ناصحی: نسخه نویسی الکترونیک چه مزایایی برای پزشکان دارد

به گزارش کهن پارس، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: بحث یکپارچگی خدمات الکترونیک به خصوص نسخه نویسی الکترونیک از اولویت های نظام سلامت و سازمان های بیمه گر است.

ناصحی: نسخه نویسی الکترونیک چه مزایایی برای پزشکان دارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدمهدی ناصحی، با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک در کاهش تقاضا های القایی بسیار تاثیر گذار بوده به نحوی که این امر به اقتصاد سلامت و هزینه کرد درست منابع یاری قابل توجهی نیز خواهد نمود، اضافه کرد: آنالیز فنی و علمی نسخ و جلوگیری از تعدد و تداخل دارویی از دیگر مزایای نسخه نویسی الکترونیک است.

وی گفت: بحث یکپارچگی خدمات الکترونیک به خصوص نسخه نویسی الکترونیک از اولویت های نظام سلامت و سازمان های بیمه گر است، به طوری که برای افزایش، دقت و سرعت تقسیم کار بین سه سازمان بیمه گر اصلی کشور اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: برای نسخ الکترونیک مشوق هایی در نظام پرداخت برای جامعه پزشکی در نظر گرفته شده است که در راستای انجام آن مطالبات می تواند به موقع پرداخت گردد.

وی اضافه کرد: تهیه بسته های مشوق دیگر، به روز و هماهنگ کردن سامانه ها و دسترسی آسان تر از این سامانه ها یکی از نکاتی است که در حال اجرا است که بر روی این تاکید داریم تا پزشکان و همکارانمان در مراکز درمانی راحت تر بتوانند از آن استفاده نمایند.

ناصحی با بیان اینکه با توجه به بستر فراهم شده در کشور مراکز درمانی در تمام کشور مشکل دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: اقدامات سخت افزاری توسط بخش خصوصی تامین شده و از طرفی به وسیله وام های بدون ضامن برای مراکز طرف قرارداد تسهیلاتی در نظر گرفته شده است تا کمبود های موجود را برطرف نمایند.

وی ادامه داد: اتصال سامانه های متعدد در حال اجرا است به نحوی که رابط های کاربری سامانه های مربوطه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته تا از این طریق سامانه ها به هم متصل و اقدامات به صورت مشترک انجام گردد تا مسائل موجود به خصوص در داروخانه ها برطرف گردد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بحث کدینگ به خصوص در زمینه دارو مسائلی وجود دارد که با وزارت بهداشت در حال مکاتبه هستیم تا هر چه سریعتر اصلاحات لازم صورت گیرد.

ناصحی با بیان اینکه نسخه الکترونیک باعث ارائه خدمت هر چه بهتر به بیمه شدگان می گردد، اضافه کرد: این موضوع علاوه بر افزایش دقت در نسخه نویسی باعث کاهش خطای پزشکی در نوشتن نسخه و پیچیدن دارو در داروخانه ها با توجه به کد دارو می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 615

به "ناصحی: نسخه نویسی الکترونیک چه مزایایی برای پزشکان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناصحی: نسخه نویسی الکترونیک چه مزایایی برای پزشکان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید