خبرنگاران فرماندار محمودآباد: انسداد راههای ورودی شهر احتیاج به مصوبه ستاد ملّی کرونا دارد

به گزارش کهن پارس، ساری - خبرنگاران - فرماندار محمودآباد با اشاره به حضور گسترده مسافران در سواحل و انتقاد شهروندان در مورد عدم انسداد راههای ورودی شهر بروی گردشگران گفت: انسداد راههای ورودی شهر احتیاج به مصوبه ستاد ملّی کرونا دارد و از اختیارات شهرستانی خارج است.

خبرنگاران فرماندار محمودآباد: انسداد راههای ورودی شهر احتیاج به مصوبه ستاد ملّی کرونا دارد

موج دوم ویروس کرونا که از حدود سه هفته پیش در مازندران شروع شد، 13 شهرستان مازندران را به شرایط قرمز کرونایی کشاند که شهرستان ساحلی و توریست پذیر محمودآباد نیز یکی از آنها بود.

با وجود اعمال محدودیت های بیشتر بر فعالیت های مالی ، فرهنگی و اجتماعی محمودآباد و تعطیلی بخش قابل توجهی از خدمات توریستی در روزهای اخیر شاهد فرایند افزایشی تعداد مبتلایان در این شهرستان بوده ایم.

شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا در محمودآباد در حالی روبه تشدید است که طبق گفته مسئولان همچنان شاهد حضور تعداد پرشمار مسافران و توریستان به خصوص مردم شهرهای همجوار در سواحل این شهر هستیم . حضوری که منجر به اعتراض مردم محمودآباد در فضای مجازی و اجتماعی شده است.

مردمی که این روزها با محدودیت های کرونایی بر کسب و کار خود دست و پنجه نرم کرده و انتقاد دارند که چرا با وجود اعمال محدودیت بر فعالیت مالی بومیان، هیچ محدودیت برای مسافران و توریستان وجود ندارد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد ، فرماندار این شهرستان در واکنش به اعتراضات مردم نسبت به حضور پر تعداد مسافران گفت: تصمیم گیری درباره محدودیت تردد توریستان در محمودآباد و دیگر مناطق استان و کشور با ستاد ملی است و دراین مرود نمی توان جزیره ای عمل کرد.

علیرضا شریعت در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان تعطیلی توریستی به عنوان شریان اصلی مالی محمودآباد را راهکار مناسب ندانست و اضافه نمود: ویروس کرونا به مدت طولانی در میان ما زندگی خواهد مرد و همه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی زندگی همراه با کرونا را در پیش بگیرند.

وی با اشاره به استمرار شرایط قرمز و ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و عزا در شهرستان، به صاحبان تالارها و باغها، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، چاپخانه ها و متولیان آرامستان ها که علیرغم هشدارهای مکرر کرونایی اصرار به ارائه خدمات به این مراسم ها را دارند در مورد عواقب اعمالشان متذکر شد.

فرماندار محمودآباد در ادامه به ممنوعیت هرگونه تجمع در محل آرامستان های سطح شهر پرداخت و یادآور شد: برگزاری مراسم عزا و ترحیم و به دنبال آن هرگونه تجمعی در سطح آرامستان ها در شرایط وخیم شیوع این بیماری از نظر اخلاقی و اجتماعی و دینی هیچ گونه توجیهی ندارد چرا که خطرات بالایی دارد و عملاً فضایی را فراهم می آورد که بیماری به دیگران انتقال یابد.

وی در انتها با اشاره به این واقعیت که دیگر نمی توان مراسم عروسی و عزا را به شکل گذشته برگزار کرد گفت: خوشبختانه بعضا شاهدیم بعضی از شهفرایندان فهیم شهرستان اقدام به تخصیص هزینه

های مراسمات فوق به امور خیریه از جمله تامین مایحتاج مراکز درمانی کرده که به سهم خودم از مردم خیرخواه و نیک اندیش محمودآباد و سرخ رود ممنونم.

شریعت همچنین تاکید نمود: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونای شهرستان ارایه خدمات به عروس و دامادها از طرف آرایشگاه ها و همینطور صدور و چاپ کارت دعوت مراسم عروسی و عزا از طرف چاپخانه های سطح شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 198

به "خبرنگاران فرماندار محمودآباد: انسداد راههای ورودی شهر احتیاج به مصوبه ستاد ملّی کرونا دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار محمودآباد: انسداد راههای ورودی شهر احتیاج به مصوبه ستاد ملّی کرونا دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید