کووید طولانی بیش از 200 علامت دارد

به گزارش کهن پارس، نتایج تازه ترین مطالعات نشان داده است که بیماری کووید طولانی بیش از 200 علامت دارد و بدنِ مبتلایان را بیش از آنچه تصور می کنیم، درگیر می نماید.

کووید طولانی بیش از 200 علامت دارد

متخصصان علوم پزشکی در انگلیس علاوه بر روبرو شدن با هر پیامدی که بیماری کووید-19 سر راه بشر قرار داده، سخت کوشش می نمایند تا به درک بهتری از دلیل یا عواملی که باعث کووید طولانی یا کووید مزمن می گردد، دست پیدا نمایند.

در عارضه کووید طولانی، علائم بیماری تا چندین ماه پس از درمان عفونت ادامه پیدا می نماید.

متخصصان در این آنالیز ها و آزمایشات نو دست کم 203 علامت مختلفِ کووید طولانی را در 10 عضو مختلف بدن شناسایی نموده اند که نشان می دهد این بیماری به چه مقدار گسترده و متنوع است و چگونه می تواند با بسیاری از جنبه های مختلف زندگی روزمره تداخل پیدا کند.

این متخصصان که همگی عارضه کووید طولانی را تجربه نموده اند یا همچنان تجربه می نمایند، خواهان برنامه ملی غربالگری برای شناسایی موارد بیشتری از ابتلا به کووید طولانی و بعلاوه دستورالعملهای دقیق تر بالینی برای توصیف بیماری هستند.

متخصصان علوم پزشکی کالج لندن اظهار داشتند: اگرچه در خصوص کووید طولانی بحث های عمومی زیادی اجرا شده، اما مطالعات سیستماتیک محدود و اندکی در این رابطه انجام گرفته است. بنابراین در خصوص گستردگی علائم و پیشرفت آنها با گذشت زمان، شدت و سیر بالینی مورد انتظار (طول عمر)، تأثیر آن بر عملکرد روزانه و بازگشت به شرایط عادی به نسبت شناخت اندکی وجود دارد.

در این آنالیز در مجموع 3762 نفر از 56 کشور مورد مطالعه قرار گرفتند. این مطالعه یکی از بزرگترین و جامع ترین آنالیزهاست که به این موضوع پرداخته که چگونه مبتلایان به کووید طولانی فراتر از چرخه طبیعی بیماری، دچار علائم هستند.

معمولاً علائمی همانند خستگی، کسالت پس از ورزش کردن و اختلال عملکرد شناختی شایعترین علائم بوده است. علائم دیگر شامل توهم بینایی، لرزش، اختلال عملکرد جنسی، از دست دادن حافظه و اسهال بوده است.

به نقل از ساینس الرت، به گفته محققان کالج لندن، به طور میانه هر یک از افراد شرکت نماینده 55.9 علائم را در 9.1 اعضای خود گزارش نموده اند. بعلاوه از 3762 فرد پاسخ دهنده به پرسشهای مربوط به علائم کووید طولانی، 2454 نفر به مدت حداقل شش ماه علائم بیماری را تجربه نموده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 985

به "کووید طولانی بیش از 200 علامت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کووید طولانی بیش از 200 علامت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید