خبرنگاران تردد خودروها در اصفهان ممنوعیت ندارد

به گزارش کهن پارس، اصفهان - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تردد خودروها در این استان چه بعد از ساعت 21 چه قبل از آن، ممنوعیت ندارد اما استقرار در حاشیه پارک ها و تجمع در چنین اماکنی ممنوع است.

خبرنگاران تردد خودروها در اصفهان ممنوعیت ندارد

منصور شیشه فروش شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شروع محدودیت ها از ساعت 18 امروز به مدت یک ماه در استان با هدف حفظ سلامت مردم و کاهش شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 اضافه نمود: بر اساس این محدودیت، ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه 2،3،4 از ساعت 18 امروز در 10 شهرستان عظیم استان بطور فراگیر شروع شده است.

وی ادامه داد: برغم اعلام پیشین مبنی بر ممنوعیت تردد خودروها در این شهرها از ساعت 21، تردد ممنوع نیست اما باید خود شهروندان برای حفظ سلامت و قطع زنجیره انتقال ویروس بطور جدی همکاری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه نمود: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، ممنوعیت فعالیت مشاغل شامل شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، لنجان، فلاورجان، شهرضا، مبارکه، سمیرم، خوانسار و اردستان می گردد و در این پیوند اصناف مختلف باید همکاری نمایند.

شیشه فروش با اشاره به مصوبه ستاد مقابله با کرونا توضیح داد: این طرح برای کلانشهر اصفهان، بهارستان و سپاهان شهر نیز از امشب شروع شده است و تا 20 آذر ادامه خواهد داشت و همه مشاغل به جز گروه یک که مایحتاج عمومی و بهداشت و درمان را شامل می شوند باید از ساعت یادشده به بعد تعطیل شوند و فعالیت رستوران ها به صورت بیرون بر خواهد بود.

به گفته وی، تیم ناظران اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرداری ها تشکیل شده و نظارت ها را بصورت مستمر انجام خواهند داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر تشکیل میز سلامت در اداره ها و نهادها گفت: در این میز رعایت نکات بهداشتی به ارباب رجوع گوشزد و وسایل بهداشتی به آنان ارائه می گردد.

شیشه فروش توضیح داد: با توجه به تفویض اختیار به مدیران اجرایی مشروط براینکه ارایه خدمات مطلوب به مردم صورت گیرد در ابتدا بیماران زمینه ای و بانوان باردار و در مرحله بعد تا یک سوم با نظر مدیر دستگاه فعالیت ها بصورت دورکاری انجام گردد.

مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه ها، مساجد و مصلی ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری خودرو، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خُرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه ها، مدارس، حوزه های علمیه، آکادمی های فنی و حرفه ای و زبانسراها و سایر آکادمی ها و کتابخانه ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی می شوند.

گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی برای ورزش های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

به گزارش خبرنگاران، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 39 هزار و 202 نفر رسیده است و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،10 هزار و 339 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و سه هزار و 88 نفر بستری شدند، با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 703 هزار و 288 نفر رسید.

استان های اصفهان، تهران، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در شرایط قرمز قرار دارند و استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط نارنجی و زرد قرار گرفته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 363

به "خبرنگاران تردد خودروها در اصفهان ممنوعیت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تردد خودروها در اصفهان ممنوعیت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید