ادعای تازه آمریکا علیه ایران و روسیه

به گزارش کهن پارس، آمریکا ایران و روسیه را به کوشش برای دخالت در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرد.

ادعای تازه آمریکا علیه ایران و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش رویترز، منابع اطلاعاتی آمریکا به زودی گزارشی را منتشر می نمایند، که از کوشش دو کشور ایران و روسیه در انتشار اسناد و اطلاعات غلط برای تاثیر گذاری در انتخابات ایالات متحده خبر می دهد.

طبق این گزارش 15 صفحه ای که از سوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا تهیه شده و رویترز آن را مشاهده نموده، در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، ایران در یک کارزار تاثیرگذاری مخفیانه چند لبه قصد تضعیف دونالد ترامپ را داشت.

بنابر گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا، کوبا، ونزوئلا و حزب الله لبنان نیز برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده کوشش هایی را انجام داده اند، اما این اقدام ها در مقایسه با کمپین روسیه و ایران کوچک تر بوده اند.

طبق گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا، این احتمال وجود دارد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، شخصا دستور دخالت روسیه را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به نفع دونالد ترامپ صادر نموده باشد

واکنش روسیه

دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه روز چهارشنبه گفت، مسکو هرگز کوشش ننموده بر انتخابات آمریکا اثر بگذارد.

پسکوف با رد ادعاهای مطرح شده در گزارش جدید جوامع اطلاعاتی آمریکا گفت: ما با جمع بندی اجرا شده درباره کشورمان در این گزارش موافق نیستیم. روسیه در انتخابات قبلی [آمریکا] مداخله ای نداشته و در انتخابات 2020 که در این گزارش ذکر شده نیز دخالتی ننموده است.

سخنگوی کاخ کرملین اضافه کرد: روسیه هیچ ارتباطی با کمپین های هیچ کاندیدی ندارد. ادعاهای مطرح شده در این گزارش را غیر صحیح می دانیم. ادعاهای این گزارش کاملاً بی پایه و اساس است.

پسکوف اضافه کرد، در سال های گذشته هر رئیس جمهوری که در آمریکا بر سر کار آمده است، تحریم هایی را علیه روسیه وضع نموده و دلیلی وجود ندارد اینکه چه کسی در کاخ سفید باشد برای مسکو تفاوتی ایجاد کند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 766

به "ادعای تازه آمریکا علیه ایران و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تازه آمریکا علیه ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید