خبرنگاران بایدن و خاتمه سیاست های مهاجرتی ترامپ

به گزارش کهن پارس، تهران- خبرنگاران- وزارت امنیت داخلی آمریکا در دولت بایدن برخلاف سیاست های مهاجرتی دولت ترامپ به دنبال بازگشایی مرزهای جنوبی به سوی مهاجران است.

خبرنگاران بایدن و خاتمه سیاست های مهاجرتی ترامپ

به گزارش خبرنگاران، طبق اسنادی که نشریه هیل منتشر نموده است، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در حال آنالیز طرحی است که بر اساس آن به مهاجران منتظر در مرز مکزیک اجازه داده می گردد برای درخواست پناهندگی وارد ایالات متحده شوند و این اولین قدم برای خاتمه دادن به سیاست های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا است.

پیش از این براساس سیاست های مهاجرتی ترامپ که به طور رسمی با عنوان پروتکل های حمایت از مهاجران (MPP) شناخته می گردد، مهاجران را که قصد عبور از مرزهای جنوبی داشتند مجبور به درخواست پناهندگی در مکزیک بدون در نظر دریافت کشور مبدا خود می کرد.

طبق اسناد بدست آمده، وزارت امنیت داخلی آمریکا به بعضی از مهاجران که در پشت مرزهای این کشور منتظر ورود به ایالات متحده هستند در سه راستا مختلف اجازه ورود به آمریکا می دهد.

براساس طرح اولیه دولت بایدن، مهاجران ابتدا در یک منطقه در مکزیک برای انجام غربالگری کرونا و احتیاط های بهداشتی نگهداری می شوند و پس از جواب منفی آزمایش بیماری کووید 19 می توانند وارد ایالات متحده شوند.

به گزارش نشریه هیل، انتظار می رود سیاست جدید بایدن در قبال مهاجران طی هفته های آینده رسماً اجرا گردد.

بیشترین مهاجرانی که راه ایالات متحده را در پیش می گیرند از کشورهای السالوادور، گواتمالا و هندوراس هستند که از مرز مکزیک وارد ایالات غربی آمریکا می شوند.

بایدن رییس جمهوری آمریکا مدعی شده که به دنبال رویکردی بشردوستانه برای مقابله با بحران مهاجرت است.

ترامپ از سال 2017 سیاست های مهاجرتی سخت گیرانه ای را به اجرا گذاشت که همین امر موجب نزول صندلی وی در میان مهاجران حاضر در آمریکا شد.

وی از زمان شروع دوره ریاست جمهوری خود با اتخاذ سیاست ضد مهاجرتی اقدامات گسترده ای از جمله ساخت دیوار مرزی در مرز با مکزیک، لغو گرین کارت و برنامه لاتاری را برای کاهش ورود مهاجران به آمریکا انجام داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 795

به "خبرنگاران بایدن و خاتمه سیاست های مهاجرتی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بایدن و خاتمه سیاست های مهاجرتی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید