طرح سوالی چالش برانگیز با این مضمون که چین در انتخابات آمریکا پیروزی ترامپ را ترجیح می دهد یا بایدن، خبر ساز شد.

اوایل ماه میلادی جاری نیز جامعه اطلاعاتی آمریکا طی گزارش ارزیابی کرد که چین قصد مداخله در انتخابات آمریکا را دارد و مایل به شکست ترامپ در سوم نوامبر است. روابط چین و آمریکا از زمان شروع ریاست جمهوری ترامپ بر سر طیف گسترده ای از تعارضات سیاسی رو به وخامت گذاشته است. جنگ تعرفه ای، شیوع ویروس کرونا، مسئله هنگ کنگ و ادعای نقض حقوق بشر در این منطقه و دریای جنوبی چین تنها بخشی از دستاویز های آمریکا برای هدف قرار دادن دولت چین را تشکیل می دهند. در سوی دیگر ماجرا، پکن با رد تمامی اتهام زنی های واشنگتن، این کشور را به نقض قوانین بین المللی و دنباله روی از سیاست یکجانبه گرایی متهم می نماید.

پیش از این نیز گروهی از سناتور های ارشد جمهوری خواه آمریکا موضوع کوشش چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آینده این کشور، با استفاده از شبکه تیک تاک را مطرح نموده و از دولت خواستند تا این مسئله را مورد آنالیز دقیق قرار دهد.

آمریکا بار ها دیگر کشور ها را به نقض قوانین و کوشش برای اقدامات مخرب در حوزه سایبری با هدف مداخله در انتخابات متهم نموده است. این اتهام زنی ها به قبل از آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برمی گردد. در آن موقع واشنگتن، مسکو را به کوشش سایبری برای تاثیر گذاشتن در نتیجه انتخابات سال 2016 متهم کرد. ادعا هایی که نه تنها در نتیجه تحقیقات دو ساله بازرسان وزارت دادگستری آمریکا به اثبات نرسید و بلکه هیچگاه از سوی روسیه نیز تائید نشد.

موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی علم می گردد. به نظر می رسد آمریکایی ها کوشش می نمایند این ادعا را دست آویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 234

به "چین: قصد مداخله در امور داخلی آمریکا را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: قصد مداخله در امور داخلی آمریکا را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید