راز ژاپنی برای زندگی طولانی و شاد: سه عادت روزانه ، تحقیق درباره عمر طولانی و شادی در اوکیناوا

به گزارش کهن پارس، اگر شما هم مانند بسیاری دیگر در پی کشف دلیل عمر طولانی و شادی بعضی افراد بوده اید، احتمالاً با منطقه ها آبی (Blue Zones) مانند اوکیناوا در ژاپن آشنا شده اید. منطقه ها آبی به منطقه های اطلاق می گردد که ساکنان آن ها بیشترین طول عمر را دارند. بر اساس پژوهش های دن بوتنر، زنان اوکیناوا به طور میانه بیشتر از زنان سایر منطقه ها دنیا عمر می نمایند و مقدار ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و زوال عقل در آن ها کمتر است.

راز ژاپنی برای زندگی طولانی و شاد: سه عادت روزانه ، تحقیق درباره عمر طولانی و شادی در اوکیناوا

عادات روزانه برای زندگی طولانی و شاد

هکتور گارسیا و فرانچسک میرالِس، نویسندگان کتاب ایکیگای: راز ژاپنی برای زندگی طولانی و شاد با بیش از 100 نفر از مسن ترین افراد اوکیناوا مصاحبه نموده و اصول و تکنیک هایی را که آن ها روزانه به کار می گیرند، آنالیز نموده اند. در ادامه به چند عادت روزانه که به طول عمر و شادی این افراد یاری می نماید، می پردازیم.

1. فعالیت کم شدت روزانه

تقریباً همه افرادی که گارسیا و میرالِس با آن ها صحبت نموده اند، تمرین رادیو تایسو را به طور منظم انجام می دهند. این تمرین که یکی از ورزش های قدیمی ژاپنی است، شامل حرکات کم شدت است و می توان آن را در کمتر از پنج دقیقه انجام داد. این تمرین معمولاً به صورت گروهی انجام می گردد و یکی از اهداف اصلی آن ایجاد حس یکپارچگی بین شرکت کنندگان است.

2. جستجوی هدف و مشغول ماندن

یک ضرب المثل ژاپنی می گوید: تنها فعالیت مداوم می تواند شما را به زندگی صد ساله برساند. اوکیناوا ای ها با یافتن ایکیگای یا هدف خود، این کار را انجام می دهند. یکی از مثال های شاخص در این زمینه، هایائو میازاکی، کارگردان 83 ساله انیمیشن های استودیو جیبلی است که حتی پس از اعلام بازنشستگی، به کار خود ادامه داد و در سال 2023 فیلم جدیدی را منتشر کرد.

3. دستیابی به حالت جریان یا غرقگی (Flow)

یکی از عناصر کلیدی برای رسیدن به ایکیگای، توانایی رسیدن به حالت جریان یا غرقگی است. این مفهوم به وسیله روان شناس میهالی چیکسنتمیهالی معرفی شده و به معنای غرق شدن کامل در یک فعالیت است. حالت جریان به شما یاری می نماید تا بیشتر در لحظه حاضر باشید، تمرکز خود را بهبود بخشید و به طور موقت نگرانی های خود را فراموش کنید. بر اساس پژوهش ها، افراد شادتر کسانی هستند که بیشتر وقت خود را در حالت جریان می گذرانند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 تیر 1403 بروزرسانی: 10 تیر 1403 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1550

به "راز ژاپنی برای زندگی طولانی و شاد: سه عادت روزانه ، تحقیق درباره عمر طولانی و شادی در اوکیناوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز ژاپنی برای زندگی طولانی و شاد: سه عادت روزانه ، تحقیق درباره عمر طولانی و شادی در اوکیناوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید