هشدار جدی چین به حامیان استقلال تایوان

به گزارش کهن پارس، دفتر امور تایوان در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت، پکن از حامیان استقلال تایوان خواسته است تا سر عقل بیایند و بفهمند که اگر قانون را نقض نمایند به شدت مجازات خواهند شد.

هشدار جدی چین به حامیان استقلال تایوان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این، پکن هفت مقام تایوانی را به علت حمایتشان از استقلال این جزیره مشمول ممنوع الورود شدن به سرزمین اصلی چین نموده بود.

سخنگوی دفتر امور تایوان در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین اعلام نمود: استقلال تایوان با سیر تاریخ در تضاد است، این یک بن بست است. لیستی که از حامیان استقلال تایوان اعلام شده تمام و کامل نیست. ما هشدار می دهیم که حامیان استقلال تایوان باید قبل از اینکه خیلی دیر گردد سر عقل بیایند و چنانچه جرأت نموده و قانون را به چالش بکشند به شدت مجازات خواهند شد.

این سخنگو بعلاوه ابراز امیدواری کرد که مردم تایوان با هموطنان خود در سرزمین اصلی متحد شوند تا از توسعه صلح آمیز روابط میان دو سوی تنگه تایوان حمایت نمایند.

چین اخیرا در پاسخ به سفر دو هیئت از مقامات ارشد آمریکایی به تایوان تحریم هایی را اعلام نمود. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، در صدر هیاتی از دوم تا سوم اوت و اد مارکی سناتور آمریکایی نیز از 14 تا 15 اوت به تایپه سفر کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1358

به "هشدار جدی چین به حامیان استقلال تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی چین به حامیان استقلال تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید