خبرنگاران قاسمی درگذشت سفیر پیشین فرانسه در ایران را تسلیت گفت

به گزارش کهن پارس، تهران- خبرنگاران- سفیر ایران در فرانسه در توییتی با تسلیت درگذشت فرانسوا نیکولو سفیر پیشین فرانسه در ایران نوشت: او شخصی فرهیخته، انسانی منصف و واقع گرا و محققی مطلع و علاقمند به فرهنگ و تاریخ ایران بود.

خبرنگاران قاسمی درگذشت سفیر پیشین فرانسه در ایران را تسلیت گفت

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، بهرام قاسمی روز دوشنبه در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: خبر درگذشت فرانسوا نیکولو تاسف بار و غیرقابل باور بود. او شخصی فرهیخته، انسانی منصف و واقع گرا و محققی مطلع و علاقمند به فرهنگ و تاریخ ایران بود. نیکولو دیپلماتی مجرب بود و طی سال های 2001 تا 2005 سفیر فرانسه در ایران بود.

سفیر ایران در فرانسه توضیح داد: در آخرین دیداری که چند هفته قبل داشتیم پیرامون موضوعات گوناگونی بخصوص تحولات آمریکا و بحث هسته ای ایران صحبت کردیم.

قاسمی گفت: او نگارش کتابی تحقیقی را در دست اتمام داشت که موضوع آن بحث هسته ای ایران از ابتدای طرح آن قبل از انقلاب اسلامی تا به امروز و بر اساس اسناد دولت فرانسه است.

وی اضافه نمود: نیکولو تاکید داشت که برای اتمام تحقیق و انتشار کتاب خود به 6 ماه وقت دیگر احتیاج دارد.

سفیر ایران در فرانسه در این پیغام، فقدان او را به بازماندگان و تمامی مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی فرانسه و آنانی که در جهت تعمیق درک مشترک میان دو ملت ایران و فرانسه مجدانه و منصفانه کوشش می نمایند، تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگاران، فرانسوا نیکولو روز 20 مارس (30 اسفند 1399) در 81 سالگی در پاریس درگذشت.

سفارت فرانسه در تهران در رابطه با شناخت خوب وی از ایران نوشت: او ایران را به خوبی و با تمام ظرافت هایش می شناخت و در بازگشت از تهران، عمامه و گل سرخ، خاطرات نامنتظره یک سفیر در ایران را نگاشت.

نیکولو در روز 24 ژوئیه 1940 (2 مرداد 1319) به دنیا آمد. وی پس از گذراندن یک دوره علمی در موسسه مطالعات سیاسی در پاریس و کسب مدرک در سن 21 سالگی، در سال 1964(43-1342) وارد وزارت امور خارجه فرانسه شد.

از سال 1964 تا 2005 (84-1383) وی به عنوان دیپلمات انجام وظیف می کرد، در سال های 1973 تا 1975 وی دبیر دومی سفارت فرانسه در سانتیاگو پایتخت شیلی را بر عهده داشت.

به مدت دو سال بین سال های 1975 تا 1978 رییس ستاد مشترک فرمانداری کل ارتش فرانسه در برلین بود. نیکولو پس از آن در بازه زمانی 88-1986 سرکنسول فرانسه در شهر بمبئی هند شد.

وی در اوایل دهه 90 میلادی نیز به عنوان سفیر فرانسه در بوداپست گماشته شد که ماموریت این دیپلمات فرانسوی تا سال 1997 ادامه پیدا کرد. در نهایت وی در سال 2001 به سفارت فرانسه در تهران آمد و تا سال 2005 آخرین ماموریت خود به عنوان دیپلمات را خاتمه داد.

این دیپلمات و تحلیلگر سیاسی مقالات زیادی را در رسانه های فرانسه و کشورهای دیگر در خصوص ایران و حوزه کاری خود منتشر کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 775

به "خبرنگاران قاسمی درگذشت سفیر پیشین فرانسه در ایران را تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قاسمی درگذشت سفیر پیشین فرانسه در ایران را تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید