چقدر منطقه و محله چیتگر تهران را می شناسید؟

به گزارش کهن پارس، محله چیتگر در منطقهٔ 21 شهرداری تهران واقع شده است. این محله از شمال به ارتفاعات البرز، از غرب به وردآورد شمالی و از جنوب به تهرانسر و آزادراه تهران-کرج منتهی می گردد. چیتگر را برج ها و آسمان خراش های بسیار زیادی محاصره نموده است. این محله قدمت بسیار زیادی ندارد و در دستهٔ منطقه ها نو تهران قرار می گیرد. از امکانات محله می توان به دریاچه چیتگر، پارک جنگلی چیتگر، ایران مال که یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری است و بام لند اشاره نمود. دسترسی به این منطقه نسبتا آسان است. برای رسیدن به محلهٔ چیتگر باید ابتدا خط متروی تهران کرج را سوار شوید. بعد از آنجا به وسیلهٔ اتوبوس و تاکسی خود را به محله برسانید. تردد با خودروی شخصی در این منطقه آسان است؛ زیرا محدودیت ترافیک ندارد.

چقدر منطقه و محله چیتگر تهران را می شناسید؟

محله چیتگر کجاست؟

محلهٔ چیتگر در شمال غرب تهران و در منطقهٔ 21 شهرداری تهران واقع شده است. این محله از شمال به ارتفاعات البرز، از غرب به وردآورد شمالی و از جنوب به تهرانسر و آزادراه تهران-کرج منتهی می شود. این منطقه با جا دادن برج های بسیار بلند در دسته محله های مدرن مرکز قرار می گیرد. قیمت خانه در این منطقه به علت نوساز بودن ساختمان ها و جاذبه های گردشگری مانند دریاچه چیتگر، میانه رو به بالا است.

همه آگهی های املاک محله چیتگر در خبرنگاران

نقشه چیتگر

در تصویر زیر، محدوده شهری مرز چیتگر جنوبی را مشاهده می کنید. در بالای همین مرز، محله چیتگر شمالی واقع شده است. نکته مهم اینکه دریاچه چیتگر در تقسیم بندی های شهری جزو محله چیتگر قرار نمی گیرد و بخشی از محله گلستان غربی محسوب می شود. شهرک چیتگر نیز محله دیگری است که در عرب گلستان غربی واقع شده است. به هرحال در نقشه زیر می توانید همه این منطقه ها را با قابلیت بزرگ نمایی و جابه جایی ببینید.

تاریخچه محله چیتگر

همان طور که گفته شد، چیتگر در دستهٔ منطقه ها تازه و نوساز تهران قرار می گیرد. در این منطقه تا چشم کار می نماید آسمان خراش ها و برج های بسیار بلند و چند طبقه دیده می شوند. البته تاریخچهٔ زمین های چیتگر به قبل از انقلاب بازمی شود.

زمین های چیتگر در ابتدا متعلق به دو خانواده فرمانفرمایان و فیروزگر بود. بعد از انقلاب اسلامی این زمین ها به سازمان زمین شهری واگذار شد. طی سال های متمادی، این زمین ها غیر از پارک چیتگر تقریبا بلااستفاده بود. از سال 1345 که گشایش مالی در ایران رخ داد و نفت ایران در بازار به بالاترین قیمت ممکن به فروش می رفت، نگاه ها به سوی تهران جلب شد.

تهران موقعیت خوبی داشت. دولتمردان همواره به فکر آبادانی این شهر بودند. این شهر موقعیت های شغلی بسیار خوبی هم داشت. همین موضوع باعث شد که بسیاری از مردم خانه و دارایی شان را در شهرهای دیگر بفروشند و برای یافتن زندگی بهتر به این شهر بیایند. بیشتر مهاجران در مرکز تهران جمع شدند. این تجمع باعث ساخت وساز در حاشیهٔ تهران هم شد. یکی از منطقه های که نظر مردم، دولت و سازندگان را به خود جلب کرد، حاشیهٔ غرب تهران بود. این منطقه بعدها در تقسیم بندی در منطقه 21 تهران جای گرفت. چیتگر هم یکی از محله های منطقه 21 محسوب می شود. سازندگان املاک برای جبران بحران جمعیت و ساختمان سازی در غرب مرکز، به فکر زمین های چیتگر افتادند. همین شد که ساخت وساز در این منطقه رونق گرفته و محله چیتگر به وجود آمد.

ورودی مرکز تجاری تفریحی ایران مال در چیتگر

امکانات گردشی و محلی چیتگر

چیتگر با وجود اینکه به تازگی تاسیس شده، اما از نظر امکانات پیشرفت قابل توجهی داشته است. به همین علت در زمرهٔ گزینه های بسیار خوب برای سرمایه گذاری قرار می گیرد.

پارک چیتگر

چیتگر را همه مردم از گذشته به پارک چیتگر می شناسند. این پارک محل بسیار مناسبی برای دوچرخه سواری و دور شدن از محیط آلوده شهری به همراه دوستان و خانواده است. مساحت پارک چیتگر 950 هکتار است و در دستهٔ بزرگ ترین بوستان های درختی تهران واقع شده است.

ایران مال

یکی دیگر از امکانات محله چیتگر بازار بزرگ ایران یا همان ایران مال است. ایران مال در رده بندی مراکز خرید بسیار بزرگ دنیا واقع شده است. ساخت این پروژه از سال 1390 آغاز و رونمایی از آن در بهار 1397 انجام شد. ایران مال مجهز به امکانات گردشی و تفریحی بسیاری است که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کتابخانه
  • سینما
  • هایپر استار
  • فروشگاه های متعدد پوشاک
  • انواع رستوران ها و کافه هایی با فضاهای سنتی و مدرن
دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر و بام لند

از دیگر امکانات محله چیتگر می توان به دریاچه چیتگر و مرکز تجاری بام لند اشاره نمود. دریاچه چیتگر بزرگ ترین دریاچهٔ مصنوعی در ایران است. مساحت این دریاچه 130 هکتار برآورد می شود و در بخش شمالی پارک جنگلی چیتگر واقع شده است. دریاچه چیتگر از جنوب به بزرگراه شهید همدانی، از شمال به بزرگراه همت و از شرق به بزرگراه آزادگان منتهی می شود. بخش غربی این دریاچه به شهرک چیتگر می رسد.

یکی از تفریحات دریاچه چیتگر مجتمع تجاری و بسیار زیبای بام لند است. این مجتمع دارای مغازه ها و رستوران های بسیار زیادی است که روزانه جمعیت بسیار زیادی را در خود جا می دهد. محیط دریاچه چیتگر بسیار زنده و شاد است. به همین علت هم جوانان به این منطقه علاقهٔ بسیاری دارند.

مراکز درمانی مجله چیتگر

این محله 14 درمانگاه دارد که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درمانگاه طیف در خیابان چهل ونهم
  • درمانگاه سایپا دیزل در خیابان ایران خودرو
  • درمانگاه شهید بهشتی در خیابان هفتم

چیتگر بیمارستانی ندارد و ساکنان آن برای گرفتن خدمات درمانی مجبورند راه زیادی را تا بیمارستان شهید فیاض بخش و تریتا طی نمایند.

این محله غربی تهران، 14 مکان تخلیهٔ عمومی دارد که بوستان دژبان در خیابان انصار، مدرسه پاسداران اسلام در بلوار چهل ونهم و زمین ورزشی شهدای چیتگر در خیابان ارغوان از جمله این مکان ها هستند.

رستوران های بام لند در چیتگر

حمل ونقل عمومی و مترو چیتگر

محلهٔ چیتگر از قدیم به علت وجود پارک جنگلی چیتگر یک ایستگاه مترو به نام خود دارد. اگر عبور و مرور با مترو و وسایل نقلیه عمومی برایتان راحت تر است، می توانید در ایستگاه متروی صادقیه قطار کرج را سوار شوید. بعد در ایستگاه چیتگر یا ایران خودرو پیاده شوید و خودتان را به محله برسانید.

عبور و مرور با وسیله نقلیه شخصی هم در این محله بسیار راحت است، چون محدودیت ترافیکی ندارد. رانندگی در چیتگر به علت داشتن خیابان های عریض بسیار راحت است. بعلاوه خطوط اتوبوس رانی ایران خودرو-شهرک شهرداری و پایانه هوانیروز-متروی چیتگر در این منطقه واقع شده است.

چیتگر از نظر دسترسی به اتوبان ها هم در شرایط بسیار مطلوبی واقع شده است. این منطقه از شمال به همت غرب، از شرق به بلوار ایران خودرو و از جنوب به اتوبان حکیم منتهی می شود. این مسیرها می توانند ساکنان محلی و گردشگران را به راحتی به اتوبان های اصلی تهران برسانند.

گالری عکس چیتگر

چیتگر بیشتر با دریاچه زیبا و برج های سر به فلک کشیده اش شناخته می شود. در گالری زیر، تصاویری از بافت این محله و مکان های دیدنی آن را مشاهده می کنید.

ورودی مرکز تجاری تفریحی ایران مال

دریاچه چیتگر

رستوران های بام لند در چیتگر

قبلی 1 از 20 بعدی

قیمت خانه در محله چیتگر

برای اینکه از قیمت خانه در محلهٔ چیتگر مطلع شوید، حتما سری به سایت خبرنگاران بزنید. چیتگر به علت داشتن برج های فراوان، قدرت انتخاب خوبی هم برای خریداران ایجاد نموده است. در این محله انواع متراژ خانه مشاهده می شود؛ اما بیشتر متراژها از 90 تا 150 متر هستند. قیمت میانه خانه در محله چیتگر از متری 15 تا متری 45 میلیون تومان دیده می شود (مرداد 1400). در چیتگر تا چشم کار می نماید، برج و آسمان خراش دیده می شود. اگر به زندگی در برج علاقمندید، چیتگر یک پیشنهاد عالی برای شماست.

همه آگهی های فروش مسکونی چیتگر در خبرنگاران

خیابان ها و برج های مهم محله چیتگر

محله چیتگر بیش از اینکه خیابان های مهم داشته باشد، برج های مهم دارد. وجود این برج ها است که خیابان های این منطقه را مهم و یا غیر مهم جلوه می دهد. بنابراین بلوار خرم آباد به علت قرار گرفتن برج نگین، بلوار مظفر به علت قرار گرفتن مجتمع تجاری خلیج فارس و برج های مسکونی صیاد شیرازی و خیابان های منتهی به دریاچه چیتگر و بام لند از خیابان های مهم این محله هستند. خیابان های زیر هم در بین اهالی محلی معروفیت زیادی دارند:

  • بوستان
  • سروستان
  • نارنجستان
  • پژوهش

از دیگر برج های مهم این محله هم می توان به برج های زیر اشاره نمود:

  • ارکیده
  • پامچال
  • سروناز
  • چیتگر
  • بیمه
  • امین
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1340

به "چقدر منطقه و محله چیتگر تهران را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چقدر منطقه و محله چیتگر تهران را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید