توافق اوپک پلاسی ها برای افزایش تدریجی بازار نفت به بازار جهانی

به گزارش کهن پارس، شب گذشته اعضای گروه موسوم به اوپک پلاس توافق کردند تا عرضه نفت به بازار جهانی را از ماه می تا جولای افزایش دهند.

توافق اوپک پلاسی ها برای افزایش تدریجی بازار نفت به بازار جهانی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، کشور های عمده فراوریکننده نفت دنیا در قالب گروه اوپک پلاس شب گذشته توافق کردند تا با هدف پاسخگویی به افزایش تقاضای نفت در بازار دنیای همگام با بهبود اوضاع اقتصاد بین الملل همزمان با فروکش کردن شیوع کرونا عرضه نفت به بازار دنیای را از ماه می تا جولای به تدریج افزایش دهند.

به گزارش راشاتودی، پس از آنکه شیوع کرونا باعث شد تا تقاضای نفت در بازار دنیای به میزان قابل توجهی کاهش یابد، سازمان کشور های صادرکننده نفت و دیگر کشور های فراوریکننده نفت در قالب گروه اوپک پلاس تصمیم گرفتند تا عرضه نفت به بازار دنیای را به میزان زیادی کاهش دهند.

شب گذشته، اما این کشور ها تصمیم گرفتند، در ماه می 350 هزار بشکه به عرضه نفت خود اضافه نموده و در ماه ژوئن هم میزان مشابهی به عرضه نفت این گروه اضافه گردد.

در قالب این توافق قرار شده در ماه جولای نیز 400 هزار بشکه به عرضه نفت اوپک پلاس اضافه شده و در مجموع طی این سه ماه روزانه 1.1 میلیون بشکه در روز به عرضه نفت به بازار دنیای اضافه گردد.

اوپک پلاسی ها هم اکنون 7 میلیون بشکه در روز از عرضه نفت به بازار دنیای کاسته اند که این میزان از ماه جولای به بعد به 5.9 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

عربستان هم که پیش تر یک میلیون بشکه از صادرات نفت خود به بازار دنیای به صورت داوطلبانه کاسته بود، میخواهد این رقم را کاهش دهد.

بنا به گفته عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان این کشور در ماه می 250 هزار بشکه در ماه ژوئن 350 هزار بشکه و در ماه جولای 400 هزار بشکه روزانه به فراوری نفت خود اضافه خواهد نمود.

اعضای اوپک پس از سرانجام نشست دو روزه اوپک پلاس گفتند که به صورت ماهانه ملاقات هایی را با هدف ارزیابی شرایط بازار انجام خواهند داد.

در حالی اوپک پلاسی ها به سمت عرضه بیشتر نفت رفته اند که فرانسه با هدف کنترل شیوع کرونا به سمت اعمال قرنطینه سراسری رفته و بسیاری از کشور های عضو اتحادیه اروپا همچنان در حال اعمال محدودیت های شدید کرونایی هستند که همین امر تقاضای نفت در بازار دنیای را به شکلی منفی تحت الشعاع قرار خواهد داد.

در نشست اخیر وزیر انرژی روسیه هشدار داده که گروه اوپک پلاس باید بازار را به شکلی دقیق رصد نموده تا از عرضه بیش از حد و یا کمبود عرضه جلوگیری کند.

علیرغم آنکه همچنان مصرف سوخت در حوزه حمل و نقل بین المللی و گردشگری کمتر از میزان پیش از شیوع کرونا است، اما گزارشات حاکی از آن است که مصرف نفت در آمریکا در حال افزایش است.

جنیفر گرانهلم، وزیر انرژی آمریکا هم در این باره گفته که مذاکرات سازنده ای را با عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان و یکی از پسران پادشاه این کشور داشته است.

در حال حاضر 23 کشور عضو گروه اوپک پلاس هستند و آخرین نشست این گروه روز چهارشنبه و پنج شنبه برگزار گردید. البته بازار نفت انتظار داشت تا این گروه همچنان به پایین نگه داشتن عرضه نفت به بازار دنیای ادامه دهد که به نظر می رسد، توافق کنونی بخشی از انتظارات آن ها را برآورده نموده است.

با توجه به توافق صورت گرفته میزان کاهش عرضه نفت اوپک پلاس از 7 میلیون بشکه در روز کنونی در ماه می به حدود 6.5 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 826

به "توافق اوپک پلاسی ها برای افزایش تدریجی بازار نفت به بازار جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اوپک پلاسی ها برای افزایش تدریجی بازار نفت به بازار جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید