خطراتی که آنفلوآنزا برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ایجاد می نماید!

به گزارش کهن پارس، واکسن آنفلوآنزا به مقدار قابل توجهی خطر ذات الریه و عوارض قلبی-عروقی را در افراد مبتلا به نارسایی قلبی کاهش می دهد.

خطراتی که آنفلوآنزا برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ایجاد می نماید!

تزریق واکسن آنفلوآنزا می تواند از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در برابر مرگ محافظت کند.

آنالیز ها نشان میدهد واکسن آنفلوآنزا میتواند با کاهش عوارض قلبی و بعلاوه پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا جان افراد مبتلا به بیماری قلبی-عروقی را نجات دهد.

نتایج یک مطالعه بین المللی که به سرپرستی محققان دانشگاه مک مستر انجام گرفت، نشان داد: واکسن آنفلوآنزا به مقدار قابل توجهی خطر ذات الریه و عوارض قلبی-عروقی را در افراد مبتلا به نارسایی قلبی کاهش می دهد.

یکی از محققان این مطالعه گفت: در صورت ابتلا به نارسایی قلبی تزریق واکسن آنفلوآنزا لازم است، زیرا میتواند زندگی بیمار را نجات دهد. این موضوع نادیده گرفته شده که این واکسن میتواند بیمار را از مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی نجات دهد.

نتایج این مطالعه نشان داد: در مدت یک سال، تزریق واکسن آنفلوآنزا خطر ابتلا به ذات الریه را تا 40 درصد و بستری شدن در بیمارستان را تا 15 درصد در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی کاهش داد. بعلاوه در طول فصل شیوع آنفلوآنزا یعنی در فصل پاییز و زمستان، تزریق این واکسن خطر مرگ و میر در این بیماران را 20 درصد کاهش داد.

بعلاوه داده های جمع آوری شده در طول فصل شیوع آنفلوانزا نشان داد این واکسن به محافظت از بیمار در برابر عوارض قلبی-عروقی مانند حمله قلبی و سکته یاری می نماید.

در این آنالیز شرایط بیش از 5000 بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در 10 کشور در سراسر آفریقا، آسیا و خاورمیانه مورد مطالعه نهاده شد که تعداد کمی از مردم این منطقه ها به طور معمول واکسن آنفلوآنزا تزریق می نمایند. آن ها در فاصله ژوئن 2015 و نوامبر 2021 سالانه واکسن آنفلوآنزا یا دارونما دریافت کردند.

در حالیکه آنفلوآنزا از مدت ها قبل با افزایش خطر بروز مسائل قلبی-عروقی مرتبط دانسته شده، افراد مبتلا به نارسایی قلبی نیز در برابر پیامد های شرایط جسمی ضعیف، آسیب پذیر هستند. بیماران مبتلا به این عارضه 50 درصد بیشتر محتمل است در مدت پنج سال جان خود را از دست بدهند بعلاوه سالانه 20 درصد از آنان به علت عوارض قلبی-عروقی در بیمارستان بستری می شوند.

محققان این مطالعه اظهار داشتند: مهمتر از همه، کشور های کم عایدی و میانه را آنالیز کردیم که 80 درصد بیماری های قلبی-عروقی در این منطقه ها رخ می دهد و نرخ واکسیناسیون آنفلوآنزا در آن ها پایین است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان تاکید کردند: واکسن آنفلوآنزا باید بخشی از برنامه استاندارد در افراد مبتلا به نارسایی قلبی باشد. تاثیر آن در جلوگیری از یک ششم مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان، این واکسن را بسیار ارزان می نماید که می تواند تاثیر مهمی بر سلامت عمومی و بالینی داشته باشد.

منبع: فرادید
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1412

به "خطراتی که آنفلوآنزا برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ایجاد می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطراتی که آنفلوآنزا برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ایجاد می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید