جزئیات تازه وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن

به گزارش کهن پارس، به گزارش خبرنگاران، وزیر اقتصاد وعده داده کارمندان ثابت دولت وام بدون ضامن از بانک های زیرمجموعه وزارت اقتصاد می توانند وام 100 میلیونی بدون ضامن دریافت نمایند.

جزئیات تازه وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن

مدیر عامل بانک مسکن نیز چند روز قبل اظهار داشت که پرداخت وام بدون ضامن تا سقف 100 میلیون تومان از 9 بهمن 1400 شروع شده و دستورالعمل پرداخت وام را به شعب ابلاغ کردند. اما شرایط این وام چیست؟

شرایط دریافت وام بدون ضامن

شرایط دریافت وام مشتریان در بعضی از بانک ها علاوه بر دریافت نامه کسر از حقوق و چک، سپرده گذاری مبلغی به حدود 30 میلیون تومان در شش ماه است.

این در حالی است که هنوز بعضی شعب، ابلاغیه اعطای وام را دریافت نکرده اند.

رئیس یکی از شعب بانک مسکن می گوید: این مصوبه به این معنی نیست که کلیه اشخاص جامعه می توانند برای درخواست وام به بانک ها مراجعه نمایند.

براساس گزارش های میدانی وام فقط به حقوق بگیران بانک مورد نظر همانند (بازنشستگان، کارمندان و..) اعطا می گردد.

در حالی که باید سود این وام 18 درصد باشد، معاون یکی از شعب بانک های دولتی به خبرنگاران می گوید: ما تنها درخواست وام بدون ضامن را ثبت می کنیم و احتمالا تا سرانجام سال پرداختی نداشته باشیم. بعلاوه در بعضی شرایط سود وام بدون ضامن به 20 درصد می رسد.

واریز وام در سال آینده

رئیس یکی از شعب بانک های تخصصی نیز در این خصوص شرح می دهد: هنوز ابلاغیه وام به شعبه ما نرسیده است. اگر برسد تنها شرایط را ثبت می کنیم و در سال 1401 وام دهی را شروع می کنیم.

دولت در حالی بانک ها را موظف به پرداخت وام بدون ضامن می نماید که طرح های وام های قبلی به بانک تکلیف شد، اجرایی نشد. بانک با اعلام این که نقدینگی ندارند از پرداخت وام خودداری می نمایند. اگر چه وزیر اقتصاد می گوید مدیران شعبی که به مردم وام ندهند، برکنار خواهند شد، اما بانک ها می توانند با به تعویق انداختن واریز وام در جریان این طرح خلل ایجاد نمایند.

بانک های زیرمجموعه وزارت اقتصاد شامل بانک های مسکن، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی ایران، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران، صادرات، ملت، تجارت می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1306

به "جزئیات تازه وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید