باکو: با ایروان مصالحه نمی کنیم

به گزارش کهن پارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نشست وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حالی با میانجیگری مسکو شروع شد که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در نطقی تلویزیونی هرگونه مصالحه در باب تمامیت ارضی این کشور را رد کرد.

باکو: با ایروان مصالحه نمی کنیم

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به این ترتیب، برآورد در باب ناکامی این نشست که نخستین رویارویی دیپلماتیک دو کشور از زمان شروع دور جدید درگیری ها از تاریخ 27 سپتامبر (6 مهر) است؛ بالا گرفت.

علی اف در این باره گفت: بگذارید آنهایی که در مسکو مشغول مذاکره هستند بدانند که موضوع سرزمین ما در میان است و به مصالحه تن نمی دهیم.

وی اضافه نمود: ثابت کردیم که برای حل مناقشه قره باغ یک راهکار نظامی وجود دارد و بُرد از آن جمهوری آذربایجان است که سرزمینش را پس می گیرد و تمامیت ارضی اش را تضمین می نماید.

به گزارش خبرنگاران، تنش بر سر حق مالکیت قره باغ در حالی ادامه دارد که کشورهای همسایه نظیر ایران و روسیه بارها طرفین درگیری را به حل مسالمت آمیز مناقشه فراخوانده و هشدار داده اند که این اختلاف تنها از راه دیپلماتیک قابل حل است.

درگیری های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر حق مالکیت قره باغ از اوایل دهه 1990 در جریان است حال آنکه دور جدید تنش ها، از جولای 2020 شروع شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 255

به "باکو: با ایروان مصالحه نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو: با ایروان مصالحه نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید