سخت ترین فیلم های تاریخ سینما؛ 20 فیلم که به کابوس تبدیل شدند

به گزارش کهن پارس، فیلم ساختن کار آسانی نیست. گاهی برای ساختن یک فیلم عالی باید از جهنم عبور کنید. در این مورد اگر شک دارید می توانید از رابرت پتینسون بپرسید. پتینسون سر فیلمبرداری فانوس دریایی آن قدر درون نقشش فرو رفته بود که نزدیک بود یک مشت به صورت رابرت اگرز، کارگردان فیلم حواله کند. یا مثلا می توانید به چهره دیکاپریو در از گور بازگشته نگاه کنید، بدبختی در چشم هایش موج می زند. البته هم پتینسون و اگرز و هم دیکاپریو و ایناریتو می توانند راضی باشند چون تحمل این همه سختی بی فایده نبود آثار موفقی ساختند. همین اتفاق برای تایتانیک و آرواره ها هم افتاد اما نتیجه همیشه اینقدر موفقیت آمیز نیست. سر صحنه فیلم کار کردن از نگاه بعضی ها مثل بهشت است. اما فیلم های زیر بهتان ثابت می کند اگر یک سری اتفاقات خیلی خاص بیافتد همه چیز می تواند به یک جهنم تمام عیار تبدیل شود.

سخت ترین فیلم های تاریخ سینما؛ 20 فیلم که به کابوس تبدیل شدند

1. دروازه بهشت (Heavens Gate)

  • کارگردان: مایکل چیمینو
  • محصول: 1980

همه اتفاقاتِ تولید مشهور دروازه بهشت به خوبی مستند شده، تصمیمات مایکل چیمینو برای برداشت های چند باره از هر صحنه نه تنها بودجه را به شدت بالا برد بلکه باعث ناراحتی و آشفتگی بازیگران شده بود. طبق گفته برد دوریف، بیشتر صحنه هایدروازه بهشت با 32 تا 60 برداشت فیلمبرداری شده. چیمینو همچنین تصمیم گرفته بود تعداد سیاهی لشکرها و بدلکارها کم باشند و همین نکته هم باعث خطرناک شدن فیلمبرداری برای بازیگرها شد. بازیگرها در انجام بدلکاری هاشان نقش زیادی داشتند. لس گاسپایِ روزنامه نگار که به عنوان یکی از بازیگران فرعی انتخاب شده بود درباره یکی از صحنه های نبرد فیلم می نویسد: به دلیل عجله دیوانه واری که بر پروژه حاکم بود، همینطور تعداد برداشت های زیاد بسکمک مجروح شدند.بیشتر سیاهی لشکرها، با اسب ها برخورد می کردند و به سمت زمین های گل آلود پرتاب می شدند. یکی از بازیگرها هر دو پایش توسط اسب ها لگد شد. چندین نفر از واگن ها به بیرون پرت شدند.

2. مرده شرور (The Evil Dead)

  • کارگردان: سم ریمی
  • محصول: 1981

تولید فیلم ترسناک کم هزینه سم ریمی خودش تبدیل شده بود به یک فیلم ترسناک تمام عیار. مثلا پاهای الن سندویز بازیگر فیلم هنگام اجرای صحنه ای شبانه در سرمای منجمد کننده، در حالی که چیزی به جز لباس شب یه تن نداشت خرد و خاکشر شد و در نهایت بازیگری را کنار گذاشت. خود ریمی درباره فیلمبرداری سخت مرده شرور، در کتاب همراه مرده شرور توضیح می دهد:هرگز در زندگی ام اینقدر سخت کار نکرده ام، هوا بسیار سرد بود. بعد از اینکه تیم فیلو (فیلمبردار) از پروژه جدا شد مجبور شدم خودم دوربین را به کار بیندازم. خودم دستیار خودم بودم و دوبین ها را هم خودم بارگذاری می کردم.

همچنین مجبور بودم بروس کمپبل را هم خودم خونی کنم. دستانم تا آرنج شربت بود که متوجه می شدم باید فیلم دوربین را عوض کنم یا باید لنزها را تعویض کنم. بنابراین مجبور بودم خون مصنوعی را از روی دستانم بشویم. هوا خیلی سرد بود و هیچ وسیله گرمایشی ای نداشتیم. تنها چیزی که داشتیم یک قهوه ساز بود، پر از قهوه، نه آب. بنابراین مجبور می شدم قهوه داغ روی دستانم بریزم تا هم شربت پاک شود و هم دست هایم را آن قدر گرم کنم که بتوانم دوربین های شانزده میلی متری را بارگذاری کنم. تجربه بسیار طاقت فرسایی بود. حالا که بهش فکر می کنم باید روزها مرخصی می گرفتیم، باید استراحت می کردیم. اما کار به جایی رسید که برای چندین ماه روزی هجده ساعت بدون وقفه کار کنیم.

3. اینک آخرالزمان (Apocalypse Now)

  • کارگردان: فرانسس فورد کاپولا
  • محصول: 1979

تولید جهنمی حماسه جنگ فرانسیس فورد کوپولا در ویتنام، اینک آخرالزمان به قدری طاقت فرسا بود که یک مستند جداگانه برایش ساختند؛ قلب های تاریکی: آخرالزمان یک فیلمساز. کاپولا این فیلم را در فیلیپین فیلمبرداری کرد، جایی که آب و هوای شدید صحنه ها را نابود می کرد و بودجه را به شکل ترسناکی افزایش می داد. مشهور است که کارگردان با مارلون براندو درگیر شد. دلیل درگیری هم این بود که براندو دیالوگ هایش را فراموش می کرد. کاپولا حتی تلاش کرد براندو را اخراج کند، به این خاطر که بیش از حد برای نقشش چاق شده بود. مارتین شین، بازیگر نقش اصلی فیلم در حین تولید دچار بحران روحی روانی شدیدی شد و سکته قلبی اش تا حد مرگ او را برد. این اتفاق نزدیک بود همه تولید را متوقف کند.

4.از گور بازگشته (The Revenant)

  • کارگردان: آلخاندرو گونزالس ایناریتو
  • محصول: 2015

آلخاندرو ایناریتو اصرار داشت که فیلم از گور بازگشته را به ترتیب زمانی داستان و با حدبیشتر نور طبیعی فیلمبرداری کند، در نتیجه برنامه تولید دشواری ایجاد می شود که بسته به شرایط جوی و نور هر لحظه امکان توقف دارد. عوامل باید راکورد و پیوستگی نور و شرایط جوی را حفظ می کردند. از طرفی سر صحنه اغلب دما به زیر صفر کاهش پیدا می کرد. ایناریتو درباره این مساله می گوید: در کالگاری (منطقه فیلمبرداری) گاهی هوا در روز هفت بار تغییر می کرد. بدترین جایی است که یک تهیه کننده برای فیلمبرداری می تواند پیدا کند. اما بکر و و از نظر بصری بی نظیر است. به همین خاطر ما انتخاب دیگری نداشتیم. ایناریتو اعتراف کرده که هم خودش و هم بازیگران و عواملش در حین ساخت فیلم از جایی به بعد کمی دیوانه شدند.

5. راپا نوئی(Rapa Nui)

  • کارگردان: کوین رینولدز
  • محصول: 1994

کوین رینولدز پس از کارگردانی رابین هود: شاهزاده دزدها که هم در گیشه پیروز بود و هم واکنش های خوبی از منتقدان گرفت به سراغ پروژه جاه طلبانه اش رفت. او بعدها درباره فیلمی که بر اساس افسانه های جزیره ایستر شیلی ساخته شد به دن آو گیک گفت: این احتمالاً سخت ترین فیلمی است که تا به امروز کار کرده ام. دلیلش هم دور افتاده بودن مکان فیلمبرداری بود. انگار داشتیم فیلمی از ورنر هرتزوگ می ساختیم. رینولدز تصمیم گرفت که در خود جزیره فیلم را بسازد، اما ساخت یک فیلم سینمایی در جزیره ای دور افتاده چالش های شدیدی داشت. او درباره این مساله توضیح می دهد:هفته ای یک پرواز داشتیم، و برخی اوقات حتی غذا هم کم می آوردیم. با مشلاتی از این قبیل روبرو بودیم، شرایط بسیار بد بود. راپانوئی که توسط برادران وارنر پخش شد با فروش 305 میلیون دلاری به نسبت بودجه 20 میلیون دلاری اش به عنوان یکی از بمب های باکس آفیس شناخته می شود.

6.دنیای آب (Waterworld)

  • کارگردان: کوین رینولدز
  • محصول: 1995

کار کوین رینولدز وقتی که تصمیم گرفت بعد از راپا نوئی دنیای آب را بسازد به هیچ وجه ساده تر نشد. این فیلم به معنای همکاری دوباره بین کارگردان و کوین کاستنر، ستاره رابین هود: شاهزاده دزدها بود . بودجه 100 میلیون دلاری یونیورسال برای این فیلم در آن زمان رکورد محسوب می شد، اما فیلمبرداری فیلم در مخازن آب سواحل هاوایی به این راحتی ها نبود. پس از تخریب مجموعه توسط طوفان نزدیک به 75 میلیون دلار به بودجه اضافه شد. سپس کاستنر چندین بار اسیب دید. دو بدلکار و چند بازیگر دیگر هم دچار جراحت نیش عروس دریایی شدند.

رینولدز به دن آو گیک در این باره گفت: از نظر اجرایی انجام چنین کاری دیوانه کننده بود. هر روز با کلی سیاهی لشگر باید روی آب سنگ های مرجانی فیلمبرداری می کردیم، افراد از خشکی سوار قایق می شدند و به محل فیلمبرداری می رسیدند. بنابراین به صدها نفر پیش از اینکه سوار قایق شوند باید لباس بپوشانید، سوار قایقشان کنید به آب سنگ ها برسی همه را در موقعیت فیلمبرداری قرار بدهی و بعد زمان ناهار برسد همه را برگردانی به خشکی.

7.ورطه (The Abyss)

  • کارگردان: جیمز کامرون
  • محصول: 1989

فیلمسازی با جیمز کامرون عموما به معنای تحمل شکنجه است. برای ورطه مخزن آب بزرگی برای فیلمبرداری از سکانس های زیر آب ایجاد شد و نیاز بود که بازیگران فیلم یعنی اد هریس، مری الیزابت مسترانتونیو و مایکل بین روزهای طولانی و طاقت فرسای فیلمبرداری را تحمل کنند. (طبق گفته ها هفته ای هفتاد ساعت) یکی از خطرات مهم فیلمبرداری کاهش ناگهانی فشار برای بازیگرها بود. گفته می شود ماسترانتونیو سر صحنه از فرط فشار فیلمبرداری دچار شکست روحی و روانی شد. همین طور در طول یک برداشت کلاه ایمنی هریس پر از آب شد. خود کامرون درباره فیلم اعتراف کرده:من می دانستم که تولید فیلم سخت خواهد بود. اما حتی من هم نمی دانستم که چقدر. هرگز نمی خواهم دوباره چنین چیزی را تجربه کنم.

8.بیگانه 3 (Alien 3)

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • محصول: 1992

تجربه ساخت فیلم بیگانه 3 برای دیوید فینچر چنان طاقت فرسا بود که مدتها است قصد دارد نام خود را از کارگردانی فیلم حذف کند. فینچر اولین کارگردانی بود که جایگزین وینسنت وارد شد. استودیو به فینچر اجازه نمی داد. سلیقه شخصی اش را وارد فیلم کند، از طرفی فیلمنامه هم در حین فیلمبرداری نوشته و حتی بازنویسی می شد که دست های فینچر را بیش از پیش بسته بود. استودیو از نزدیک فیلمبرداری بیگانه 3 را دنبال می کرد تا اطمینان حاصل کند فیلم متناسب با قسمت های قبلی، یعنی بیگانه و بیگانگان است. فیلم هایی که به ترنیب توسط ریدلی اسکات و جیمز کامرون ساخته شدند. در نتیجه بسکمک از ایده های فینچر ساقط شد. خود فینچر درباره ِ فیلمش می گوید: هیچ کس بیشتر از من از آن متنفر نبود. تا همین امروز، هیچ کس بیشتر از من از آن متنفر نیست.

9.تایتانیک (Titanic)

  • کارگردان: جیمز کامرون
  • محصول: 1997

زمانی که قصد دارید بزرگترین فیلم تمام دوران ها را بسازید منطقی است که کمی دیوانه بازی در بیاورید. مشابه ورطه، اینجا هم بازیگران مجبور بودند مدت زیادی را در مخازن آب سرد بگذرانند و در نهایت بسکمک شان به آنفولانزا مبتلا شدند. کامرون به علت سر به فلک کشیدن بودجه و تاخیر 138 روزه تولید مدام با استودیو جنگ و دعوا داشت. نویسنده تایمز، کریستوفر گادوین، کارگردان را سر صحنه فیلم این طور توضیف می کند: دادهای 300 دسیبلی، یک بلندگو بزرگ، با یک کاپیتان بلای امروزی طرفید که بیسیم در دست دارد، با جرثقیل 162 فوتی سر وقتتان می رسد و سرتان داد می زند. نفرت ها از جیمز کامرون آن قدر زیاد بود که در مرحله ای از تولید یکی از عوامل عصبانی فیلم داروی توهم زا در بخشی از غذا ریخت. هم بخشی که مطمئن بود جیمز کامرون هم از آن می خورد. نزدیک به پنجاه نفر مصموم شدند و به بیمارستان رفتند.

10.بازماندگان (Deliverance)

  • کارگردان: جان بورمن
  • محصول: 1972

تولید بازماندگان پر از داستانهای ترسناک است، فقط یکی اش شامل زد و خورد کامل بین کارگردان، جان بورمن و فیلمنامه نویس ، جیمز دیکی است. نکته نگران کننده تر تصمیم بورمن بود که ترجیح می داد بازیگر ها بدلکاری هاشان را خودشان انجام دهند و این تصمیم با توجه به صحنه های خطرناکی که وجود داشت کار عقلانی ای به نظر نمی آمد. برت رینولدز بازیگر فیلم یک بار گفته بود که بورمن به ترتیب خط داستانی فیلمبرداری می کند چرا که اگر یکی از بازیگرهایش مرد بتواند تولید را ادامه دهد. برای مثال در یکی از صحنه هارینولدز در حین قایق سواری به یک آبشار می رسد. آبشاری که در نهایت باعث می شود یکی از استخوان هایش بشکند. جان وویت به گونه ای دیگر زندگی اش را به خطر انداخت. او در یک صحنه بدون سیم مهار صخره نوردی می کند. بورمن قصد داشته در این صحنه نمای نزدیک وویت را بگیرد و به همین خاطر اجازه استفاده از بدلکار را در صحنه نداده.

11.چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

  • کارگردان: جاش ترنک
  • محصول: 2015

تولید چهار شگفت انگیز در سال 2015 از به این دلیل طاقت فرسا بود که کمپانی فاکس قرن بیستم با کارگردان فیلم، جاش ترنک در بسکمک از موارد خلاقانه فیلم دچار درگیری شدند. ایده جاش ترنک فیلمی ابرقهرمانی تحت تاثیر فیلم ترسناک های دیوید کراننبرگ بود، ایده ای که در نهایت منجر به لحنی بی هویت و بازی هایی خسته کننده شد. کمپانی فاکس برای تغییر فیلمنامه مداخله کرد و رابطه استودیو و فیلمساز حتی از قبل هم بدتر شده بود. گفته می شود که ترنک خود را از بازیگران و عوامل فیلم جدا کرده و دور مانیتورها چادر برپا می کند تا سر صحنه با کسی تعامل نداشته باشد. ترنک همچنین متهم شده که به خانه اجاره ای خود در نزدیکی مجموعه فیلمبرداری خسارتی 100 هزار دلاری وارد کرده.

12.فیتزکارالدو (Fitzcarraldo)

  • کارگردان: ورنر هرتزوگ
  • محصول: 1982

فیتزکارالدو ساخته ورنر هرتزوگ بر اساس داستان واقعی فیتزکارالد ساخته شده، کسی که قصد دارد قایق بخاری را از یک رودخانه به رودخانه ای دیگر منتقل کند. دو رودخانه در پرو که بین شان تپه ای با شیب تند وجود دارد. هرتزوگ برای بازآفرینی این قصه تا جایی که ممکن است به واقعیت وفادار ماند و همین باعث شد که سختی های زیادی را تجربه کند. پروژه کشتی بخار 320 تنی ای را خریداری کرد و آن را به شکل دستی بالای تپه بردند. علتش هم این بود که هرتزوگ نمی خواست از جلوه های ویژه در ساخت فیلم استفاده کند.

همین تصمیم منجر به فیلمبرداری ای طاقت فرسا شد که طی آن شش عضو از عوامل در صحنه ای که کشتی دچار تکان های شدید می شود زخمی شدند. چند نفر از افراد بومی دیگر که روی فیلم کار می کردند یا زخمی شدند و یا کشته شدند. چوب بری پِرویی که توسط ماری سمی در صحنه گزییده شد برای جلوگیری از گسترش سم پای خود را با اره برقی قطع کرد. دو هواپیما هم در نزدیکی صحنه های فیلمبرداری سقوط کردند تا در نتیجه هرتزوگ یکی از سخت ترین و عجیب ترین تولیدات سینما را تجربه کند.

13.جزیره دکتر موریو (The Island of Dr. Moreau)

  • کارگردان: جان فرانکنهایمر، ریچارد استنلی
  • محصول: 1996

تنش ها هنگام ساختن کتاب جزیره دکتر مورو ساخته جان فرانکنهایمر بسیار زیاد بود. در اولین روزهای فیلمبرداری مشخص شد که وال کیلمر یک قلدر ازخود راضی است. او به صراحت از فیلمنامه ریچارد استنلی انتقاد می کرد و دیالوگ ها را با بداهه های خودش تغییر می داد. گفته می شود بیشتر راش های گرفته شده از وال کیلمر برای استفاده در تدوین نهایی نامناسب بوده. راب مورو، بازیگر نقش مکمل، به دلیل تولید به شدت سخت فیلم التماس می کرد که اجازه دهند از پروژه خارج شود. ریچارد استنلی، کارگردان اصلی فیلم از پروژه اخراج شده بود و فرانکهایمر، جایگزینش نتوانسته بود مسائل را حل نماید. براندو هم درست مثل اینک آخرالزمان نشان داده بود که نمی شود بهش اطمینان کرد. او نه تنها برای صحنه های خود طبق برنامه ریزی حاضر نمی شد بلکه با کیلمر هم مشکل خورده بود و سایه همدیگر را با تیر می زدند. فیلم اما در نهایت تبدیل به یک بمب باکس آفیس شد.

14.آرواره ها (Jaws)

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • محصول: 1975

استیون اسپیلبرگ می خواست آرواره ها را در اقیانوس آزاد فیلمبرداری کند، تصمیمی که منجر به فیلمبرداری پیچیده و تولیدی بالاتر بودجه مقرر شد. فیلمبرداری در دریا خدمه را مجبور به مقابله با موارد غیرقابل پیش بینی می کرد؛ قایق هایی که به داخل قاب می فرایند، برداشت هایی که غیر قابل استفاده می شوند، بالا آمدن آب و آسیب رسیدن به تجهیزات و دریازده شدن تعداد زیادی از عوامل و بازیگرها. کوسه های مکانیکی غول پیکری که برای فیلم ساخته شدند چندین بار در حین تولید از کار افتادند و همه این ها اتفاقاتی بود که منجر به برداشت های متعدد تاخیرهای بسیار در فیلمبرداری می شد.

اسپیلبرگ یک بار در مورد ساخت آرواره ها به اینترتینمنت ویکلی گفت: اساساً در مورد اقیانوس ساده لوح بودم. بسیار ساده لوحانه در مورد طبیعت رفتار می کردم. یک فیلمساز پر سر و صدا که فکر می کند می تواند عناصر طبیعت را به تسخیر خود در بیاورد، احمقانه بود. جوان تر از آن بودم که بفهمم وقتی ترجیح می دهی فیلمت را به جای مخزن بزرگ پر از آبی در هالیوود در اقیانوس اطلس فیلمبرداری کنی یک احمقی. اما اگر برگردم دوباره این کار را انجام می دهم، دوباره به دریا برمی گشتم. زیرا این تنها راهی بود که مخاطب احساس کند مردانی که سوار قایق اند در حال شکار شدن توسط یک کوسه هستند.

15.فانوس دریایی (The Lighthouse)

  • کارگردان: رابرت اگرز
  • محصول: 2019

فیلمبرداری فانوس دریایی ساخته رابرت اگرز در نوا اسکوشیا آنقدر سخت و از نظر جسمی طاقت فرسا بود که ویلم دافو و رابرت پتینسون به ندرت بیرون از صحنه های فیلمبرداری با هم صحبتی رد و بدل می کردند. تولید تا حدی سخت شده بود که پتینسون نزدیک بود به صورت اگرز مشت بزند. خودش در این باره می گوید:این نزدیکترین تجربه ام برای مشت زدن به یک کارگردان است. هر چقدر هم رابرت [اگرز] را دوست داشته باشم، نکته ای وجود داشت که رفته بود روی اعصابم. ما پنج برداشت در کنار ساحل انجام دادیم، دفعه آخر عصبای شدم و گفتم: لعنتی حس می کنم با شلنگ آتش نشانی داری روم آب می ریزی. او هم به من زل می زد و می گفت دقیقا، دارم با شلنگ آتش نشانی روت آب می ریزم. پتینسون بازیگر متد سختگیری نیست، اما برای اینکه در طول تولید فیلم در جلد شخصیتش باقی بماند، به افراط و تفریط خاصی رسید. خودش درباره این مساله گفته که روی زمین می نشسته و گل و لای زمین را می خورده تا بهش کمک کند کمی دیوانه تر شود. او همین طور همواره مست بوده و چند باری هم شلوارش را خیس کرده تا بتواند بهتر شرایط شخصیتش را بازی کند.

16.مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

  • کارگردان: جورج میلر
  • محصول: 2015

مصائب ساخت مد مکس: جاده خشم خیلی قبل تر از آن که جورج میلر پشت دوربین بنشیند شروع شده بود. دنباله سری مکس دیوانه چندین سال را در جهنم پیش تولیدش گذراند و قبل از شروع فیلمبرداری در صحرای نامیبیا عملا دوبار تولیدش به در بسته خورده بود. حرارت وحشیانه صحرا و طراحی های پیچیده صحنه های اکشن باعث ایجاد تنش بین بازیگران و عوامل شد. تام هاردی و شارلیز ترون هم سر صحنه فیلمبرداری به مشکل خوردند. زوئی کراویتس یکی از بازیگران فیلم درباره این مساله توضیح می دهد: ما مدت زیادی در بیابان بودیم. همه خسته، گیج و البته دلتنگ خانه بودند. شش ماه چیزی جز شن و ماسه ندیدیم. در چنین شرایطی هر کسی دیوانه می شود. مطمئن نیستم دعواشان درباره یک مساله خاص باشد گاهی اوقات افراد متفاوتند و نمی توانند با هم کنار بیایند.

17. غرش (Roar)

  • کارگردان: نوئل مارشال
  • محصول: 1981

غرش ساخته نوئل مارشال که اغلب به عنوان خطرناک ترین فیلم ساخته شده شناخته می شود، چنان تولید خطرناکی داشته که در آن 70 بازیگر و خدمه مجروح شدند. در این فیلم مارشال، تیپی هدرن و ملانی گریفیت خانوده ای هستند که در کنار شیرها، ببرها و حیوانات دیگر در آفریقا زندگی می کنند. نوئل مارشال در مورد استفاده از حیوانات واقعی قاطع بود و اما بعدها مشخص شد که ایمن ترین راه برای فیلمبرداری نبوده. در اولین روز تولید یک شیر دست مارشال را گاز گرفت، گریفیت مورد حمله یک شیر قرار گرفت و 50 بخیه زد و مجبور به جراحی پلاستیک شد. هدرن پس از پرتاب شدن از روی فیل دست و پایش شکست، حمله یک شیر باعث شد که او هم سی و هشت بخیه نصیبش شود. بسکمک از عوامل آسیب های مشابهی را تجربه کردند.

18.درخشش (The Shining)

  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • محصول: 1980

وقتی صحبت از فیلم هایی می شود که صحنه برای بازیگرانش جهنم شده نام درخشش همواره می درخشد. کارگردان های بسیار اندکی را پیدا می کنید که به اندازه استنلی کوبریک در درخشش در عذاب دادن به بازیگرها افراط کرده باشند. علاقه کارگردان برداشت های متعدد از صحنه ها به نوعی مجازات برای جک نیکبلسون و شلبی دووال تبدیل شده بود. شلی دووال با کوبریک بر سر روش بازیگری و تغییرات پی در پی فیلمنامه به مشکل خورد. خواسته های نقش وندی تورنس و همکاری با کوبریک، دووال را چنان تحت تأثیر قرار داد که ماه ها بیمار شد. گفته می شود حتی تحت فشار فیلمبرداری موهای دووال شروع به ریزش می کند.

19. جنگ جهانی زد (World War Z)

  • کارگردان: مارک فورستر
  • محصول: 2013

تولید جنگ جهانی زد برای برد پیت و کارگردان فیلم مارک فورستر آسان نبود. این تیم در اتاق تدوین متوجه شدند که پرده سوم فیلم کار نمی کند بنابراین دیمون لیندلوف برای بازنگری فیلمنامه آخرین پرده فیلم استخدام شد. فیمبرداری مجدد حداقل سی دقیقه از فیلم قطعی شد تا به فیلم منسجم تری تبدیل شود. گفته می شود که این تصمیم بودجه فیلم را به 200 میلیون دلار رسانده است. از طرفی زمانی که استودیو به دلایل سیاسی دستور داد نبرد زامبی ای که در مسکو اتفاق می افتاد از فیلم حذف شود همه چیز بیش از پیش پیچیده شد.

20. سکوت (Silence)

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • محصول: 2016

سکوت مارتین اسکورسیزی در تایوان فیلمبرداری شد و هوا در تایوان چنان غیرقابل پیش بینی بود که عوامل عموما مجبور می شدند یا تولید را متوقف کنند یا فیمبرداری صحنه ها را به غروب یا طلوع خورشید منتقل کنند تا هماهنگی نورپردازی در پلان های فیلم به هم نریزد. آدام درایور برای ایفای نقشش نزدیک به بیست و سه کیلوگرم وزن کم کرد تا جایی که گفته می شود اواخر پروژه غذا نخوردنش او را به توهم و هذیان گویی رسانده بود.

خود درایور درباره این مساله توضیح اینطور می دهد: فکر نمی کنم تا به حال اینقدر درباره مساله ای افراط کرده باشم. در برخی اوقات آنقدر گرسنه و خسته هستید که دیگر هیچ کاری اضافه بر عمل فعلیتان نمی توانید انجام دهید. بسیار اتفاق می افتد که صحنه ای را گرفته اید اما صحنه کار نمی کند و شما هم انرژی لازم برای پیدا کردن مشکل را ندارید.

منبع: IndieWire

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 861

به "سخت ترین فیلم های تاریخ سینما؛ 20 فیلم که به کابوس تبدیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت ترین فیلم های تاریخ سینما؛ 20 فیلم که به کابوس تبدیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید