جمع آوری بخاری های نفتی مدارس

به گزارش کهن پارس، تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از جمع آوری بخاری های نفتی مدارس خبر داد و گفت این بخاری ها با سامانه موتورخانه و بخاری های هوشمند گازی جایگزین شده است.

جمع آوری بخاری های نفتی مدارس

مهرالله رخشانی مهر گفت: هم اکنون تنها در مدارسی که انشعاب برق و گاز وجود ندارد ناچار به استفاده از بخاری های نفتی هستیم که این تنها 2 درصد مدارس را تشکیل می دهد.

وی گفت: استان های سیستان و بلوچستان، لرستان و آذربایجان غربی به استان های هدف ما در موضوع استاندارد سازی بخاری های غیر استاندارد هستند و بنا داریم بخاری های گازی و نفتی را به موتورخانه های پکیچ تبدیل کنیم.

رخشانی مهر اضافه کرد: گاز رسانی در استان سیستان و بلوچستان سرعت گرفته و در صورت رسیدن انشعابات گاز به مدرسه بخاری های نفتی این استان جمع آوری خواهد شد. در استان تهران هیچ بخاری گازی و نفتی نداریم و در حال تعویض موتورخانه های فرسوده این مدارس با نو هستیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از اختصاص 4 هزار و 600 میلیارد تومان برای مدرسه سازی در بودجه 1400 خبر داد و اضافه کرد: 260 میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش آموزان از محل سازمان هدفمندی یارانه ها و 430 میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات هنرستان ها در نظر گرفته شده است.

رخشانی مهر ادامه داد: 5 هزار و 800 میلیارد تومان از محل محرومیت زدایی برای ساخت مدرسه اختصاص یافته است که 20 درصد یعنی چیزی حدود هزار و 200 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و به استان ها ابلاغ شده است.

وی به ساخت مدرسه در استان تهران اشاره کرد و گفت: 300 میلیارد تومان از محل منابع ملی و 300 میلیارد تومان نیز از طرف خیرین و در مجموع 600 میلیارد تومان برای مدرسه سازی در استان تهران در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: 12 مجتمع آموزشی در استان تهران در حال ساخت است که مهر 1401 به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.

به گزارش صدا و سیما، رخشانی مهر ادامه داد: این مجتمع های آموزشی از 8 تا 13 هزار متر مربع مساحت دارند و در هر مجتمع حدود هزار دانش آموز تحصیل خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1132

به "جمع آوری بخاری های نفتی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری بخاری های نفتی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید