مرکل: مضرات و عواقب کرونا بسیار متنوع است

به گزارش کهن پارس، صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه کرونا یک بحران جهانی است و تنها به صورت جهانی می توان بر آن غلبه کرد، آسیب های این اپیدمی را بسیار متنوع تر از خود آن دانست.

مرکل: مضرات و عواقب کرونا بسیار متنوع است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در کنفرانس بین المللی آنلاینی که امروز (دوشنبه) به ابتکار کمیسیون اروپایی برگزار گردید و قرار است یاری هایی را برای فراوری و توسعه واکسن و داروهای ضد کرونا جمع آوری کند اعلام نمود که آلمان 525 میلیون یورو یاری می نماید.

مرکل تاکید نمود که این کنفرانس سازمان دهی شده از طرف کمیسیون اروپایی یک پیغام امید بخش در این لحظات سخت برای بسیاری کشورها است.

وی تاکید نمود که این بیماری یک چالش جهانی است که تنها به صورت جهانی می توان بر آن پیروز شد. در مجموع در این کنفرانس بین المللی 7.4 میلیارد یورو جمع آوری شده است. هدف اعلام شده کمیسیون اروپایی برای این کنفرانس جمع آوری 7.5 میلیارد یورو بود.

بر اساس اعلام کمیسیون اروپایی باید 4 میلیارد در توسعه واکسن کرونا جریان یابد، با 2 میلیارد یورو باید امکانات درمانی ایجاد گردد و با 1.5 میلیارد یورو هم ظرفیت های تست کرونا در سطح جهانی افزایش یابد.

مرکل تاکید نمود که ما همچنین یاری های بشر محبت آمیز خود را افزایش می دهیم زیرا می دانیم که این بیماری تاثیرات دراماتیکی خواهد داشت.

وی در این راستا به آفریقا اشاره می نماید که در جریان شیوع ویروس کرونا دوباره شمار موارد مبتلا به مالاریا هم در آن افزایش پیدا نموده است.

مرکل در این باره گفت که صدمات ناشی از این بیماری واگیر بسیار متنوع تر از تنها خود این بیماری است.

دبیر کل سازمان ملل هم در این کنفرانس آنلاین بین المللی اعلام نمود که فراوری واکسن و داروهای موثر علیه کرونا و توزیع آن در همه جهان حدود 40 میلیارد یورو هزینه می برد.

وی تاکید نمود که بزرگترین برنامه بهداشت عمومی تاریخ در این راستا ضروری است. وی از تداوم برگزاری این گونه نشست ها اطلاع داد.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم اعلام نمود که 1 میلیارد یورو برای مبارزه با این ویروس اختصاص می دهد. وی از همه نهادها و کشورها خواست در این طرح جمع آوری یاری مشارکت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 73

به "مرکل: مضرات و عواقب کرونا بسیار متنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: مضرات و عواقب کرونا بسیار متنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید