سینماگران روس با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند

به گزارش کهن پارس، فضاپیمای سرنشین دار سایوز دقایقی پیش طی مأموریت MS-19 با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی پیوست تا این آزمایشگاه مداری برای نخستین بار میزبان سینماگران گردد.

سینماگران روس با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند

سه خدمه فضاپیمای سایوز MS-19 را که ساعت 04:55 منطقه زمانی شرقی (12:25 به وقت تهران) از پایگاه فضایی قزاقستان و به وسیله موشک سایوز 2.1ای (Soyuz 2.1a) راهی فضا شده بودند.، کلیم شیپنکو (Klim Shipenko) کارگردان، یولیا پرسیلد (Yulia Peresild) بازیگر و آنتون شکاپلروف (Anton Shkaplerov) فضانورد آژانس فضایی روسیه تشکیل می دادند.

پس از حدود 3 ساعت در راه بودن، کپسول سایوز در ساعت 08:22 منطقه زمانی شرقی (15:52 به وقت تهران) با موفقیت به ماژول راسوِت (Rassvet) از بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی پیوست. این بندرگاه پیش از این با جابه جایی کپسول سرنشین دار سایوز MS-18 برای ورود فضاپیمای نو خالی شده بود.

بدین ترتیب اکنون ایستگاه فضایی بین المللی برای نخستین بار در طول 20 سال حضور انسانی، شاهد حضور سینماگران شده است. این هنرمندان در طول اقامت کوتاه خود قرار است سکانس هایی از فیلمی داستانی به نام چالش (The Challenge) را فیلمبرداری نمایند. داستان فیلم درباره پزشکی است که برای نجات جان یک فضانورد که دچار مشکل قلبی شده است، به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام می گردد.

روسیه در حالی فیلمبرداری از نخستین فیلم سینمایی داستانی در فضا را شروع خواهد نمود که هنوز تاریخ پرتاب مشترک ناسا و اسپیس ایکس برای فیلمبرداری فیلم تام کروز (Tom Cruise) که برای نخستین بار در سال 2020 مطرح شده بود، معلوم نیست.

پرسیلد و شیپنکو برای این پرواز آموزش های اضطراری را پشت سر گذاشته بودند و ضمن فراگیری اصول اولیه برای پرواز فضایی، آماده شدن و فیلمبرداری بدون حضور دیگر عوامل فیلم مانند عوامل گریم و نورپردازی را تمرین نموده اند.

با اتصال کپسول سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی، عملیات هم فشار شدن انجام می گردد و در نهایت مسافران این فضاپیما به خدمه مأموریت اعزام 65 (Expedition 65) شامل مارک وانده هی (Mark Vande Hei)، شین کیمبرو (Shane Kimbrough) و مگان مک آرتور (Megan McArthur) از ناسا به همراه آکیهیکو هوشیده (Akihiko Hoshide) فضانورد ژاپنی و توماس پسکی (Thomas Pesquet) فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) و اولگ نویتسکی (Oleg Novitskiy) و پیوتر دوبروف (Pyotr Dubrov) از آژانس فضایی روسیه می پیوندند. لازم به ذکر است روز گذشته هوشیده طی مراسمی فرماندهی ایستگاه فضایی بین المللی را به پسکی منتقل نموده بود.

سینماگران روس به مدت 12 روز در ایستگاه فضایی بین المللی فعالیت خواهند داشت و سپس به همراه نویتسکی و به وسیله کپسول مأموریت سایوز MS-18 که به افتخار فضانورد فقید روسیه یوری گاگارین (Yu. A. Gagarin) نام گرفته، به زمین بازمی گردند.

پرواز مأموریت سایوز MS-19 در حالی به حضور سینماگران گره خورده است که یک رویداد سینمایی-فضایی دیگر هم در روزهای آینده انجام خواهد شد و ویلیام شاتنر (William Shatner) بازیگر پیشکسوت آمریکایی با سفر به وسیله کپسول نیو شپرد شرکت بلو اوریجین، به مسن ترین فردی تبدیل خواهد شد که سفر فضایی را تجربه می نماید.

عکس کاور: اتصال کپسول سرنشین دار سایوز MS-19 به ایستگاه فضایی بین المللی

Credit: NASA

منابع: Space, NASA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1068

به "سینماگران روس با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینماگران روس با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید