روح الله برادری: دولت پولی ندارد که بخواهد در سینما پولشویی کند

به گزارش کهن پارس، تهران (پانا) - روح الله برادری که از تهیه کننده های شناخته شده سینمای جنگ است و در کارنامه خود آثاری چون مانند حمله به اچ سه و سجاده آتش را دارد، معتقد است، اینکه عده ای می گویند تهیه کننده سودش را از تولید می برد بهانه ای برای فروش نرفتن فیلم هایشان است وگرنه در این شرایط اقتصادی ساخت فیلم منجر به ایجاد اشتغال می شود.

روح الله برادری: دولت پولی ندارد که بخواهد در سینما پولشویی کند

در سلسله گفت وگوهایی با تهیه کنندگان سینما به این مهم می پردازیم که چرا علی رغم اینکه تعداد زیادی فیلم در نوبت اکران مانده اما همچنان فیلم سازی مانند سابق ادامه دارد. در بین سینماگران بارها مطرح شده که تهیه کنندگان سود فیلم هایشان را در همان مرحله تولید می برند و دغدغه اکران فیلم ندارند. بنا داریم به بررسی نگاه های موافق و مخالف با این موضوع بپردازیم.

اگر فیلم خوب باشد تبلیغ هم نباشد مورد استقبال قرار می گیرد

روح الله برادری، تهیه کننده زالاوا گفت: تولید خیلی مهم است که شامل اکران هم می شود اما اینکه برخی دائم بهانه می آورند و صحبت از مافیای اکران می کنند، اصلاً موافق نیستم. به نظر من اگر فیلمی خوب باشد پخش کننده ها که هیچ، حتی سینماداران هم التماس می کنند که فیلم را بگیرند و پخش کنند.

وی اضافه نمود: بعضاً فیلم هایی ساخته می شود که حتی در حد پخش تلویزیون هم نیست اما مدام معترض می شوند که مافیای اکران اجازه اکران به ما نمی دهد. من خودم فیلم هایی کارکرده ام که برخی مخاطب عام داشته و برخی مخاطب خاص؛ اما من خودم هیچوقت اصراری نداشتم که اگر فیلمی مخاطب عام نداشته است، مدت طولانی در اکران بماند.

تبلیغ تلویزیون به معنی فروش خوب فیلم نیست

روح الله برادری با اشاره به اینکه اگر فیلمی مخاطب شمول باشد حتماً مورد استقبال قرار خواهد گرفت، اضافه نمود: من کاری ندارم که گاهی تلویزیون برخی فیلم ها را بیشتر تبلیغ می کند؛ اما اگر فیلمی خوب باشد، حتی هیچ تبلیغی هم در تلویزیون نباشد سینه به سینه روایت شده و مورد استقبال قرارگرفته است. فیلم هایی داشتیم که در کل کشور کاغذدیواری شده و اصلاً فروشی نداشته است و برعکس. پس اینکه تلویزیون تبلیغ نمی کند در خوبی یا بدی فیلم اثری ندارد.

در این شرایط مالی ساختن فیلم یعنی ایجاد اشتغال برای عده ای

روح الله برادری تهیه کننده فیلم حمله به اچ سه عنوان نمود: در این شرایط مالی ساختن فیلم یعنی اشتغال عده ای و این اتفاق خوبی است. برخی می گویند مثلاً سالی 60 فیلم باید تولید شود درحالی که من می گویم 600 فیلم ساخته شود، واقعاً اتفاقی نمی افتد. چرخه معیوب است اما فیلم هایی که ممتازاند بالا می آیند و فیلم های ضعیف ناخودآگاه از چرخه خارج می شوند، پس این اتفاق به لحاظ شرعی و عرفی ایرادی ندارد.

دولت پولی ندارد که بخواهد در سینما پولشویی بکند

مجری طرح سریال یوسف پیامبر اظهار کرد: حتی اگر تهیه کننده سودش را هم از تولید ببرد و معطل اکران نباشد، بازهم اتفاق بدی نمی افتد. در این شرایط که دولت حمایتی از سینما ندارد خب طبیعی است که بخش خصوصی پول بیاورد و فیلم بسازد.

وی درباره این نگاه که برخی معتقدند پولشویی در سینمای ایران در حال اتفاق افتادن است، عنوان نمود: دولت پولی ندارد که پولشویی کند. گردش مالی سینما کلاً 200 میلیارد است و اکنون یک نمایشگاه ماشین دو برابر آن سود می برد. به نظر من این بحث ها فقط برای این است که برای سینما حاشیه درست کنند وگرنه من اصلاً قبول ندارم.

برخی حرف ها سنگ اندازی برای سینماست

روح الله برادری عنوان نمود: اینکه جلوی سینما و فیلم سازی را بگیریم صرفاً به خاطر اینکه مقدار زیادی فیلم ساخته شده و در نوبت اکران مانده است اصلاً معنی ندارد. همه این هاسنگ اندازی در حوزه فیلم سازی است و نباید حاشیه های این چنینی برای سینما ساخته شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 909

به "روح الله برادری: دولت پولی ندارد که بخواهد در سینما پولشویی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روح الله برادری: دولت پولی ندارد که بخواهد در سینما پولشویی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید