گرانفروشی 50 تا 100 درصدی روغن مایع در بازار

به گزارش کهن پارس، دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران از گرانفروشی 50 تا 100 درصدی روغن مایع در بازار اطلاع داد و گفت: قیمت درج شده برای مصرف کننده بر روی روغن مایع با قیمتی که به دست مصرف کننده می رسد اختلاف بسیاری دارد.

گرانفروشی 50 تا 100 درصدی روغن مایع در بازار

به گزارش ایسنا، قاسمعلی حسنی، در پاسخ به این سوال که چرا همچنان عرضه روغن جامد و مایع در بازار کم است، اظهار کرد: صفر تا صد روغن از تخصیص ارز تا واردات آن دست دولت بوده و دست بخش خصوصی در این زمینه برای حل مسائل بسته است.

وی ادامه داد: بار ها اعلام کردیم که تجار به دلیل اعتباراتی که در جهان دارند می توانند بدون دریافت ارز دولتی اقدام به واردات روغن خام نمایند. اما به صحبت های ما توجهی نمی گردد و دولت اعلام نموده است که واردات روغن بایستی با ارز دولتی صورت گیرد.

به گفته وی مسائل ایجاد شده در تخصیص ارز وقفه ای را در واردات روغن ایجاد کرد و همین وقفه منجر به کاهش فراوری و توزیع روغن در بازار شد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران افزود:خوشبختانه روغن مایع به اندازه احتیاج فروشگاه های زنجیره ای توزیع می گردد. البته یک گرانفروشی 50 تا 100 درصد در روغن مایع برای مصرف نماینده در بازار رخ می دهد؛ به طوری که روغنی که بر روی آن قیمت 9000 تومان درج شده 14 هزارتومان، روغنی که بر روی آن 16 هزارتومان قیمت خورده 24 هزارتومان و روغن 157 هزارتومانی 310 هزارتومان به مصرف نمایندگان عرضه می گردد.

وی با بیان اینکه ارز دولتی مسائل بسیاری ایجاد نموده است و بایستی از واردات روغن حذف گردد، گفت: بایستی بخش خصوصی وارد بازار شده و با مکانیزم عرضه و تقاضا بازار کنترل گردد. دولت نیز در این میان نقش نظارتی داشته باشد.

حسنی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه خرید و فروش اقلامی، چون برنج، حبوبات و چای در بازار با رکود روبرو شده است، گفت: مردم در انتظار کاهش قیمت ها هستند و کمتر خرید می نمایند و فروشندگان نیز منتظر هستند اجناسشان را با قیمت بهتری بفروشند و ضرر ننمایند و همین امر رکود مطلق ایجاد نموده است و بازاری که تا دوماه قبل پر رونق بود در حال حاضر بی رمق شده است.

وی در خاتمه گفت: برای برون رفت از این شرایط بایستی اتاق های فکری با حضور دولت و بخش خصوصی تشکیل گردد و از حضور و تجربیات مدیران بخش خصوصی در این زمینه استفاده گردد. همچنین در وزارتخانه ها به روی بخش خصوصی باز باشد و دولت بخش خصوصی را رقیب خود نداند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 652

به "گرانفروشی 50 تا 100 درصدی روغن مایع در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانفروشی 50 تا 100 درصدی روغن مایع در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید