شرط آذربایجان برای آتش بس اعلام شد

به گزارش کهن پارس، خبرنگاران : رئیس جمهور آذربایجان گفت در صورت عقب نشینی ارمنستان از منطقه قره باغ کوهستانی، کشورش فعالیت نظامی در این منطقه را متوقف خواهد نمود.

شرط آذربایجان برای آتش بس اعلام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس: الهام علی اف، رئیس جمهور آذر بایجان روز چهارشنبه گفته در صورت عقب نشینی کامل و بی قید و شرط نیروهای ارمنستان از منطقه قره باغ، کشورش فعالیت نظامی در این منطقه را متوقف خواهد نمود.

به نوشته خبر گزاری تاس، رئیس جمهور آذر بایجان در جریان عیادت از سربازان آسیب دیده در بیمارستانی در باکو این ادعا را مطرح نمود و مدعی شد: نخست وزیر ارمنستان هفت شرط را گذاشته که ما آنها را رد نموده ایم. ما یک شرط می گذاریم و آن این است که آنها باید بی قید و شرط، به طور کامل و فوراً سرزمین های ما را ترک نمایند.

علی اف در ادامه مدعی شد: بر اساس این شرط، اگر دولت ارمنستان آن را اجرا کند، نزاع متوقف می گردد، خونریزی اتفاق نخواهد اقفتاد و صلح به منطقه ما بازخواهد گشت.

وی در ادامه اضافه نمود هنوز هم برای این کار دیر نشده است.

رئیس جمهور آذر بایجان در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه درگیری ها همچنان در منطقه قره باغ ادامه دارند مدعی شد که آذربایجان در حال بازگرداندن تمامیت ارضی خود است و کشورش حق انجام این کار را دارد.

از سرگیری درگیری های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از بامداد یکشنبه شروع شد.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 301

به "شرط آذربایجان برای آتش بس اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط آذربایجان برای آتش بس اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید