دستور پوتین درباره ادامه یاری های مضاعف روسیه به لبنان

به گزارش کهن پارس، رئیس جمهوری روسیه در نشست خود با اعضای دائم شورای امنیت، انفجار اتفاق افتاده در بیروت را یک واقعه غم انگیز نامید و تأکید کرد که باید به چگونگی ادامه ارائه یاری های لازم به مردم لبنان در شرایط کنونی فکر کرد.

دستور پوتین درباره ادامه یاری های مضاعف روسیه به لبنان

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد که این کشور پس از انفجار مهیب اتفاق افتاده در بندر بیروت، یاری های مضاعفی به دولت لبنان خواهد نمود.

طبق اطلاعات منتشره از سوی دفتر مطبوعاتی کرملین، پوتین روز آدینه در نشست هفتگی خود با اعضای دائم شورای امنیت روسیه، انفجار اتفاق افتاده در بیروت را یک واقعه غم انگیز خواند و در این باره گفت: طبق دستور من، برای ارائه یاری های ضروری به مردم آسیب دیده در لبنان، گروهی عملیاتی از نیروهای وزارت حوادث غیرمترقبه تشکیل شده است و نیروهای مضاعفی از وزارت بهداشت فدراسیون روسیه نیز به آنها پیوسته اند.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه متخصصین روسی از هم اکنون فعالیت خود در پایتخت لبنان را شروع نموده اند، خطاب به شرکت کنندگان در این نشست، گفت: ضروری است تا درباره چگونگی ادامه یاری های مضاعف به مردم لبنان در شرایط سخت کنونی و آنچه در این رابطه می توان ا نجام داد، فکر کنیم.

شرایط در جمهوری های شوروی سابق، اولویت سیاست خارجی روسیه است

پوتین در ادامه این نشست، همچنین درباره بعضی مسائل داخلی در روسیه و فرایند اوضاع در سایر نقاط دنیا نیز با اعضای شورای امنیت گفت وگو کرد. وی اوضاع در فضای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را اولویت های اصلی سیاست خارجی روسیه دانست.

رئیس جمهوری روسیه گفت: مطمئناً ما باید درباره فرایند اوضاع در دنیا به طور کلی صحبت کنیم. البته شرایط موجود در جمهوری های برجای مانده پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، با توجه به اینکه این کشورها نزدیکترین همسایگان ما و متحدان روسیه هستند، در مرکز توجه واقع شده است. بطور کلی منافع ما، چه مالی و چه سیاسی، با این کشورها از بسیاری جهات با یکدیگر منطبق است و به همین دلیل، شرایط فضای پس از شوروی، یکی از اولویت های سیاست خارجی ما است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 220

به "دستور پوتین درباره ادامه یاری های مضاعف روسیه به لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور پوتین درباره ادامه یاری های مضاعف روسیه به لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید