تور ارزان استرالیا: استرالیا زیردریایی های هسته ای از آمریکا یا انگلیس خریداری می نماید

به گزارش کهن پارس، به گزارش خبرنگاران، پیتر داتون وزیر دفاع استرالیا در مصاحبه ای با اسکای نیوز گفت که این کشور ممکن است تا آماده شدن ناوگان زیردریایی های هسته ای خود که قرار است طبق قرار داد تسلیحاتی تازه موسوم به آکوس AUKUS به وسیله آمریکا و انگلیس ساخته شوند، موقتاً زیردریایی هایی را از آمریکا یا انگلیس اجاره یا خریداری کند.

تور ارزان استرالیا: استرالیا زیردریایی های هسته ای از آمریکا یا انگلیس خریداری می نماید

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

داتون در پاسخ به این سوال که آیا اجاره زیردریایی های هسته ای برای کانبرا امکان پذیر است یا خیر، گفت: پاسخ کوتاه و بله است.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات مربوطه در 12 تا 18 ماه آینده انجام می گردد، اضافه کرد: صحبت هایی مبنی بر اینکه شما می توانید یک زیردریایی هسته ای را از قفسه بردارید و بخرید، البته دقیق یا صحیح نیست. من از قبل با تعدادی از همتایان خود در اینجا از مقام وزیر به پایین به لحاظ کسانی که تصمیم گیرنده هستند، دیدار نموده ام و ما با انگلیسی ها هم مذاکرات بیشتری خواهیم داشت.

داتون بعلاوه امروز یک شنبه گفت که کانبرا با پاریس درباره نگرانی هایش در خصوص توافق ساخت زیردریایی به وسیله فرانسه، رو راست و صادق بوده است.

وی در همین رابطه ادامه داد که استرالیا نگرانی و دغدغه هایی را با فرانسه در خصوص این قرارداد مطرح نموده است.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در همین رابطه مدعی شده بود که نگرانی های بسیار مهمی را در خصوص این توافق در ماه ژوئن به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ابراز نموده و صراحتاً گفته است استرالیا باید بر اساس منافع ملی اش تصمیم گیری کند.

لازم به شرح است که استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی شد.

مطابق این توافق نامه تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به اسم خنجر خوردن از پشت یاد کرد و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1038

به "تور ارزان استرالیا: استرالیا زیردریایی های هسته ای از آمریکا یا انگلیس خریداری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: استرالیا زیردریایی های هسته ای از آمریکا یا انگلیس خریداری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید