دانش آموزان کرونایی در امتحانات نهایی شرکت نکنند

به گزارش کهن پارس، مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سئوالات امتحانات نهایی با توجه به شرایط آموزش غیرحضوری طراحی می گردد.

دانش آموزان کرونایی در امتحانات نهایی شرکت نکنند

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا کریمی در مصاحبه با شبکه خبر اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در شرایط بیماری های همه گیر شرایط خاصی را برای ارزیابی و ارزشیابی امتحانات در نظر گرفتیم که در 12 پایه تحصیلی آزمون ها و ارزشیابی ها به جز در پایه 9 و 12 غیرحضوری است.

وی درباره دلایل حضوری برگزار شدن امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم گفت: در پایه نهم خاتمه مقطع متوسطه اول را داریم و دانش آموزان راهنمایی تحصیلی دارند اگر آزمون های استاندارد نداشته باشیم تا یافته های دانش آموزان را مبتنی بر سنجش تحصیلی حساب کنیم حق دانش آموزان ضایع می گردد.

کریمی ادامه داد: در راهنمایی تحصیلی موظف هستیم بر اساس استاندارد دقیق آزمون دقیق و استاندارد حضوری برگزار کنیم، آزمون غیرحضوری این امکان را ندارد که شرایط دانش آموزان را برای انتخاب رشته برابر کند بنابراین در این پایه به دلیل اهمیت این موضوع آزمون حضوری است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید نمود: اگر دانش آموزی پایه نهم مبتلا به کرونا بود، می تواند در آزمون شرکت نکند چرا که ما یک آزمون جبرانی در اواخر تیر و اوایل مرداد داریم که می تواند در آن آزمون شرکت کند و نمره اش در امتحانات خرداد ثبت می گردد.

وی ادامه داد: اگر باز هم نتوانست می تواند در آزمون شهریور شرکت کند البته اگر گواهی داشته باشد که در خرداد، کرونا داشته است، نمره اش در بخش امتحانات خرداد ثبت می گردد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای پایه دوازدهم هم همین طور است و اگر کسی کرونا داشت و نتوانست در آزمون شرکت کند، در شهریور حاضر می شود البته یک کمیسیون خاص وجود دارد که مدارک را آنالیز می نماید و اگر تأیید شد، نمره اش برای خرداد ثبت می گردد؛ بنابراین خانواده ها نگران این موضوع نباشند.

کریمی تاکید نمود: طراحی سوالات با احتساب شرایط کرونایی و آموزش مجازی انجام می گیرد و اطمینان می دهیم که آموزش و پرورش به دنبال سختگیری بی مورد نیست و همراه دانش آموزان خواهد بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره شرایط و تعداد حوزه های امتحانی بیان نمود: 6 هزار و 700 حوزه امتحانی برای آزمون در نظر گرفتیم، گندزدایی فضای امتحانی، تهویه هوا و فاصله جایگاه ها از هر طرف 2 متر، از جمله مهم ترین موارد بهداشتی مورد توجه در حوزه های امتحانی است.

وی همچنین در مورد موارد حذفی کتاب های درسی گفت: بخشی از محتوای کتب درسی پایه های تحصیلی برای یاری به دانش آموزان به عنوان مطالعه آزاد در نظر گرفته شده است.

کریمی با بیان اینکه سوالات امتحانات نهایی با توجه به شرایط آموزش غیرحضوری طراحی می گردد، تاکید نمود: خانواده ها و دانش آموزان مطمئن باشند آموزش و پرورش به دنبال برگزاری آزمون استاندارد و در شرایط یکسان است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 876

به "دانش آموزان کرونایی در امتحانات نهایی شرکت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان کرونایی در امتحانات نهایی شرکت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید