چین 108 مورد جدید کرونا کشف کرد؛ زنگ خطری برای عادی سازی زودهنگام

به گزارش کهن پارس، در شرایطی که برخی کشورها در صدد عادی سازی هستند کشف بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در 6 هفته گذشته در چین، نگران کننده است.

چین 108 مورد جدید کرونا کشف کرد؛ زنگ خطری برای عادی سازی زودهنگام

دیروز بر اساس اعلام آمارهای رسمی دولت چین بیشترین میزان شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا جدید در چین پس از 6 هفته گزارش شده است.

به گزارش خبرنگاران، در حالی که به نظر می رسد دولت چین بحران شیوع ویروس کرونا در این کشور را مهار کرده و اوضاع با شیبی ملایم در حال آرام شدن است، اما دیروز با گزارش شناسایی ابتلای 108 نفر جدید به ویروس کرونا در این کشور نگرانی ها از احتمال شیوع موج جدیدی از بیماری در کشور مبدا آن یعنی در چین افزایش یافته است.

این مساله به ویژه برای کشورهایی نگران کننده خواهد بود که در صدد هستند طی روزهای آینده و در حالی که به هیچ وجه از نظر مهار بیماری در شرایط چین قرار ندارند، کسب و کارها را به مرور آغاز کرده و اوضاع را به سمت عادی شدن پیش ببرند.

در ایالات متحده آمریکا دولت ترامپ بیش از همه در صدد باز کردن هر چه زودتر قفل اقتصاد این کشور است و طبق برخی برآورد ها ترامپ می خواهد به رغم هشدار کارشناسان، از اول ماه می (17 روز دیگر) به قرنطینه خاتمه داده و اقتصاد این کشور را بازگشایی کند.

در ایران هم از اول هفته جاری در استان های (غیر پایتخت) و از سی ام فروردین ماه قرار است کسب و کارهای کم ریسک در شهر تهران بازگشایی شوند.

ابتلای 108 مورد جدید به ویروس کرونا آن هم در کشور چین که با سیاست سفت و سخت قرنطینه اپیدمی کرونا را مهار کرده خبر نگران کننده ای است؛ هر چند که طبق اعلام دولت چین از این موارد جدید کشف شده ، 98 مورد از میان مسافران خارجی و تنها 10 مورد از داخل چین بوده باشد.

کنترل مسافران در چین/عکس آرشیوی/ الجزیره

به گفته بسیاری از کارشناسان بهداشتی جهانی، پاندمی ویروس کرونا راه حلی ملی ندارد و نیازمند یک برنامه جهانی هماهنگ و همکاری همه دولت های جهانست و حصول این همکاری در حالی که دولت ها اختلافات زیادی حتی در نامگذاری این ویروس دارند، چشم انداز مثبتی ندارد.

در حالی که چین به نامگذاری ویروس ووهان و یا ویروس چینی از سوی برخی دولت ها از جمله ایالات متحده آمریکا به شدت حساس شده است در نقطه مقابل هم در برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا و بریتانیا زمزمه هایی چون شکایت از دولت چین برای دریافت غرامت و مسایلی از این دست به گوش می رسد که برآیند این اختلافات ممکن است در شرایط کنونی که جهان نیازمند همکاری کشورها برای ریشه کنی ویروس کروناست، به مبارزه جهانی با این ویروس صدمات جبران ناپذیری بزند.

شرایط امروز چین و آمار ورود 98 مورد بیمار کرونایی تنها در عرض یک روز به این کشور خود نشانگر ماهیت جهانی بحران کروناست و حاوی این پیام است که هیچ کشوری نمی تواند تنها به ریشه کنی داخلی این ویروس و بازگشت به شرایط عادی دلخوش باشد در حالی که این ویروس همچنان در نقاط مختلف دیگری از جهان رو به گسترش بوده باشد.

به بیان دیگر مادامی که آخرین بیمار کرونایی در یک گوشه از جهان مداوا نشود و مادامی که این ویروس همچنان در قطرات تنفسی یک انسان در یک گوشه از جهان به حیات خود ادامه دهد، بازگشت به شرایط عادی پیش از کرونا امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 12

به "چین 108 مورد جدید کرونا کشف کرد؛ زنگ خطری برای عادی سازی زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 108 مورد جدید کرونا کشف کرد؛ زنگ خطری برای عادی سازی زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید