رونق صنعت گردشگری کردستان توسعه پایدار منطقه را در پی دارد

به گزارش کهن پارس، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، رونق صنعت گردشگری کردستان توسعه پایدار منطقه را در پی دارد.

رونق صنعت گردشگری کردستان توسعه پایدار منطقه را در پی دارد

کیومرث حبیبی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه ایام تعطیلات تابستان اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه مالی واشتغال آفرینی در استان به شمار می رود.

وی اضافه نمود: گردشگری، صنعتی زودبازده با بهره وری بالا است که نیازمند توجه جدی است وتردد و اقامت گردشگران در استان موجب رونق صنعت گردشگری و توسعه پایدار اقتصاد منطقه می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به ارتقای آمار ورود گردشگران خارجی به استان از مرز بین المللی باشماق مریوان در سال جاری، بر لزوم آمادگی دستگاه های عضو کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تعطیلات نیمه خرداد تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی و خدماتی و همچنین برنامه ریزی دقیق و ارائه خدمات مطلوب گامی مثبت در راستای افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران در استان برداریم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به رزرو 70 درصد مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران ورودی به استان در خرداد سال جاری اظهار کرد: این مراکز شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه های بومگردی و سنتی دارای مجوز هستند.

منصور مهرزاد اضافه نمود: هم اکنون ظرفیت واحدهای اقامتی شهرهای گردشگرپذیر سنندج، بانه، مریوان، سروآباد (هورامان) و کامیاران(پالنگان) تکمیل شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه نمود: به همین علت شهرهای سقز، قروه، دهگلان و بیجار به عنوان شهرهای مکمل انتخاب شده اند و مسافران و گردشگران می توانند در این شهرها اقامت داشته باشند.

وی در ادامه به رشد 42 درصدی مسافران و گردشگران ورودی به استان از مرز بین المللی باشماق مریوان در بازه زمانی 25 اسفند1401 تا 13 فرودین 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و اضافه نمود: در این مدت نیز بیش از 413 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت یافتند که نسبت به مدت مشابه پارسال 14 درصد افزایش داشته است.

مهرزاد بیان نمود: همچنین در این بازه زمانی، بیش از 2 میلیون و 38هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی و فرهنگی بازدید کردند.

وی خواستار برنامه ریزی های لازم برای اسکان موقت و اضطراری مسافران وگردشگران در استان شد و گفت: انتظار می رود در خرداد مراکز اقامتی موقت و دارای مجوز استان از جمله سالنهای ورزشی، مهمانسراهای ادارات، مدارس، خوابگاه های آموزش و پرورش تجهیز شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: بازدیدهای نظارتی ویژه از طریق کارشناسان این مجموعه بر نحوه ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی و مجتمع های بین راهی آغاز شده و تا پایان تعطیلات پیش رو به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل میان ادارات دولتی و بخش خصوصی بتوانیم استان کردستان را آنگونه که شایسته است معرف و میزبان خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 5 خرداد 1402 بروزرسانی: 5 خرداد 1402 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1485

به "رونق صنعت گردشگری کردستان توسعه پایدار منطقه را در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق صنعت گردشگری کردستان توسعه پایدار منطقه را در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید