دستمزد دوخت کت و شلوار سگ تا 30 میلیون تومان ، از آشپز تا خیاط و راننده در خدمت سگ ها

به گزارش کهن پارس، دوخت لباس سگ شیتزو یک قیمت دارد و دوخت لباس سگ پامرانین یک قیمت دیگر، کیفیت دوخت هم خیلی مهم است و باید لباس به تن حیوان زار نزند و تنگ هم نباشد که او را آزار دهد. پس باید دوخت لباس حیوان را به خیاط قابلی سپرد.

دستمزد دوخت کت و شلوار سگ تا 30 میلیون تومان ، از آشپز تا خیاط و راننده در خدمت سگ ها

خبرنگاران، رابعه تیموری :غذایش هم خیلی مهم است و باید آشپز حسابی ماهر باشد تا بتواند یک غذای خانگی لذیذ و مقوی برای سگ های عزیزنموده صاحبانشان بپزد. آرایشگر و راننده و سگ گردان هم هر یک باید توانایی های خاصی داشته باشند تا صاحبان سگ ها آنها را برای مشارکت در نگهداری از حیواناتشان به خدمت بگیرند. این مشاغل بخشی از مشاغلی هستند که به سگ های پشمالو خدمات ارائه می دهند :

خیاط لباس سگ

دوخت لباس سگ پامرانین با الگوی ویژه، دوخت لباس سگ شیتزو، دوخت لباس سرهمی برای سگ، این نوع دوخت ها بخشی از مهارت هایی است که یک فرد را به یک خیاط قابل لباس سگ تبدیل می نماید. فعالان صنعت فراوری لباس چهارپایان که به تازگی در ایران رشد زیادی نموده و به یکی از صنوف پرتقاضا تبدیل شده، شغل خود را سخت و هنرمندانه می دانند. آنها برای سگ های پشمالو لباس های زمستانی، لباس های تابستانی، پوشش نوزادی، بزرگسال، کت و شلوار و حتی لباس عروس و داماد مخصوص سگ ها می دوزند و البته دستمزد دوخت این لباس ها هم لااقل دو برابر دستمزد دوخت لباس آدم ها است و مثلا صاحبان سگ ها برای پوشاندن یک لباس سرهمی بر تن حیوانشان لااقل یک میلیون تومان هزینه می نمایند. کت و شلوار جزء گران ترین پوشاک سگ ها است و هزینه دوخت آن تا 30 میلیون تومان هم می رسد.

سرآشپز ویژه

گوشت بوقلون (5/1 کیلو)، برنج قهوه ای (5/1 پیمانه)، هویج خرد شده (2 عدد)، روغن زیتون (1 قاشق عذاخوری)، کدو سبز (1 عدد)، اسفناج (3 فنجان)، نخود (5/0 فنجان)، این مواد محتویات یک وعده غذای خانگی برای سگ هایی است که صاحبان شان حسابی مراقب تغذیه آنها هستند. این غذاهای خانگی مقوی، به وسیله آشپزهای مخصوص حیوانات خانگی طبخ می شوند که گاهی به صورت تمام وقت به وسیله صاحبان سگ ها استخدام می شوند. البته حقوقی که این آشپزان دریافت می نمایند، در مقایسه با هزینه طبخ غذاها قابل توجه نیست و آنها با توجه به سخاوت صاحب سگ و تامین سلامت و جلب رضایت حیوان از دستپخت آنها بین 10 میلیون تا 15 میلیون تومان حقوق ماهیانه دریافت می نمایند. بعضی از این طباخان غذاهای خانگی هم آشپزخانه دارند و سفارش غذای آنلاین روزانه و ماهانه می پذیرند. گاهی هم صاحبان سگ ها برای برطرف دلتنگی حیوانشان ضیافت شام یا ناهار برپا می نمایند و آشپزانی که سفارش غذای خانگی برای حیوانات شرکت نماینده در این ضیافت ها را می پذیرند، می توانند سودی کلان و قابل توجه به جیب بزنند.

آرایشگر مخصوص

شاید باور نکنید که بعضی از صاحبان سگ های پشمالو برای آراستن و آب و شانه کردن سر و روی حیوانات زبان بسته با بعضی از پت استایلیست ها قراردادهای ماهیانه می بندند. شانه زدن موی سگ ها کار راحتی نیست و لااقل یک ساعت زمان می برد. در فصل بهار و پاییز هم که فصول موریزی حیوان است، باید تیمار و رسیدگی به موی حیوان چند بار در روز انجام گردد تا از ریزش موی آنها جلوگیری کند. بنابراین صاحبان پرمشغله این حیوانات خانگی که نمی توانند در تمام طول روز در کنار سگ های خود باشند با آرایشگران حیوانات قرارداد می بندند که هر روز طبق برنامه ای منظم آراستن و شانه زدن موی سگ ها را انجام دهند تا صاحبان شان موقع بازگشت به منزل با تماشا این موجودات پاکیزه و آراسته حسابی لذت ببرند و خستگی از تنشان در برود. بسیاری از پت استایلیست ها حمام کردن سگ ها را هم بر عهده می گیرند تا دستمزدشان چرب تر و چشمگیرتر گردد. هزینه شستشوی سگ، اگر استحمام با شامپوی ضد قارچ/کک و کنه باشد برای سگ های کوچک 110 هزار تومان، برای سگ هایی در مقدار میانه 145 هزار تومان و برای سگ های بزرگ 180 هزار تومان است. برس زدن روزانه موی حیوان هم هر بار 20 هزار تومان هزینه دارد. آرایش و مراقبت های زیبایی سگ ها هم که بسته به نژاد حیوان، ماهیانه 2 تا 3 بار انجام می گردد، هر بار حدود 200 هزار تا 400 هزار تومان هزینه دارد.

راننده های مخصوص خانم و آقای سگ : پت تاکسی ها سگ ها و سایر حیوانات خانگی را با برترین امکانات و بدون حضور صاحبانشان از مکانی به مکان دیگر منتقل می نمایند و راننده هایی که در این سامانه های حمل ونقل کار می نمایند باید با خلق و خو و ویژگی های سگ ها به خوبی آشنا باشند تا با رانندگی و رفتار مناسب خود در طول سفر بین شهری حیوان، باعث اضطراب او نشوند. بعضی از صاحبان سگ ها از مراکز پت تاکسی می خواهند برای حمل سگ های آنها همواره یک راننده خاص را بفرستند تا سگشان با او خوی بیشتری بگیرد. نرخ خدمات پت تاکسی ها بر اساس مسافت مبداء و مقصد مشخص می گردد، اما اگر راننده ای به عنوان راننده مخصوص سگی عزیزدردانه انتخاب گردد، حتما مبلغی به عنوان پاداش از صاحب سگ دریافت می نماید که مبلغش به کرم صاحب سگ بستگی دارد.

سگ گردانی روزانه و شبانه

قیمت حیوان گردانی با توجه به قیمت و نژادشان مشخص می گردد. فعالیت در این حرفه هم مانند بسیاری از مشاغل دیگر آداب و شرایط خاص خودش را دارد. یکی از شرایط مشغول شدن در این شغل، داشتن ظاهر مرتب و تمیز است و معمولا صاحبان سگ ها حیواناتشان را به سگ گردانان نامرتب و ژولیده نمی سپارند. بسیاری از کسانی که سگ گردانی می نمایند، شغل خود را یک حرفه تخصصی می دانند. زیرا باید از حیوان شناخت کلی داشته باشند، خلق و خوی آنها را با توجه به نژادشان بشناسند و از نحوه ارتباط گرفتن با آنها آگاه باشند که البته کارهای ساده ای نیست. سگ گردانی ممکن است ساعتی انجام گردد که دستمزدش ساعتی 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است و نرخ این نوسان دستمزد را قیمت سگ و کیفیت خدماتی که سگ گردانان ارائه می دهند، مشخص می نمایند. بعضی از سگ گردانان هم فقط شب ها کار می نمایند و نرخ دستمزد آنها حدود دو برابر سگ گردانی در روز است. سگ گردانانی که به وسیله صاحبان سگ ها استخدام می شوند، ماهانه حدود 8 تا 11 میلیون تومان حقوق می گیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1526

به "دستمزد دوخت کت و شلوار سگ تا 30 میلیون تومان ، از آشپز تا خیاط و راننده در خدمت سگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستمزد دوخت کت و شلوار سگ تا 30 میلیون تومان ، از آشپز تا خیاط و راننده در خدمت سگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید