جلسه فوق العاده بایدن با دموکرات ها برای حل اختلافات بر سر بودجه پیشنهادی دولت

به گزارش کهن پارس، رییس جمهور آمریکا در جلسه ای فوق العاده با رهبر اکثریت دموکرات مجلس برای حل اختلاف ها بر سر تصویب بودجه کلان دولتی ملاقات و تبادل نظر کرد.

جلسه فوق العاده بایدن با دموکرات ها برای حل اختلافات بر سر بودجه پیشنهادی دولت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جلسه ای با چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات های کنگره برای حل و فصل اختلافات و موانع برای تصویب بودجه کلان 3.5 هزار میلیارد دلاری دولت کوشش کرد.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش گردد در این باره گفت: به نظر می رسد شومر از اظهارات بایدن و رویکرد تازه کاخ سفید برای تصویب بسته بودجه ای قانع شده است.

جو بایدن پیشتر برای خدمات اجتماعی و زیرساخت های جامعه آمریکا بودجه ای 3.5 هزار میلیارد دلاری را پیشنهاد نموده بود که با مخالفت اکثریت نمایندگان در هر دو حزب فعلاً این مقدار را به حدود 1.75 هزار میلیارد دلار تقلیل داده است.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: دولت با نصف مقدار بودجه پیشنهادی برای خدمات اجتماعی و مراقبت های بهداشتی هم می تواند به اهداف مدنظرش دست یابد.

پلوسی که در یک برنامه تلویزیونی سخنرانی می کرد گفت: این کمتر از مقداری است که برای آغاز طرح های دولت پیش بینی شده بود، ولی همچنان با همین مقدار نیز بزرگترین بودجه در زمینه خدمات اجتماعی و بهداشتی در آمریکاست.

دموکرات ها این روز ها به شدت در کوشش هستند تا مذاکرات بر سر تصویب بودجه پیشنهادی دولت را به نتیجه برسانند. نمایندگان دموکرات هفته گذشته علی رغم جلسات پی در پی نتوانستند جمهوری خواستار را برای تصویب این بودجه متقاعد نمایند. بایدن گفت در هفته جاری همه باید نهایت کوشش خود را به کار گیرند تا هر دو بسته بودجه پیشنهادی دولت مورد تصویب قرار گیرد.

کاخ سفید پس از این جلسه در بیانیه ای اظهار کرد: دموکرات ها در حال پیشرفت در مذاکرات هستند و فرایند کلی مصاحبه ها امیدوارنماینده است.

دولت آمریکا این بار در نظر دارد ضمن تصویب این بودجه بخش بزرگی از هزینه های دولت را به وسیله مالیات جبران کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1102

به "جلسه فوق العاده بایدن با دموکرات ها برای حل اختلافات بر سر بودجه پیشنهادی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه فوق العاده بایدن با دموکرات ها برای حل اختلافات بر سر بودجه پیشنهادی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید