لودریان: فرانسه احترام عمیقی برای اسلام قائل است

به گزارش کهن پارس، تهران (پانا)- جان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه با تاکید بر اینکه کشورش احترام عمیقی برای دین اسلام قائل است، گفت مسلمانان در فرانسه بخشی از تاریخ و هویت این کشور هستند.

لودریان: فرانسه احترام عمیقی برای اسلام قائل است

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش شبکه خبری اسپوتنیک، لودریان در کنفرانس خبری مشترک با سامح شکری همتای مصر خود گفت: ما احترام عمیقی برای اسلام قائل هستیم و این پیامی بود که در ملاقات با شیخ الازهر به او منتقل کردم.

وی اضافه نمود: مسلمانان در فرانسه بخشی از تاریخ و هویت این کشور هستند و ما با تروریسم و تحریف دین و افراط گرایی مبارزه می کنیم.

لودریان درباره فراخوان ها برای تحریم کالاهای فرانسوی نیز گفت: ما این فراخوان ها و تبلیغات را محکوم می کنیم. این کینه و دشمنی بعضی ها علیه فرانسه ممکن است به خشونت کشیده گردد.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: ما از سفارتخانه ها خواستیم که به اتباع فرانسوی هشدار بدهند که مراقب باشند و از سوی دیگر، تدابیر امنیتی را در بعضی از سفارتخانه تشدید کردیم.

لودریان روز یکشنبه به منظور آرام کردن اوضاع بعد از انتقادهای شدید مسلمانان دنیا از فرانسه به دنبال حمایت مقام های این کشور از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) به مصر سفر کرد.

وی در این سفر با مقام های مصری از جمله شیخ الازهر ملاقات و گفت وگو کرد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای قبل از ورود لودریان به مصر بیان کرد که وی فرایند شفاف سازی و آرام سازی اوضاعی که پیشتر امانوئل مکرون آن را شروع نموده بود، ادامه می دهد.

مکرون چندی پیش با حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر (ص) بیان کرد که کشورش به انتشار چنین کاریکاتورهایی همچنان ادامه می دهد و آن را در راستای آزادی بیان مطرح نمود. اقدامی که خشم گسترده و سراسری مسلمانان سراسر دنیا را در پی داشت.

سخنان رئیس جمهوری فرانسه موج گسترده ای از تظاهرات مردمی را در سراسر کشورهای مسلمان به دنبال داشت و بسیاری از کشورهای اسلامی کالاهای فرانسوی را تحریم کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 321

به "لودریان: فرانسه احترام عمیقی برای اسلام قائل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لودریان: فرانسه احترام عمیقی برای اسلام قائل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید