چین به پیشنهاد مذاکره تایوان جواب رد داد

به گزارش کهن پارس، چین به جدیدترین پیشنهاد مذاکره از سوی تایوان جواب رد داد و خاطرنشان کرد، دولت تایوان در هر مرحله از یک حقه بی ارزش و تحریک آمیز برای مقابله با چین استفاده می نماید.

چین به پیشنهاد مذاکره تایوان جواب رد داد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی بار دیگر مساله مصاحبه با چین را عنوان نمود و گفت: تایوان آماده مصاحبههای معنادار با چین است اگر که آنها تقابل را کنار بگذارند.

چین این جزیره خودمختار و دموکراتیک را بخشی از قلمروی خود می داند و در سال 2016 و در پی روی کار آمدن تسای اینگ ون مکانیسم مذاکرات رسمی را با آن متوقف کرد چون این زن را یک هوادار جدایی طلبی می داند.

دفتر امور تایوان در چین روز آدینه در بیانیه ای اظهار داشت، هیچ راهی برای تغییر این واقعیت که این جزیره جزئی از چین است، وجود ندارد و علت اصلی این مساله باعث رد پیشنهاد دولت تایوان برای مصاحبه است.

در ادامه این بیانیه آمده است، از زمانی که حزب حاکم دموکراتیک مترقی در سال 2016 به دنبال استقلال و تقابل با چین است، به صورت عمدی در سراسر تنگه تایوان درگیری و تنش ایجاد شده است.

دفتر امور تایوان در چین همچنین اظهار داشت: آنها بار دیگر درباره مصاحبه حرف زدند. اما آیا چنین اقدامی ممکن است؟ ما به مقام های حزب حاکم تایوان تاکید می کنیم که این حقه های کم ارزش را فریب دادن مردم است، متوقف نمایند.

تنش ها در ماه های اخیر با چین بابت افزایش فعالیت های نظامی در نزدیکی تایوان افزایش یافته که از جمله آن می توان به پرواز جنگنده های این کشور بر فراز تنگه تایوان اشاه کرد.

چین همچنین بابت یاری ها و حمایت های آمریکا از تایوان نیز ناخشنود است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 544

به "چین به پیشنهاد مذاکره تایوان جواب رد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به پیشنهاد مذاکره تایوان جواب رد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید