بانک مرکزی کانادا پس از تثبیت نرخ بهره،نسبت به بهبود نامتوازن اقتصاد هشدار داد

به گزارش کهن پارس، بانک مرکزی کانادا سعی دارد هیجان های مالی ناشی از بهبودی اندک در بحران کووید-19 را متعادل کند و در گزارش اخیرش به این نکته اشاره نمود که روندهای نگران کننده مالی اخیر با وجود بهتر شدن آمار خیلی مثبت نیست.

بانک مرکزی کانادا پس از تثبیت نرخ بهره،نسبت به بهبود نامتوازن اقتصاد هشدار داد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

شورای مدیریت بانک مرکزی در بیانیه ای گفت فعالیت بهبود مالی در فصل سوم سال به نظر سریع تر از حدی است که در جولای پیش بینی می شد چون استان ها طی تابستان به تدریج فعالیت های اقتصاد خود را از سر گرفتند.

مخارج خانوارها نیز طی تابستان در نتیجه تقاضای انباشته شده از ماه های پیش به شدت بالا رفت چون تا پیش از آن خانوارها پول برای خرج کردن داشتند، اما به دلیل بسته بودند همه کارها، جایی برای خرج کردن وجود نداشت.

همچنین دولت هزینه بسیار عظیمی برای حمایت از افرادی کرد که درآمد شان از بین رفته بود و به گفته بانک مرکزی این مسئله باعث بهبود مالی شد.

اما این بانک هشدار داده که تعدادی از شاخص ها نشان دهنده آهسته و نامتوازن فرایند بهبودی اقتصاد خواهند بود.

به طور مثال، بهبود شرایط اشتغال ، مخصوصا برای مادرانی که فرزند کم سن دارند، دانشجویان و کارکنان با حداقل دستمزد نامتعادل بوده است. قیمت انرژی پایین باقی مانده، صادرات در راستای افزایش تقاضای خارجی بیشتر شده اما هنوز پایین تر از حد قبل از پاندمی است و اعتماد کسب و کارها و سرمایه گذاران هنوز ضعیف است.

در بیانیه بانک مرکزی آمده: با وجود اینکه آمار پس از بازگشایی مالی تشویق کننده هستند، بانک هنوز انتظار دارد که بهبودی نامتوازن باشد چون اقتصاد به مرور با عدم اطمینان متداوم و چالش های ساختاری کنار می آید.

رییس بانک مرکزی تیف مکلم قرار است جلسه ای با اتاق بازرگانی کانادا درباره اثرات نابرابر پاندمی کووید-19 بر بخش های مختلف و گروه های متفاوت جامعه داشته باشد.

چیزی که برای مدتی بدون تغییر باقی خواهد ماند، نرخ بهره کلیدی بانک مرکزی است که چهارشنبه در 0.25 درصد حفظ شد. نرخ کلیدی بانک مرکزی از مارس، یعنی زمانی که قرنطینه های کووید-19 باعث فرو بردن اقتصاد در بحران و پایین تر بردن تورم از هدف 2 درصدی بانک مرکزی شد، بدون تغییر باقی مانده است.

در حال حاضر نرخ تورم تقریبا نزدیک صفر است و به خاطر قیمت پایین بنزین و کاهش مخارج سفری پایین نگه داشته شده است.

بانک مرکزی گفت تورم در کوتاه مدت زیر هدف 2 درصدی خود باقی خواهد ماند و به این معنی است که نرخ بهره کلیدی هم تا وقتی که ضربه های مالی جذب گردد و هدف تورمی به دست بیاید، نزدیک به صفر باقی خواهد ماند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 261

به "بانک مرکزی کانادا پس از تثبیت نرخ بهره،نسبت به بهبود نامتوازن اقتصاد هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی کانادا پس از تثبیت نرخ بهره،نسبت به بهبود نامتوازن اقتصاد هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید