سریال 1899 یک سریال رازآلود و پرکشش بی نظیر است

به گزارش کهن پارس، تعداد سریال های تلویزیونی تازه آنقدر زیاد شده که دیگر برای آنالیز دقیق هر کدام یا معین اینکه کدام ارزش وقت گذاشتن دارند، باید یک سایت مجزا درست کرد ولی اگر در این میان بیشتر سریال های به نوعی سیاهی لشکر هستند. ما با تماشا خلاصه داستان آنها و تریلرشان در یوتیوب (اگر بتوانیم یوتیوب را باز کنیم!) کنجکاو می شویم و بعد می بینیم که چنگی به دل نمی زنند. سریال های زیادی تحت عنوان علمی تخیلی، معمایی و رازآلود وارد می شوند و ما می بینیم که علیرغم نمرات خوب در imdb، باید بعد از تماشا یکی دو قسمت دیگر ادامه شان را ندهیم.

سریال 1899 یک سریال رازآلود و پرکشش بی نظیر است

اما سریال 1899 نتفلیکس در ژانر خودش یک شاهکار است. یک کشتی بخاری باشکوه با 1600 مسافر بعد از غرق شدن کشتی مشابهی از یک خط مسافربری دریایی به نام پرومتئوس راهی سفر می گردد.

اضظراب ناخواسته ای هم در مسافران و عوامل وجود دارد که نکند این کشتی هم غرق گردد. اما همه در درون به خود نهیب می زننند که علتی ندارد که یک کشتی مدرن (با معیارهای آن سال ها) غرق گردد.

کشتی پر از مسافر و حدمه و پرسنل ناوبری و کارگر است و ما بلافاصله کنجکاو می شویم که داستانک زندگی هر کدام را بدانیم و برای این کار باید مدتی به انتظار بنشینیم. پست هر کدام از شخصیت ها شگفتی ای وجود دارد از کاپیتان کشتی گرفته تا به کشیش داستان!

سریال 1899 حاصل مغزهای خلاق Jantje Friese و Baran bo Odar است، همان تیم خلاقی که پشت تریلر دیگر نتفلیکس، سریال آلمانی Dark، قرار گرفته است.

آیا این کشتی مسافربری با مسافران خود از ملیت های متعدد خاتمه از اروپا به ایالات متحده خواهد رسید؟ چه بر سر یک زوج فرانسوی تازه ازدواج نموده (ماتیلد اولیویه و یوناس بلوکه)، یک کاپیتان آلمانی (آندریاس پیتشمان)، یک کشیش اسپانیایی و برادر لوسش (خوزه پیمنتائو و میگل برناردو)، یک مادر و دختر چینی (گابی ونگ و ایزابلا وی) خواهد آمد؟

بیل زن های زغال سنگ لهستانی و انگلیسی، و یک عرشه پایین پر از مسافران فقیر دانمارکی، چه داستان و تعاملی با دیگران خواهند داشت؟

اما در مرکز همه چیز، مائورا (امیلی بیچم)، یک زن انگلیسی قرار گرفته است که در رشته پزشکی تحصیل می نماید، اما در واقع حق طبابت عملی ندارد، چون اجازه اش را به علت زن بودن ندارد! اما بعد تعیین می گردد که در کار عملی هم توانا است و به یاری یک زن حامله می رود.

همانطور که در این نوع داستان ها معمول است، شخصیت ها در ابتدا وجه اشتراک زیادی ندارند، جدای از این واقعیت که از چیزی فرار می نمایند - و همه آنها یک راز مهم را پنهان می نمایند. دقیقا مانند اپیزودهای اولیه Lost ، هر قسمت با یک فلش بک به یک شخصیت خاص آغاز می گردد و به شما اطلاعاتی در خصوص اینکه آنها چه کسانی هستند و چرا در کشتی هستند می دهد.

ساخت سریال

در 13 نوامبر 2018، اعلام شد که خالقان سریال Darkیعنی Jantje Friese و Baran bo Odar در حال توسعه پروژه برای Netflix هستند. فراوری این سریال دو هفته بعد در طی یک کنفرانس مطبوعاتی نتفلیکس که برنامه های اصلی اروپایی را به نمایش می گذاشت، تایید شد.

بودجه سریال حداقل 60 میلیون یورو بود که 2 میلیون یورو از Medienboard برلین-براندنبورگ، 10 میلیون یورو از صندوق فیلم سینمایی آلمان بود و نتفلیکس با سرمایه گذاری 48 میلیون یورو در پروژه. 1899 را گران ترین سریال تلویزیونی آلمانی تمام دوران کرد!

ادامه را به سبب اینکه ممکن اسپویل بدانید می توانید بخوانید یا نخوانید!

اما سپس کشتی با پرومتئوس، قایق تقریباً مشابهی که چهار ماه قبل به طور مرموزی غرق شد، برمی خورد. علائم مورسی حاوی موقعیت پرومتئوس دریافت می شوند و در میان مه و ترس این کشتی یافت می گردد.

از اینجا بر رمز و راز افزوده می گردد و سریال شبیه یکی از داستان های استیون کینگ می گردد. کشتی مرموز خالی از مسافر، فقط پسرکی سالم پیدا می گردد اما هیچ نمی گوید و هرمی مرموز در دست دارد. دیگر مسافری که ظاهرا مخفیفانه و شناکنان خود از پرومنئوس وارد کشتی اصلی می گردد و خود را مسافر کشتی جا می زند ….

به خاطر انبوه سوالها شما مجبورید سریال را ماراتون وار ببینید تا مثلا بفهمید منشا آن نامه های مرموزی که برای کاپیتان و زن پزشک قبل از آغاز مسافرت فرستاده شده از کجا بوده. آیا همه چیز توجیه فیزیکی منطقی پیدا می نمایند یا شما فقط وهم و ماورا الطبیعه به جای پاسخ دریافت خواهید کرد.

طولی نمی کشد که در همه جا مثلث ها و اهرام را می بینید (از سوسک طلایی اگر بگذاریم!). توضیح بیشتر حتی برای کسانی که از کمی اسپوایل هم بدشان نمی آید، سریال را خراب می نماید.

چند مورد عجیب و غریب وجود دارد. نمایش تمایل بسیار عجیبی دارد که هر قسمت را با یک آهنگ راک کلاسیک به خاتمه می رساند، آهنگی که در میان موسیقی مدرن صنعتی خود کاملاً نابجا به نظر می رسد.و شخصیت ها واقعاً دوست دارند در مقابل افرادی که به علت تفاوت های زبانی نمی دانند چه می گویند، تک گویی نمایند. این مونولوگ ها لزوماً بد نیستند، اما باورش سخت است که مسافران دیگر وقتی حتی یک کلمه را متوجه نمی شوند، کنار هم بنشینند و سرشان را تکان دهند. بعلاوه باید هشدار بدهم که این یک داستان بسیار تلخ است، تماماً خاکستری و تیره، با طنز بسیار کم و تصویر گاهی آزاردهنده.

با این حال، برای هواداران ژانر رازآلود، این نوع نمایش ایده آل است: نمایشی که حتی اگر از خاتمه اش راضی نباشید، صحبت کردن در خصوص آن خالی از لطف نخواهد بود و تا مدت ها در ذهنتان باقی خواهد ماند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1403

به "سریال 1899 یک سریال رازآلود و پرکشش بی نظیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال 1899 یک سریال رازآلود و پرکشش بی نظیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید