مقایسه جامع سفر به مالزی یا سنگاپور

به گزارش کهن پارس، مالزی و سنگاپور هر دو مقصدی بی نظیر برای یک سفر رویایی هستند. اما بیشتر مسافران به علت کمبود وقت یا بودجه باید بین این دو کشور تنها یکی را انتخاب نمایند. فاکتورهای زیادی هستند که هنگام مقایسه مالزی و سنگاپور به فکر ما می آید. آب و هوای سنگاپور بهتر است یا مالزی؟ جاذبه های دیدنی مالزی بیشتر است یا سنگاپور؟ یا حتی این که سفر به کدام یک از این مقاصد مقرون به صرفه تر خواهد بود؟ اگر شما هم قصد دارید تا تعطیلات یا ماه عسل خود را در مالزی یا سنگاپور سپری کنید، در ادامه این مطلب همراه مجله گردشگری خبرنگاران باشید. چرا که در ادامه این مقاله، یک مقایسه جامع سفر به مالزی یا سنگاپور برای علاقه مندان فراهم شده است.

مقایسه جامع سفر به مالزی یا سنگاپور

درباره سنگاپور

جمهوری سنگاپور یک کشور در جنوب شرقی آسیاست. سنگاپور بیشتر به خاطر سازه های مدرن و نوساز خود به معروفیت رسیده است. با وجود این که بیشتر بخش های طبیعی آن به خاطر ساخت و ساز زیاد از بین رفته است، اما باز هم می توان جنگل هایی را در این کشور مشاهده کرد. مردم ساکن در سنگاپور از فرهنگ های مختلفی آمده اند و مردم بومی و محلی کمی در سنگاپور وجود دارد. بیشتر مردمان و جمعیت مهاجر این کشور را چینی ها تشکیل می دهند. در چند سال اخیر سنگاپور پیشرفت زیادی داشته و جهانگرد های زیادی را به خود جذب نموده است.

درباره مالزی

مالزی یک کشور دیگر در جنوب شرقی آسیاست که در نزدیکی جنوب تایلند واقع شده است. کوالالامپور، مرکز این کشور یکی از مقاصد جهانگردی اصلی برای مسافران است. فرودگاه کوالالامپور یکی از بزرگترین فرودگاه های دنیاست که باعث شده این شهر تبدیل به مرکز اصلی سفر در آسیای شرقی گردد. در مقایسه مالزی یا سنگاپور باید گفت که مالزی توانسته بیشتر طبیعت خود را حفظ نموده و شکل زندگی مردمان آن به صورت سنتی به جای مانده است. بیشتر مردم مالزی مسلمان بوده و قوانین این کشور هم بر اساس قوانین اسلام وضع شده است. برای آشنایی بیشتر با قوانین سفر به مالزی، این مطلب از خبرنگاران را از دست ندهید.

ویزای مالزی یا سنگاپور برای ایرانیان

هم مالزی و هم سنگاپور به ایرانیان به صورت فوری ویزای جهانگردی می دهند. اخذ ویزای جهانگردی هر دو کشور برای ایرانیان بسیار ساده است. اما برای اخذ ویزای جهانگردی سنگاپور، باید پیش از سفر به این کشور اقدام نموده باشید. به طور معمول حدود 7 روز طول می کشد تا سفارت سنگاپور برای ایرانیان ویزای جهانگردی صادر کند. در صورتی که افراد بخواهند ویزای فوری دریافت نمایند، می توانند با پرداخت مبلغ اضافه این ویزا را بگیرند. سنگاپور به بعضی از مسافران ویزای فرودگاهی یا ویزای به محض ورود می دهد، اما امکان استفاده از این نوع ویزا برای ایرانیان وجود ندارد.

از سمتی دیگر مالزی امکان استفاده از ویزای فرودگاهی یا ویزای به محض ورود را برای مسافران ایرانی فراهم نموده است. هر ایرانی می تواند پس از ورود به این کشور، در هر کدام از فرودگاه های آن به باجه اخذ ویزای فرودگاهی مراجعه نموده و با نشان دادن پاسپورت معتبر خود، ویزای جهانگردی مالزی را به محض ورود دریافت کند. به همین خاطر می توان گفت که اگر برای سفر یک برنامه از پیش معین شده نداشتید، بهتر است که بین مالزی یا سنگاپور، مالزی را انتخاب نموده و از پرداخت هزینه اضافی برای دریافت ویزای فوری خودداری کنید.

مقایسه آب و هوای مالزی یا سنگاپور

با توجه به این که هر دو این کشورها در جنوب شرقی آسیا هستند، آب و هوای آن ها تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارد. اما با این وجود بازهم بعضی تفاوت های کوچک در بین آب و هوای مالزی با سنگاپور مشاهده می گردد. برای بسیاری از مسافران که به گرما، سرما، رطوبت یا هر ویژگی آب و هوایی دیگر حساس هستند، حتی کوچک ترین تغییرات آب و هوایی هم مهم است. به همین خاطر در ادامه این بخش درباره بهتر بودن آب و هوای مالزی یا سنگاپور توضیحات بیشتری ارائه شده است.

آب و هوای مالزی یا سنگاپور در بیشتر طول سال کاملا گرم است. این کشورها یک کشور استوایی بوده و به ندرت پیش می آید که با آب و هوای سرد در آن ها روبرو شوید. در ماه های دسامبر تا آگوست در سنگاپور و مالزی آب و هوای نسبتا خشک تری نسب به سایر ماه های سال مشاهده می گردد. در همین ماه ها هم هزینه سفر به این دو کشور بیشتر می گردد.

از سمتی دیگر در ماه های ژوئن تا سپتامبر فصل بارندگی ها در سنگاپور است. اگر در پی یک سفر مقرون به صرفه به مالزی یا سنگاپور هستید، در ماه های بارانی فصل های پاییز و زمستان به این کشورها سفر کنید. در یک نگاه کلی نمی توان تفاوت چشم گیری در آب و هوای مالزی یا سنگاپور پیدا کرد. اما می توان گفت به علت حفظ بهتر پوشش طبیعی در مالزی، آب و هوای این کشور شرجی تر است. در جدول زیر می توانید دمای حدودی مالزی یا سنگاپور در طول سال را مشاهده کنید.

غذاهای مالزی بهتر است یا سنگاپور

کمی قبل هم اشاره شد که در سنگاپور مردم از فرهنگ های مختلف گرد هم آمده اند و همین علت باعث شده تا غذاهای این کشور هم ترکیبی از چند غذای مختلف از کشورهای آسیایی باشد. اما لازم به ذکر است که بیشتر غذاهای سنتی و محبوب در سنگاپور شباهت زیادی به غذاهای چینی دارند. این یعنی غذاهای سنگاپور نسبت به سایر کشورهای آسیایی خیلی طعم تندی ندارد. بعضی از غذاهای محبوب در سنگاپور شامل باک چور می، ناسی پادانگ و لاکسا می شوند. برای آشنایی بیشتر با غذاهای سنگاپور، سری به سایر مطالب خبرنگاران بزنید.

غذاهای مالزی نسبت به غذاهای سنگاپور تندتر هستند. با وجود این که غذاهای سنگاپور بیشتر شبیه غذاهای چینی هستند، اما غذاهای مالزی شباهت بیشتری به غذاهای تایلند دارند. در همه غذاهای مالزی یا سنگاپور ترکیبی از پروتئین و سبزیجات دیده می گردد، اما باید گفت که در ترکیب غذایی مالزی بازهم به نسبت سبزیجات بیشتری مشاهده می گردد. غذاهای خیابانی هم در مالزی تنوع بیشتری نسبت به سنگاپور دارند که یعنی می توانید تنوع غذایی بیشتر با قیمت کمتری را در مالزی داشته باشید. بعضی از غذاهای محبوب مالزی را می توانید در این مقاله از خبرنگاران مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری کدام کشور بهتر است، مالزی یا سنگاپور؟

یکی از دلایل اصلی سفر به یک شهر یا کشور دیگر، بازدید از جاذبه های دیدنی و جهانگردی مقصد است. بنابراین بدیهی است که بخواهید درباره جاذبه های گردشگری هر دو کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید. درباره سنگاپور باید گفت که این کشور نسبت به مالزی مدرن تر بوده و تا چشم کار می نماید ساختمان های بلند با معماری مجذوب کننده به چشم می خورد. اما مالزی طبیعت بکر و زیباتری نسبت به سنگاپور دارد. در ادامه بعضی از مجذوب کننده ترین تفریحات در مالزی و سنگاپور را به شما معرفی نموده ایم تا با توجه به سلیقه خود بتوانید راحت تر بین مالزی یا سنگاپور انتخاب کنید.

جاذبه های گردشگری سنگاپور

سنگاپور جاذبه های جهانگردی بسیاری داشته و می تواند تا روزها شما را سرگرم نگه دارد. چه بخواهید از طبیعت لذت ببرید یا سری به بناهای تاریخی بزنید، در سنگاپور یک جاذبه جهانگردی مخصوص شما وجود خواهد داشت. در ادامه می توانید 5 مورد از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری سنگاپور را مشاهده کنید.

  • گاردنز بای د بی، یا باغ های کنار خلیج
  • بازدید از استودیو یونیورسال سنگاپور
  • بازدید از مسابقات رالی سنگاپور
  • باغ وحش بزرگ سنگاپور
  • برج های شن های خلیج مارینا

جاذبه های گردشگری مالزی

بیشتر جاذبه های گردشگری مالزی مکان های تاریخی یا طبیعی هستند. بنابراین اگر هوادار آشنایی با تاریخ یک کشور یا بازدید از طبیعت بکر آسیای شرقی هستید، بین مالزی یا سنگاپور، حتما مالزی را انتخاب کنید. بعضی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری مالزی در ادامه معرفی شده اند.

  • غارهای باتو
  • پل آسمان لانگکاوی
  • برج های دوقلوی پتروناس
  • تم پارک سانوی لاگون
  • آکواریوم کوالالامپور

تفریحات شبانه مالزی یا سنگاپور؟

فرقی ندارند به کدام کشور سفر می کنید، مالزی یا سنگاپور هر دو تفریحات شبانه بی شماری دارند. در سنگاپور می توانید بارها و کلوپ های شبانه بسیار زیبا و متفاوتی را پیدا نموده و برترین شب های خود را در سفر به این کشور سپری کنید. در مالزی و به ویژه کوالالامپور هم زندگی شبانه رونق بسیار زیادی دارد. به طور مثال افراد می توانند به خیابان های مالزی رفته و از دکه های غذاها و خوراکی های خیابانی، غذا تهیه نمایند و سپس اگر خوش شانس باشند، به یکی از فستیوال های سالیانه مالزی بروند. اما اگر خیلی هوادار تفریحات مدرن شبانه هستید، بین مالزی یا سنگاپور، حتما سنگاپور را انتخاب کنید. چرا که زندگی شبانه در این کشور در یک سطح بسیار بالاتر واقع شده است.

هزینه سفر به مالزی یا سنگاپور چطور است؟

امکان پیدا کردن یک اقامتگاه نسبتا مقرون به صرفه در سنگاپور غیر ممکن نیست، اما باید در نظر داشته باشید که بیشتر هتل ها و اقامتگاه های این کشور قیمت بسیار زیادی دارند. برای بازدید از بیشتر جاذبه های دیدنی سنگاپور هم باید بلیت تهیه کنید. ضمناً تعداد دکه های غذاهای خیابانی هم خیلی نبوده و رستوران ها گران قیمت هستند. بنابراین در برترین حالت، بازدید از سنگاپور چند صد دلاری برای شما خرج بر می دارد. از طرف دیگر بازدید از مالزی با بودجه کم کار بسیار راحتی است. مسافران می توانند به راحتی در این کشور اقامتگاه مقرون به صرفه پیدا نموده و از دکه های غذای خیابانی که در سرتاسر مالزی پیدا می گردد غذا بخرند. بازدید از بیشتر جاذبه های گردشگری این کشور هم رایگان بوده و نیازی به تهیه بلیت نخواهید داشت. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید، بین مالزی یا سنگاپور حتما مالزی را انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مطلب با تفاوت ها و شباهت های بین مالزی و سنگاپور آشنا شدیم. انتخاب مالزی یا سنگاپور کاملا به شرایط و بودجه سفر شما بستگی خواهد داشت. اگر دوست دارید بیشتر از تفریحات مدرن و هیجان انگیز لذت ببرید، بی شک سنگاپور برترین گزینه برای شماست. اما اگر دوست دارید از طبیعت بکر و بناهای تاریخی یک فرهنگ دیگر بازدید کنید، مالزی مقصد بهتری برای شماست. اما در کل می توان گفت که هر دو کشور مقصد بسیار خوبی برای سفرهای تکی، خانوادگی و حتی ماه عسل هستند. برای آشنایی بیشتر با مالزی یا سنگاپور می توانید به سایر مطالب مجله گردشگری خبرنگاران سری بزنید.

آب و هوای مالزی بهتر است یا سنگاپور؟

هر دو کشور در شرق آسیا قرار داشته و به علت این که کشورهای استوایی هستند، آب و هوای گرم و شرجی دارند. آب و هوای مالزی یا سنگاپور شبیه به هم بوده و در بیشتر طول سال بارانی است.

سفر به مالزی مقرون به صرفه تر است یا سنگاپور؟

مالزی اقامتگاه، رستوران و جاذبه های گردشگری مقرون به صرفه تری نسبت به سنگاپور دارد. به همین علت سفر به مالزی نسبت به سنگاپور هزینه کمتری خواهد داشت.

طبیعت مالزی دیدنی تر است یا سنگاپور؟

سنگاپور یک کشور مدرن با سازه های تازه است و بیشتر طبیعت بکر آن از بین رفته است. اما طبیعت مالزی همچنان دست نخورده به جای مانده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1558

به "مقایسه جامع سفر به مالزی یا سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه جامع سفر به مالزی یا سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید