وزیر بهداشت: 85 درصد بیمارانی که فوت کردند، واکسن کرونا تزریق نکردند

به گزارش کهن پارس، تهران (پانا) - وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت تمام افرادی که در کشور واکسن کرونا را دریافت می نمایند، رصد می شوند و متاسفانه بیش از 85 درصد از بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده اند و نگرانی موج ششم بخاطر افرادی است که واکسینه نشده اند.

وزیر بهداشت: 85 درصد بیمارانی که فوت کردند، واکسن کرونا تزریق نکردند

به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: تزریق واکسن و ایمنی حاصل از واکسیناسیون به طور کامل و 100 درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می نماید و شایعاتی که در خصوص فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا گفته می گردد، به هیچ عنوان صحیح نیست چون مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز پژوهشی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل مقابله با کرونا است.

وی اضافه کرد: واکسن یکی دو ساله به وجود نیامده و 100 سال است که در ایران واکسن برای مقابله با بیماری ها از جمله سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال تزریق شده و موجب کنترل و ریشه کنی بیماری ها شده است اما واکسیناسیون، یک کار علمی است. ایران در پزشکی قدمت بسیار دیرینه ای دارد. به عنوان نماینده 20 هزار عضو هیات علمی و 800 مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای نجات جان مردم و عزیزان ما ضروری است. هر فردی که فوت کند، متاثر می شویم اما برای تامین سلامت مردم حتما باید واکسیناسیون با پوشش بالا انجام گردد.

وزیر بهداشت گفت: امروز از شرایط این خوابگاه بازدید کردیم و متاسفانه مسائل عمده ای در این خوابگاه وجود دارد که دانشجویان از عدم رسیدگی های کافی در دوران گذشته، گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم، رسیدگی به مسائل مردم است و دانشجویان نیز برای ما اولویت دارند و قابل احترام هستند.

وی اضافه کرد: در واکسیناسیون نشان دادیم که ما می توانیم و با مشارکت مردم در مدت کوتاهی و حدود دو ماه و نیم توانستیم بیش از 70 درصد از جمعیت هدف را در نوبت اول، واکسینه کنیم و حتما در پی حل مسائل رفاهی و خوابگاهی دانشجویان نیز هستیم و از مردم و خیرین و سایر نهادهای مردمی و انقلابی می خواهیم که در این کار خیر نیز مشارکت نمایند. امیدواریم ظرف مدت کوتاهی، مسائل کوتاه مدت دانشجویان مانند بازسازی و ترمیم ساختمان خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی را حل کنیم اما برای حل اساسی مسائل مانند تخریب و ساخت خوابگاه های تازه، زمان بیشتری احتیاج است.

وزیر بهداشت توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت دو هزار و 500 نفر در خوابگاه را دارد که به علت شرایط نامناسب خوابگاه ها، توانسته اند یک هزار و 700 نفر را اسکان بدهند. خوابگاه های متاهلی این دانشگاه نیز مسائلی دارد اما تا کنون 60 زوج متاهل در این خوابگاه اسکان یافته اند اما برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اجاره کردن ساختمان های برای اسکان دانشجویان است. بهبود شرایط خوابگاه ها از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان مستقر در خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجددا از این خوابگاه بازدید کنم تا ببینیم مسائل آنها حل شده است یا خیر.

عین اللهی گفت: می توان بودجه و منابع را برای کارهای لوکس و تزییناتی هزینه کرد اما اولویت اول ما، بهبود وضیعت خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی است و در این زمینه تا جایی که امکان داشته باشد، منابع لازم را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی خیلی زود واکسن کرونا را تزریق کردند و بیشتر آنها دو دُز واکسن را تزریق نموده اند که خیال ما کمی راحت تر شده است اما دستورالعملی برای خوابگاه های دانشجویی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تهیه شده تا اگر دانشجویی دچار بیماری شد، اقدامات لازم مانند ایزوله کردن آنها انجام گردد.

وی ادامه داد: با سرعت بالای واکسیناسیون در کشور، خوشبختانه شرایط بیماری بهتر می گردد. امروز همه دانشجویان مستقر در خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ماسک استفاده نموده بودند. یکی از مسائل ما در کشور، ناقص بودن اطلاعات بعضی افراد در زمینه کرونا و واکسن است اما بیشتر مردم واکسن تزریق نموده اند چون می دانند که مقاومت بدن آنها در مقابله با کروناافزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1100

به "وزیر بهداشت: 85 درصد بیمارانی که فوت کردند، واکسن کرونا تزریق نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: 85 درصد بیمارانی که فوت کردند، واکسن کرونا تزریق نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید