منافذ باز پوست خود را با روش های خانگی درمان کنید

به گزارش کهن پارس، درمان منافذ باز پوست یکی از چالش هایی است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود با آن روبه رو می شوند. به همین علت تصمیم گرفتیم تا چند روش آسان برای درمان و جلوگیری از ایجاد منافذ باز پوست را به شما معرفی کنیم.

منافذ باز پوست خود را با روش های خانگی درمان کنید

روش های مختلفی برای درمان منافذ باز پوست صورت وجود دارد که به دو دسته کلی روش های خانگی و روش های تخصصی، پزشکی تقسیم می شوند. استفاده از تکنیک های ساده و خانگی جهت درمان منافذ پوست به شما یاری می نمایند تا پوست درخشان و سالم تری داشته باشید. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع درمان خانگی منافذ باز پوست می پردازیم.

درمان خانگی منافذ باز پوست

انتخاب محصولات مراقبتی بر پایه آب

بیشتر محصولات مرطوب نماینده صورت و بدن با استفاده از روغن های طبیعی یا شیمیایی فراوری می شوند. متخصصین پوست آمریکا توصیه می نمایند برای جلوگیری از ایجاد و بزرگ شدن منافذ پوست از مرطوب نماینده های تشکیل شده از چربی استفاده نکنید. مرطوب نماینده های پوستی مناسب برای افراد دارای پوست چرب ضروری است از مواد دارای رطوبت بالا به جای انواع روغن ها تشکیل شده باشند. به عنوان مثال مرطوب نماینده های حاوی اوره و عسل گزینه بهتری برای پوست های دارای منافذ باز و چرب است. استفاده از محصولات مرطوب نماینده حاوی چربی بالا باعث چرب تر شدن پوست صورت شده و در نتیجه منافذ موجود روی پوست بزرگ تر می شوند.

شستن صورت به طور منظم

شستن صورت به طور منظم به کوچک شدن منافذ باز صورت یاری بسیار بالایی می نماید. برخی از مواقع انجام فعالیت هایی که همراه با تعریق یا ورزش است، باعث افزایش چربی و آلودگی های موجود روی پوست می گردد. به همین دلیل ضروری است بعد از انجام فعالیت های سنگین صورت خود را شست وشو دهید. برای شست وشوی صورت بهتر است از یک پاک نماینده ملایم که فاقد الکل باشد بهره ببرید. شستن منظم صورت به پاک شدن و از بین رفتن آلودگی های موجود در منافذ یاری می نماید و در نتیجه منافذ روی پوست کمتر تعیین می شوند.

انتخاب پاک نماینده مناسب

استفاده از پاک نماینده های صورت یا شیرپاک کن هایی که بر پایه ژل ساخته می شوند، برای انواع پوست چرب مناسب هستند. بعلاوه استفاده از پاک نماینده های حاوی روغن یا الکل ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد التهابات روی آن گردد.

امکان دارد استفاده از پاک نماینده های حاوی چربی به داخل منافذ نفوذ نموده و چربی پوست را افزایش دهند. به این ترتیب باعث بزرگ تر دیده شدن منافذ روی پوست شوند اما در مقابل استفاده از پاک نماینده یا شیر پاک کن های ژله ای می توانند آلودگی های موجود روی پوست را به طور کامل از بین ببرند. بعلاوه در کوچک تر دیده شدن منافذ نقش مهمی را ایفا نمایند.

مرطوب نماینده روزانه

بسیاری از افراد معتقد هستند که پوست های چرب نیازی به استفاده از انواع مرطوب نماینده روزانه را ندارند اما رطوبت و چربی پوست دو موضوع کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. افراد دارای پوست چرب ضروری است ابتدا پوست صورت خود را به خوبی با استفاده از مواد پاک نماینده بشویند. سپس از مرطوب نماینده برای آب رسانی و نرم تر شدن پوست خود استفاده نمایند. مصرف مرطوب نماینده روزانه مناسب پوست های چرب باعث می گردد منافذ کوچک تر از مقدار خود دیده شوند.

استفاده از ماسک خاک رس

استفاده منظم از ماسک خاک رس می تواند به حذف چربی اضافی از منافذ پوست یاری کند. شما می توانید هفته ای یک یا دو بار از ماسک خاک رس برای از بین بردن سموم پوست و چربی های اضافی بهره ببرید. حذف چربی از روی پوست به جلوگیری از بزرگ تر شدن منافذ یاری نموده و باعث کوچک تر دیده شدن آن ها می گردد.

بدون آرایش بخوابید

یکی از اساسی ترین روش های جلوگیری از ایجاد منافذ پوست و بزرگ تر شدن منافذ پوست صورت پاک کردن آرایش قبل از خواب است. خوابیدن با آرایش در طول شب می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست شده و رشد باکتری ها را به همراه داشته باشد.

استفاده از ضد آفتاب

مراقبت از پوست هنگام قرار گرفتن در معرض نور آفتاب اهمیت بسیار بالایی دارد. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می تواند پوست را خشک نموده و باعث بزرگ تر دیده شدن منافذ آن گردد. به همین دلیل توصیه می گردد از محصولات ضد آفتاب یا مرطوب نماینده های حاوی ضد آفتاب بهره ببرید تا پوست شما علاوه بر اینکه در مقابل اشعه های مضر نور آفتاب در امان بمانند، منافذ موجود روی آن کوچک تر دیده شوند.

محافظت از پوست در برابر آفتاب باعث حفظ رطوبت آن شده و تاثیر بسیاری در سلامت پوست دارد. برترین روش برای جلوگیری و در امان ماندن از عوارض نور آفتاب عبارت اند از:

  • استفاده از کلاه لبه دار
  • استفاده روزانه از ضد آفتاب

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی خبرنگاران مطلب ترک های پوست خود را با این روغن ها محو کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1372

به "منافذ باز پوست خود را با روش های خانگی درمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منافذ باز پوست خود را با روش های خانگی درمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید