داروهای جدید به یاری بیماران دیابتی آمده اند

به گزارش کهن پارس، رضا قنواتی گفت: با استفاده از داروهای جدید می توان خطر ابتلا به مسائل قلبی و عروقی را در بیماران مبتلا به دیابت به میزان بسیار زیادی کاهش داد.

داروهای جدید به یاری بیماران دیابتی آمده اند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، رضا قنواتی با اشاره به اینکه با استفاده از داروهای جدید می توان خطر ابتلا به مسائل قلبی و عروقی را در بیماران مبتلا به دیابت به میزان بسیار زیادی کاهش داد، گفت: تغییر و اصلاح راهنماهای بالینی درمان دیابت ضرورت دارد.

رضا قنواتی، متخصص قلب و عروق و رئیس بخش CCU بیمارستان یاس درباره درمان های نوین دیابت و ارتباط بیماری های قلبی با دیابت گفت: درمان دیابتی در سال های اخیر با تحولات عظیمی همراه شده که سبب می گردد بیماران دیابتی کمتر گرفتار مسائل قلبی و عروقی شوند و از بروز این عارضه در آنها پیشگیری گردد.

وی اضافه کرد: بعضی داروهایی که در دنیا برای درمان دیابت تا قبل از سال 2000 تجویز می شد، سبب کاهش پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نمی شد بلکه حتی بعضی از این داروها افزایش بروز بیمارهای قلبی و عروقی را به همراه داشت.

تایید یک داروی جدید ضد دیابت

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه، در گذشته از میان داروهای کاهنده قند خون در بیماران مبتلا دیابت، فقط متفورمین بر اساس مطالعات، اثرات مفیدی بر روی پیشگیری از بیماری های قلب و عروق داشته است، گفت: اولین علت مرگ بیماران دیابتی، مسائل قلبی و عروقی ناشی از این بیماری است.

بر همین اساس و در سال 2008 سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) الزامی برای شرکت های دارویی بیان کرد که داروهای تولیدی در حوزه دیابت، باید سبب کاهش مسائل قلبی و عروقی گردد.

دکتر قنواتی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور ما نیز، داروهای جدید مقابله با مسائل قلبی عروقی ناشی از دیابت وجود دارد، گفت: بعضی از پزشکان و بسیاری از بیماران از داروهای جدید اطلاعی ندارند، در حالی که استفاده از این داروها می تواند جهت افزایش طول عمر بیمار و کاهش عوارض ناشی از دیابت بسیار موثر باشد.

وی در حاشیه رویداد اینکرتین سامیت (INCRETIN SUMMIT) که به تلاش شرکت نوو نوردیسک پارس و با حضور نزدیک به هزار نفر از اساتید و متخصصان حوزه سلامت داخلی و خارجی در روزهای 30 و 31 مردادماه 99 به صورت مجازی برگزار گردید، اظهار داشت: داروهای جدید نه فقط خطر ابتلا به مسائل قلبی و عروقی را در میان بیماران دیابتی را کاهش می دهد بلکه خطر تکرار عوارض قلبی و عروقی ایجاد شده را در بیماران دیابتی، کمتر می نماید.

این متخصص قلب و عروق و رئیس بخش CCU بیمارستان یاس گفت: تغییر گایدلاین های درمانی در حوزه دیابت یا همان راهنماهای بالینی در حال حاضر بر اساس رویکرد توجه به داروهای نوین ضرورت دارد و در کنار این مسئله بیماران نیز باید اطلاعات جدیدی در خصوص این داروها کسب نمایند و پزشکان هم داروهای جدید را جایگزین داروهای قدیمی نمایند.

وی یادآور شد: زمانی که بیمار آگاهی یابد که اگر از داروهای نوین درمان دیابت استفاده کند، خطر ابتلا به مسائل قلبی و عروقی و یا سکته قلبی در وی کاهش می یابد، قطعاً این مطالبه در او به وجود خواهد آمد که از پزشک خود درخواست تجویز داروهای جدید را داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 238

به "داروهای جدید به یاری بیماران دیابتی آمده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروهای جدید به یاری بیماران دیابتی آمده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید