مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست

به گزارش کهن پارس، چه کسی نمی خواهد پوستی درخشان، صاف، مرطوب و سفت داشته باشد؟ متاسفانه، اما حفظ آن سخت است، زیرا عوامل مختلفی مانند آفتاب، خواب و استرس می توانند روی پوست تاثیر بگذارند مواد مغذی که از غذا دریافت می کنید نیز تاثیر زیادی بر سلامت پوست تان دارد.

مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست

به گزارش خبرنگاران به نقل از cleaneatingmag، برای دستیابی به پوستی سالم، تغذیه اهمیت دارد. بعضی غذا ها می توانند خطر جوش را افزایش دهند، پوست را خشک تر نمایند و به چین و چروک دامن بزنند. از طرف دیگر، غذا می تواند با تامین آنتی اکسیدان های مغذی، فیتوکمیکال ها و مواد مغذی به درخشش پوست از درون به بیرون یاری کند.

برای درک اینکه چگونه غذایی که می خورید می تواند بر سلامت پوست شما تاثیر بگذارد در اینجا نحوه ارتباط تغذیه و سلامت پوست و این که چه مواد مغذی خاصی پوست را درخشان تر می سازند آورده شده اند.

سلامت پوست از درون آغاز می گردد. برای تقویت پوستی کاملا هیدراته و کاملا تغذیه شده باید نگاهی به انواع مواد مغذی که می خورید بیندازید. روی غذا هایی که سرشار از ریز مغذی های خاص هستند برای یاری به حمایت از سیستم های آنتی اکسیدانی در حال حاضر به منظور مبارزه با پیری زودرس در سلول های پوست تمرکز کنید.

دانستن اینکه این مواد مغذی چیست اولین قدم است. مرحله دوم آن است که چگونه می توانید این غذا ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. غذا هایی مانند میوه ها و سبزیجات با رنگ روشن، غلات کامل، آجیل و دانه ها حاوی این مواد مغذی مهم هستند. سعی کنید مصرف غذا های غنی از آنتی اکسیدان را در هر وعده غذایی بهینه کنید چرا که برای حمایت از سیستم طبیعی تعادل بدن شما لازم است.

بنابراین، کدام مواد مغذی مهم ترین مواد هستند که در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید؟ کارشناسان موارد ذیل را توصیه می نمایند:

اومگا 3

غذا های حاوی اسید های چرب امگا 3 بسیار مفید هستند، زیرا محافظت بیش تری در برابر اشعه های مضر خورشید ایجاد می نمایند و برای حفظ رطوبت و لطافت پوست به منظور درخشندگی سالم مهم هستند.

امگا 3 باعث کاهش التهاب و کاهش سرعت فرایند پیری می گردد. استرس باعث افزایش سطح کورتیزول می گردد و امگا 3 باعث کاهش سطح آن می گردد. امگا 3 مکانیسم های ترمیم داخلی بدن را تقویت می کند و به بهبود سلامت پوست یاری می کند.

دریافت متعادل امگا 3 به وسیله ماهی های چرب (مانند ماهی آزاد و ساردین)، جلبک دریایی، دانه چیا، پودر کتان، دانه شاهدانه و گردو می تواند به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست یاری کند.

ویتامین ث

ویتامین ث به علت مزایای علمی برای پیشگیری از آسیب آفتاب، کاهش چین و چروک و لکه های تیره و کند کردن پیری، یک عنصر محبوب در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است.

غذا های غنی از ویتامین ث پیش ساز مهمی برای تشکیل کلاژن هستند. کلاژن پوست را تقویت می کند و خاصیت ارتجاعی و آبرسانی را فراهم می سازد که از اجزای اصلی سلامت پوست است.

پوست را از درون آبرسانی کنید و با حفظ سطوح بهینه ویتامین ث علائم پیری را کاهش دهید. احتیاجی به مصرف قرص ندارید، زیرا بسیاری از غذا ها به طور طبیعی منابع خوبی از ویتامین ث را فراهم می نمایند. از آنجایی که ویتامین ث یک ویتامین محلول در آب است، مصرف بیش از حد آن باعث می گردد فقط باعث دفع اندازه اضافی می گردد. زنان به 75 میلی گرم ویتامین ث در روز و مردان به 90 میلی گرم احتیاج دارند. حد بالایی 2000 میلی گرم در روز است. توت فرنگی، زغال اخته، پرتقال، کیوی، لیمو، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، گل کلم، کلم و کلم بروکسل همگی حاوی مقادیر خوبی ویتامین ث در هر وعده هستند.

ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که به جلوگیری از آسیب سلولی و ارتقای سلامت پوست یاری خواهد نمود. اثرات ضد التهابی بالای آن می تواند تورم و قرمزی پوست ناشی از التهاب را کاهش دهد. بسیاری از محصولات پوستی به همین علت ویتامین E را در فرمول های خود دارند.

دریافت ویتامین E به وسیله غذا امکان پذیر است. هم مردان و هم زنان تنها به 15 میلی گرم در روز احتیاج دارند. بادام و تخمه آفتابگردان دو ماده غذایی هستند که می توانند به تقویت ویتامین E در رژیم غذایی شما یاری نمایند. از آن به عنوان یک میان وعده لذت ببرید و یا در سالاد بریزید هم چنین، می توانید به اسموتی نیز اضافه کنید یا به عنوان کره بادام زمینی یا آفتابگردان بهره ببرید.

روی

روی خاصیت ضد التهابی شدیدی دارد و می تواند برای کاهش آکنه التهابی و جای زخم مفید باشد. روی در بسیاری از محصولات پوستی برای کاهش قرمزی و مبارزه با آکنه استفاده می گردد. بعلاوه روی در درمان پزشکی اگزما، پسوریازیس، زخم ها، زخم ها و زگیل ها استفاده می گردد.

یک مطالعه حتی از روی برای کاهش چین و چروک در زنان استفاده کرد. علاوه بر استفاده موضعی، خوردن غذا های غنی از این ماده معدنی پوستی سالم و درخشان را تشویق می کند. زنان به 8 میلی گرم روی و مردان به 11 میلی گرم روی احتیاج دارند. غذا های غنی از روی عبارتند از: تخمه کدو تنبل، بادام هندی، کینوا، عدس، صدف و بوقلمون. 28 گرم بادام هندی 1.64 میلی گرم روی دارد. 85 گرم صدف دارای 14 میلی گرم روی است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1330

به "مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید