مشخص شهریه مهدهای کودک متناسب با نرخ تورم، تدوین نظام نامه صلاحیت مربیان کودک

به گزارش کهن پارس، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ضمن اعلام اینکه نظام نامه شایستگی و صلاحیت مربیان کودک را در دست تدوین داریم گفت: در آینده هر فرد جدیدی که جذب می گردد باید احراز صلاحیت گردد و دوره هایی را بگذراند. افرادی که اکنون مشغول هستند هم به تدریج در این پایش قرار می گیرند.

مشخص شهریه مهدهای کودک متناسب با نرخ تورم، تدوین نظام نامه صلاحیت مربیان کودک

علیرضا حاجیان زاده در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه فعالیت هایمان را در سازمان تازه تاسیس تعلیم و تربیت کودک در چند عرصه پیش بینی نموده ایم اظهار کرد: یک عرصه، خانواده ها هستند که شاید مهمترین عرصه ما باشد، زیرا از آمار هشت میلیونی بچه ها زیر شش سال، بیش از شش میلیون به مهد کودک نمی فرایند و ما هم اصراری نداریم حتما به مهد بفرایند و معتقدیم که خانواده برترین مکان تربیت بچه ها است. به همین دلیل توانمندسازی خانواده ها را مدنظر داریم.

وی اضافه نمود: عرصه دیگر مربیان هستند که قطعاً باید روی گزینش آنها دقت گردد. در زمینه جذب و تربیت مربیان در پی آن هستیم که راه اندازی رشته های مربی کودک را به دانشگاه ها و حوزه علمیه سفارش دهیم. در حال طراحی این رشته هستیم که یک کار اساسی و نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است. در اساسنامه سازمان پیش بینی شده است که حوزه و دانشگاه باید به یاری بیایند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اینکه یکی از برنامه های کوتاه مدت در زمینه مربیان، برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت است گفت: بعلاوه نظام نامه شایستگی و صلاحیت مربیان کودک را در دست تدوین داریم. یک مربی باید شایستگی های لازم را از جهت تربیتی و کار حرفه ای با کودک داشته باشد و باید این صلاحیت ها پیش از ورود وی احراز گردد.

حاجیان زاده اضافه نمود: در آینده هر فرد نوی که جذب می گردد باید احراز صلاحیت گردد و دوره هایی را بگذراند. افرادی که اکنون مشغول هستند هم به تدریج در این پایش قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه عرصه سوم هم استانداردهای خود مهدکودک ها هم از لحاظ ظاهری و هم ایمنی، استحکام ساختمان و فضای ضروری است گفت: تفاوتی که با وجود تاسیس سازمان نو نسبت به شرایط قبل ایجاد می گردد در این است که قبلاً تصور می شد مهدکودک ها مکان هایی برای نگه داری بچه ها هستند در حالی که نیت نباید فقط نگه داری باشد و باید روینمودهای تربیتی و فرهنگی را رقم بزنیم. فرصت خوبی فراهم شده است که تربیت را از بدو تولد و حتی قبل از تولد آغاز کنیم و این امر منوط به یکی دو سال قبل از دبستان نگردد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: امید است آرزوی همیشگی نظام تعلیم و تربیت که آغاز تربیت از اوان کودکی است را به برترین نحو رقم بزنیم.

وی درباره فرایند نظارت بر فعالیت مهدهای کودک گفت: فعلا سازمان استانداردهای لازم را فراوری ننموده، مهدها با همین شرایط ادامه می دهند، اما وقتی استانداردها فراوری گردد حدومرز مسائل تربیتی معین می شوند. شرایط ایجاد نشاط و جذابیت های مختلف برای بچه ها باید در چارچوب نظام معیار دینی باشد که باید در کمیته های اندیشه ورز آنالیز و ارائه گردد و بعد از آن سیستم نظارتی بر حسن اجرای استانداردها و دستورالعمل ها نظارت می نماید.

حاجیان زاده درباره معین شهریه مهدهای کودک هم گفت: برای سال جاری اعلام نموده ایم معین شهریه بر اساس رشد نرخ تورم و با تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان در استان ها انجام گردد که فعلا کار متوقف نماند. ولی برای سال های بعد باید معیار مشخصی برای معین شهریه معین کنیم که هم بخش غیردولتی توان اداره کار را داشته باشد و هم امکان ثبت نام برای مردم فراهم باشد. باید نرخ متعادلی معین گردد.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در منطقه ها محروم نمی توان مهدها را صد درصد غیردولتی اداره کرد. معتقدیم همه مردم باید امکان دسترسی به فعالیت های تربیتی اوان کودکی را داشته باشند. قطعا در بودجه سال آینده هم پیش بینی های لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1026

به "مشخص شهریه مهدهای کودک متناسب با نرخ تورم، تدوین نظام نامه صلاحیت مربیان کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص شهریه مهدهای کودک متناسب با نرخ تورم، تدوین نظام نامه صلاحیت مربیان کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید