ملاقات غیرمنتظره با پوتین در سنگاپور

به گزارش کهن پارس، به گفته دبیرکل ناتو بعضی اروپایی ها از این بیم دارند که اگر نقض پیمان را توسط روسیه بپذیرند، ممکن است در نهایت مجبور شوند استقرار سلاح های هسته ای را نیز در خاک خود بپذیرند.

ملاقات غیرمنتظره با پوتین در سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به نظر من این استدلال واقعاً احمقانه است؛ متحدان ما در ناتو خود را آماده نموده بودند که از ترس مواجهه با واقعیت، کلاً آن را انکار نمایند. آیا این کشورها واقعاً باور دارند که اگر واقعیتی مثل نقض پیمان آی آن اف توسط روسیه را نپذیرند، این واقعیت دروغ خواهد شد. بسیاری از افراد فشار می آوردند که خروج ما را از پیمان بیشتر به تأخیر بیندازند که به نظرم این اقدامات نامحسوس و غیرمستقیم برای ایجاد تأخیر، در واقع تلاشی برای خریدن زمان بود تا در موقع مناسب کل فرآیند خروج را به هم بزنند. به همین دلیل من از مانع تراشی های آشکار متیس وزیر دفاع نگران بودم. در حاشیه مراسم سالگرد خاتمه جنگ جهانی اول در پاریس، با سدویل، اِتین و یان هکر به ترتیب همتایان بریتانیایی، فرانسوی و آلمانی خودم ملاقات و گفت و گو کردم. مشاور امنیت ملی صدراعظم آلمان خواهان یک تأخیر دو ماهه در اعلام خروج از آی ان اف شد که من با توجه به تأکیدات ترامپ بر خروج هرچه سریع تر از این پیمان، این درخواست را رد کردم و موضوع حل نشده باقی ماند.

در نیمه ماه نوامبر به همراه مایک پنس معاون رئیس جمهوری در اجلاس سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) در سنگاپور شرکت کردم. در جریان این اجلاس، بدون برنامه ریزی قبلی در گوشه ای از سالن اصلی با پوتین رئیس جمهوری روسیه مذاکرات دوجانبه ای را برگزار کردیم. ملاقات جالبی بود، گوشه ای از سالن اصلی اجلاس توسط نیروهای امنیتی و افراد دیگر قُرق شده بود تا هیأت های روسی و امریکایی با هم مذاکره نمایند و رهبران و مقامات دیگر کشورها که سالن را ترک می کردند، توجه شان جلب شده بود و با تعجب به تجمع ایجاد شده در گوشه سالن نگاه می کردند. پنس در این ملاقات موضوع دخالت روسیه در انتخابات امریکا را بیان کرد ولی خیلی سریع گفت و گوها به موضوعات دیگر تغییر جهت داد. پوتین در خصوص آخرین شرایط اجلاس قریب الوقوع سران گروه 20 در آرژانتین و ملاقاتی که قرار است در حاشیه آن با ترامپ داشته باشد، سؤال کرد. رئیس جمهوری روسیه گفت؛ در آن ملاقات که مطمئناً جالب خواهد بود درباره ثبات راهبردی و پیمان استارت جدید رایزنی خواهیم کرد. به نظر می رسید پوتین دیگر علاقه چندانی به گفت و گو در خصوص پیمان آی ان اف نداشت. او که به وسیله مترجم صحبت می کرد، خطاب به من گفت که منطق و استدلال های ما را در خصوص تصمیم به خروج از آی ان اف درک می نماید که به نظرم این حرف او به نوعی دیدگاه های مشترک ما در خصوص چین را تأیید می کرد. من به پوتین گفتم که ما در موعد مقرر برای برنامه ریزی در خصوص اجلاس سران گروه 20 با مقامات روسیه تماس خواهیم گرفت. ، ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 331

به "ملاقات غیرمنتظره با پوتین در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات غیرمنتظره با پوتین در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید