تور ارزان بلغارستان: مردم بلغارستان به چه چیزهایی افتخار می نمایند؟

به گزارش کهن پارس، افتخارات ملی بلغاری ها

بلغارستان کشوری نسبتا کوچک در منطقه پنینسولای بالکان است و تنها 7 میلیون نفر جمعیت دارد. با این حال، شهرهای مختلف بلغارستان مثل صوفیه و وارنا از جمله مقاصد گردشگری محبوب و پرطرفدار هستند و سالانه میلیون ها مسافر از سرتاسر دنیا به این کشور سفر می نمایند. بلغارستان تاریخ و فرهنگی بسیار غنی دارد و مردم بلغار به هویت خود بسیار افتخار می نمایند. در این میان اما بعضی موارد و شخصیت ها وجود دارند که بلغاری بیش از هرچیز به آن ها افتخار می نمایند و آن ها را مایه مباهات ملی خود می دانند. با خبرنگاران همراه باشید تا با افتخارات ملی بلغاری ها بیشتر آشنا شویم.

تور ارزان بلغارستان: مردم بلغارستان به چه چیزهایی افتخار می نمایند؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

آهنگ فولکور بلغاری که به فضا فرستاده شد!

آهنگ فولکور بلغاری به نام Izlel e Delyu Haidutin که از طریق خواننده مشهور بلغاری والیا بالکانسکا (Valya Balkanska) اجرا شده است یکی از برترین افتخارات ملی بلغاری ها محسوب می گردد. در سال 1977 نسخه ای از این آهنگ همراه با یادگاری های دیگری از زمین از طریق فضاپیمای Voyager به فضا فرستاده شد. چه افتخاری بالاتر از این که یک موسیقی و آواز بلغاری به عنوان یادگار زمین به فضا فرستاده گردد؟

تیم ملی فوتبال

در جام دنیای 1994 تیم ملی فوتبال بلغارستان به مقام چهارم دست پیدا کرد و این موضوع از آن موقع به یکی از افتخارات ملی بلغاری ها تبدیل شده است. نام بازیکنان فوتبال بلغاری، به ویژه Hristo Stoichkov در بین هواداران فوتبال کاملا شناخته شده است.چندی پیش بازیکنانی مثل دیمیتار برباتوف (Dimitar Berbatov) و استیلیان پتروف (Stiliyan Petrov) که در تیم های معتبر انگلیسی بازی می نمایند باردیگر نام بلغارستان را بر سر زبان ها انداختند.

تیم ملی والیبال

تیم والیبال بلغارستان یکی دیگر از تیم های ملی است که بارها برای بلغارستان افتخارآفرینی نموده است. تیم ملی والیبال یکی از افتخارات بلغاری ها محسوب می گردد و مردم این کشور متعصبانه از این تیم طرفداری می نمایند.

گریگور دیمیتروف | Grigor Dimitrov

گریگور دیمیتروف پیروز ترین و مشهورتری بازیکن تنیس بلغاری در دهه اخیر بوده است و یکی از افتخارات ملی بلغاری ها به شمار می رود. او در مسابقات مختلف با بازیکنان قدرتمندی مثل رافائل نادال و راجر فدرر بازی نموده است و نمایش بسیار پیروزی از خود ارائه نموده است. در سال های اخیر رابطه عاطفی این بازیکن با یکی از خواننده های مشهور آمریکایی نام او را بیشتر بر سر زبان ها انداخته است.

ماست!

بله، ماست هم یکی از افتخارات ملی بلغاری ها است. شاید بگویید که ماست در هرکشوری پیدا می گردد و مختص یک کشور نیست. اما جالب است بدانید که دکتر استامن گریگوروف (Stamen Grigorov) دانشمندی که باکتری عامل تبدیل شیر به ماست را کشف کرد اهل بلغارستان بوده است. همین علت کافی است تا بلغاری ها ماست را یکی از افتخارات ملی خود بدانند و بسیار با تعصب و پرشور هم از این موضوع دفاع می نمایند.

روغن گل سرخ بلغاری

کشور بلغارستان بزرگ ترین فراوری نماینده روغن گل سرخ در دنیا است و این روغن خوش عطر و بو یکی از برترین سوغاتی های بلغارستان نیز محسوب می گردد. دره گل سرخ در بلغارستان برترین مکان برای تماشای مراحل روغن گیری از گل های سرخ است. اوایل تابستان جشنواره ای به نام گل سرخ در این منطقه برگزار می گردد و گردشگران زیادی از کشورهای مختلف برای حضور در این جشنواره به بلغارستان سفر می نمایند. روغن گل سرخ یکی از افتخارات ملی بلغاری ها است و در محصولات مختلف مثل عطرسازی، فراوری محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می گردد. گلاب هم در کنار روغن گل سرخ به عنوان محصول فرعی فراوری می گردد و در سفر به بلغارستان می توانید چند شیشه روغن گل سرخ یا گلاب بخرید.

الفبای سیریلیک | The Cyrillic Script

الفبای سیریلیک از طریق کشورهای مختلفی مثل روسیه، مغولستان، صربستان و سایر کشورها استفاده می گردد. اما این خط و نوشتار یکی از افتخارات ملی بلغاری ها هم هست؛ چون در واقع خط سیریلیک از طریق دو برادر بلغاری به نام های سیریل و متودیوس اختراع شده است. این دو برادر در فرهنگ بلغاری به عنوان اشخاص مهم و مقدس محسوب می شوند و هر ساله در 24 می مراسمی برای تجلیل این دو شخصیت در بلغارستان برگزار می گردد.

جان آتاناسوف، مخترع کامپیوتر!

آخرین مورد از افتخارات ملی بلغاری ها شخصی است که اولین کامپیوتر دیجیتال را اختراع نموده است. جان آتاناسوف (John Atanasov) فیزیکدان و مهندس آمریکایی-بلغاری است که در زمینه اختراع کامپیوتر پیشتاز بوده است و تکنولوژی های امروز به نوعی مدیون کوشش های اوست. به همین علت بلغاری ها به این دانشمند که اصل و نسبی بلغاری دارد بسیار افتخار می نمایند و او را مایه مباهات ملی خود می دانند.

وارنا، مشهورترین شهر ساحلی بلغارستان

کشور بلغارستان در جنوب شرقی اروپا و در منطقه بالکان واقع شده است. این کشور از شمال با رومانی، از غرب با صربستان و مسیدونیا، از جنوب با ترکیه و یونان و از شرق با دریای سیاه همسایه است. قرارگیری در کنار دریای سیاه باعث حاصلخیزی و سرسبزی این منطقه اروپایی شده است و شهرهای ساحلی آن مثل وارنا مقصد گردشگران زیادی از سرتاسر دنیاست. شهر ساحلی وارنا پس از صوفیه و پلودیوو سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می گردد و مرکز تابستانی و دریایی بلغارستان هم نامیده می گردد. هر ساله در فصل تابستان این شهر مرکز تفریحات ساحلی و آبی می گردد و گردشگران زیادی برای سپری کردن تعطیلات به این شهر سفر می نمایند. تورهای گردشگری که به مقصد بلغارستان و وارنا برگزار می گردد هواداران زیادی دارد و مسافران زیادی این منطقه زیبا و ساحلی را برای مقصد تابستانی خود انتخاب می نمایند.

اگر شما هم قصد دارید به بلغارستان و وارنا سفر کنید اطلاع از افتخارات ملی بلغاری ها حتما برایتان مفید خواهد بود. اگر در سفرتان با مردم بلغارستان سر صحبت را باز کنید می دانید در خصوص چه چیزهایی صحبت کنید و آن ها به چه چیزهایی افتخار می نمایند. به این ترتیب می توانید گفتگویی گرم و صمیمی با بلغاری ها داشته باشید و سفری لذتبخش تر و خاطره انگیزتر برای خود رقم بزنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1259

به "تور ارزان بلغارستان: مردم بلغارستان به چه چیزهایی افتخار می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: مردم بلغارستان به چه چیزهایی افتخار می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید