اعلام شرایط فاجعه در لندن به علت شیوع گسترده اومیکرون

به گزارش کهن پارس، به علت شیوع گسترده سویه نو کرونا اومیکرون در مرکز انگلیس شرایط فاجعه اعلام شده است.

اعلام شرایط فاجعه در لندن به علت شیوع گسترده اومیکرون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، مرکز انگلیس به علت شیوع گسترده اومیکرون شرایط فاجعه اعلام نموده است.

صادق خان، شهردار لندن در این باره گفته است: افزایش موارد آلودگی به اومیکرون در مرکز ما بسیار نگران نماینده است. به همین علت ما دوباره شرایط فاجعه اعلام می کنیم.

وی به این مسئله اشاره نمود که تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های لندن دوباره به شدت در حال افزایش است. اعلام شرایط فاجعه در حوادث بزرگ به مقامات اجازه می دهد با اتخاذ تصمیماتی از فروپاشی سیستم بهداشت و سایر خدمات عمومی جلوگیری نمایند. در این شرایط طرح های اضطراری ویژه اجرایی می گردد.

صادق خان آخرین بار در ژانویه امسال میلادی و در جریان موج شدید کرونا در لندن اعلام شرایط فاجعه کرد، چرا که بیمارستان های لندن در آستانه فروپاشی قرار گرفته بودند. در پلیتخت انگلیس در حال حاضر اومیکرون به ویروس غالب کرونا تبدیل شده و عامل ابتلای بیشتر بیماران به کوووید 19 است. صادق خان بعلاوه از شهروندان خواست سریعا خود را واکسینه نمایند.

در سراسر انگلیس هم موارد آلودگی به سویه اومیکرون به شدت در حال افزایش است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی رسمی تا شب گذشته حدود 24968 مورد آلودگی به اومیکرون در این کشور شناسایی شد که حدود 10 هزار مورد بیشتر از روز قبل از آن بود.

پزشکان انگلیسی هم در این شرایط درباره کمبود شدید کارکنان هشدار داده اند. گاردین با استناد به انجمن پزشکی انگلیس گزارش داد که بدون اتخاذ تصمیمات سختگیرانه خطر کمبود 32 تا 130 هزار کارمند در خدمات بهداشت ملی وجود دارد.

نهادهای بهداشتی در انگلیس هم روز گذشته از ثبت 93045 مورد تازه ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که از آغاز بحران کرونا بی سابقه بوده است. در عرض 24 ساعت 111 نفر دیگر در این کشور هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. کارشناسان انگلیسی با توجه به شیوع گسترده اومیکرون پیش بینی نموده اند که در هفته های آینده رکوردهای تازه کرونایی دیگری ثبت گردد.

در این شرایط شیوع گسترده اومیکرون در انگلیس اعتماد به نخست وزیر انگلیس هم به علت افشای بعضی ویدئوها مبنی بر نقض قواعد کرونایی در دفتر نخست وزیری هم کاهش پیدا نموده است.

فرانسه هم به علت شرایط کرونایی بحرانی در انگلیس ترددهای هوایی به این کشور را شدیدا محدود نموده است.

تشدید محدودیت های سفر علیه انگلیس بعلاوه در دستور کار دولت آلمان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1237

به "اعلام شرایط فاجعه در لندن به علت شیوع گسترده اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط فاجعه در لندن به علت شیوع گسترده اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید