نتایج امیدوارکننده دانشگاه آکسفورد برای فراوری واکسن کرونا

به گزارش کهن پارس، دانشگاه آکسفورد از نتایج نویدبخش یک واکسن کرونا که در مراحل ساخت قرار گرفته است، اطلاع داد.

نتایج امیدوارکننده دانشگاه آکسفورد برای فراوری واکسن کرونا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان اچ کِی، به گفته دانشمندان دانشگاه آکسفورد، نتایج آزمایشهای بالینی این واکسن حاکی از واکنش سیستم ایمنی در انسان است.

نتایج اولیه آزمایشها در ژورنال پزشکی لنست چاپ شد و دانشگاه آکسفورد به روی این پروژه با یک شرکت داروسازی به نام آسترازنکا همکاری نموده است.

طبق گفته پژوهشگران سطح آنتی بادی در 127 داوطلب پس از 28 روز به اوج رسید و حتی پس از نزدیک به دو ماه نیز سطح آنتی بادی همچنان در خون این افراد بالا باقی ماند.

90 درصد از 35 فرد آزمایش شده پس از دریافت این واکسن پادتنِ خنثی کننده فراوری کردند، بااین حال 70 درصد نیز دچار سردرد و خستگی شدند.

به گفته پژوهشگران این واکسن عوارضی به روی سلامتی نداشته و از این رو نتایج امیدوارکننده است. دانشمندان به دنبال انجام آزمایشات بیشتر برای اطمینان از ایمنی و تآثیر آن به روی انسان اند.

ژورنال پزشکی لنست نتایج آزمایش های بالینی واکسن دیگری را هم که در چین در حال ساخت است منتشر کرد. به گزارش این مجله، تأیید شده است که واکسن چینی هم باعث ایجاد آنتی بادی در بدن انسان شده و بی خطر است .

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 184

به "نتایج امیدوارکننده دانشگاه آکسفورد برای فراوری واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج امیدوارکننده دانشگاه آکسفورد برای فراوری واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید