پیش بینی خسارات ناشی از کرونا بر صنعت گردشگری دنیا در سال 2021

به گزارش کهن پارس، کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد در گزارشی خسارات احتمالی صنعت گردشگری دنیا را در سال 2021 مبلغی بین 1.7 تریلیون تا 2.4 تریلیون دلار برآورد کرد.

پیش بینی خسارات ناشی از کرونا بر صنعت گردشگری دنیا در سال 2021

گزارش و ارزیابی کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (UNCTAD) نشان می دهد که اخلال در صنعت دنیاگردی به واسطه شیوع ویروس کرونا قادر خواهد بود خسارت های ناشی از ویروس کرونا را به فراوری ناخالص داخلی کشورها در سال های 2020 و 2021، تا بیش از چهار تریلیون دلار افزایش دهد. این پیش بینی با آنالیز تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر دنیاگردی و تاثیر دامنه دار آن بر سایر حوزه های مالی اجرا شده است.

گزارش مذکور که به صورت مشترک و با همکاری سازمان دنیای گردشگری (UNWTO) منتشر شده است، حاکی از آن است که گردشگری بین المللی و حوزه های مرتبط با آن به علت تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم کاهش مسافران، متحمل ضرری به مقدار 2.4 تریلیون دلاری شده اند.

در این گزارش ضمن هشدار در مورد تکرار اتفاقات مشابه در سال 2021، خاطرنشان شده که بهبود صنعت گردشگری تا حد بسیار زیادی وابسته به توسعه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در سراسر دنیا است.

ایزابل دورانت، سرپرست و دبیرکل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در این رابطه اذعان داشت:

دنیا نیازمند عزمی استوار برای توسعه واکسیناسیون است تا بتواند با محافظت از کارگران، تاثیرات زیان بار اجتماعی را کاهش دهد و با اعمال تغییرات زیرساختی در صنعت گردشگری، تصمیماتی استراتژیک اتخاذ کند.

در گزارش مشترک سازمان دنیای گردشگری و کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل با اشاره به آمار رضایت بخش واکسیناسیون در بسیاری از کشورها، اذعان شده است که در آینده نزدیک خسارات گردشگری در کشورهای پیشرفته کاهش خواهد یافت و به همین تبع، کشورهای در حال توسعه که آمار واکسیناسیون محدودی را به خود اختصاص داده اند، بحران صنعت گردشگری عمیق تر خواهد شد.

در حال حاضر، مقدار واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در سراسر دنیا نامتوازن است. واکسیناسیون در بعضی کشورها به سختی به یک درصد از جمعیت رسیده است و در بعضی کشورها بیش از 60 درصد مردم واکسینه شده اند.

گزارش مذکور اظهار دارد که تاثیرات منفی واکسیناسیون نامتوازن در دنیا برای کشورهای در حال توسعه بسیار جدی تر است؛ چراکه این کشورها 60 درصد از خسارات فراوری ناخالص داخلی در دنیا را به خود اختصاص می دهند.

در این گزارش آمده است که صنعت گردشگری در کشورهایی چون آلمان، انگلیس، سوئیس، فرانسه و ایالات متحده که نرخ واکسیناسیون بالایی دارند، به زودی بهبود خواهد یافت؛ با این حال کارشناسان معتقدند که بازگشت صنعت گردشگری به دوران اوج خود در پیش از شیوع ویروس کرونا کرونا، تا قبل از سال 2023 امکان پذیر نیست. آنان مانع اصلی این امر را محدودیت های سفر، مهار آهسته پاندمی، عدم اطمینان مسافران و فضای مالی ضعیف عنوان نموده اند.

زوارب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان دنیای گردشگری در این رابطه اظهار نموده است:

گردشگری مانند یک شریان حیات بخش برای میلیون ها انسان است و اهمیت توسعه واکسیناسیون به منظور محافطت از جوامع و حمایت از صنعت گردشگری، بر کسی پوشیده نیست. این امر برای کشورهای در حال توسعه که وابستگی بیشتری به صنعت گردشگری دارند، از اهمیت فراینده ای برخوردار است .

پیش بینی ها حاکی از این است که شرایط گردشگری بین المللی در نیمه دوم امسال میلادی فرایند بهبود خود را از سر بگیرد. با این حال کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل مقدار خسارت صنعت گردشگری را برای سال 2021 در مقایسه با سال عادی 2019، مقدار 1.7 تریلیون تا 2.4 تریلیون دلار برآورد می نماید.

این نتایج به دست آمده بر اساس شبیه سازی هایی است که تنها اثرات کاهش گردشگری بین المللی را به تصویر می کشد و تاثیر سیاست هایی مانند برنامه های محرک مالی که ممکن است به کاهش تبعات همه گیری منجر گردد، جایی در این تحلیل ها ندارند.

منبع: کجارو / breakingtravelnews.com
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1240

به "پیش بینی خسارات ناشی از کرونا بر صنعت گردشگری دنیا در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی خسارات ناشی از کرونا بر صنعت گردشگری دنیا در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید